Epilepsie / Bloedpropje?

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Plaats reactie
Toos13
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2021 23:52

Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Toos13 »

Goedeavond,

Ik heb een poes Garfield en ze is 15 jaar oud. 31-12 hebben wij onze oudste poes van 20 moeten laten inslapen en Garfield is sindsdien super lief geworden (normaal is ze een beetje bitsie)
Begin maart lag ze lekker te slapen op de rand van de bank, (het ging snel) viel ervan af en van de bank op de grond en liep 1 kant op en ik zag dat haar rechterachterpoot niet mee deed. Dit duurde 1 minuutje en ze liep weer vrolijk door of er niets ad hand was.

Dit is ieder week wel een keer gebeurt en het viel op dat haar rechterachterpoot niet meer mee deed en het gebeurt nadat ze aan het slapen was.

DA gebeld en wij moesten haar gedrag in de gaten houden omdat dit wel heel vreemd was en wellicht een check up kan geen kwaad.
Een week later gebeurde iets anders, ze lag lekker te slapen op bed en ineens ging ze op haar rug rondjes te draaien. We schokken ons kapot. We dachten weer haar pootje en dat ze niet omhoog kon komen en dat ze bleef hangen in ons dekbed.

Dit nog even aangekeken. Echter na 1, 5 week kreeg ik een appje van mijn man: Garfield had net weer een aanval, ging weer aan het rollen. Weet nu wel bijna zeker dat het in het koppie zit. Als ze rolt zijn haar pupillen heel erg groot en rond. Zo groot dat haar hele ogen zwart lijken. Zodra ze weer rustig is, staan haar ogen weer normaal.

Dit duurde best lang en ik heb gelijk DA gebeld en afspraak gemaakt.
Daar is ze onderzocht. Ze was helemaal over haar toeren in de auto en haar hartslag was abnormaal hoog, dit was stress.
Ze hadden haar nagekeken en ze reageert goed alleen zagen wel iets afwijking in haar ogen (kon ook ouderdom zijn) of van de aanval van de dag ervoor,

Bloedafname voor uitgebreid onderzoek en naar huis. Ze konden niets vinden/vast stellen. Epilepsie kan het niet zijn. Misschien een bloedpropje.

De vrijdag kreeg ik de uitslag. Alle waardens zijn goed. Ze neigen naar haar koppie, het gebeurt wanneer ze slaapt, niet tijdens spelen eten etc. Hart kon het niet zijn ivm het eerste.
Ze kunnen een CT scan laten doen van haar koppie maar of ze iets vinden is heel klein.
Kan een bloedpropje zijn en daar krijg je ook de uitval van van de achterpoten.

Al met al ik kom geen steek verder.
4 dagen later midden in de nacht heeft ze weer een aanval met draaien op bed, nadat ze weer is bijgekomen gaat ze eten of er niets aan de hand is.

Vandaag lag ze lekker te slapen onder het tafeltje op haar kleedje en kwam ze weer met haar rechter achterpoot die niet meedoet, ze bleef naar links vallen, nadat wij haar gerust hebben gesteld, loopt ze weer door en gaat ze eten. Je merkt wel dat ze van slag is.

Ik ga morgen maar weer bellen met de DA. Het lijkt een bloedpropje die dit iedere keer veroorzaakt.

Een lang verhaal geworden, ik kan met googlen niets vergelijkbaars vinden. Is dit herkenbaar bij iemand?

Mvg,

Toos
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Rik »

Toos13 schreef: 26 apr 2021 00:18 Een week later gebeurde iets anders, ze lag lekker te slapen op bed en ineens ging ze op haar rug rondjes te draaien.
Ik herken dit direct. En dan is mijn eerste vraag... Is de bloeddruk ook opgemeten?

Bowy* kreeg op 18 jarige leefijd een tia. Ze heeft toen bij de DA een prednison-achtige prik gekregen en heeft die nacht ook langs het bed gelegen en koppie plat op de grond en luid kreunend rondjes liggen draaien. Ze liep dat weekend nog met een scheef hoofdje maar dat ging geleidelijk aan beter. Paar dagen later de meting en de bloeddruk was niet te meten (boven de 300+). Ook had ze nierfalen maar met zo'n hoge bloeddruk (waarschijnlijk al langer) was dat ook niet raar.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
CheyvL
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 10:59

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door CheyvL »

Goedendag,

Hierbij denk ik ook aan een tia. Epilepsie bij de kat heeft een heel ander beeld. Dan hebben ze een aanval van 2 tot 10 minuut en zijn ze een halve dag van de kaart. Onze kater (Snow) van bijna 3jr heeft al lange tijd epilepsie vandaar dat ik eerder denk aan een tia. ;-)
Toos13
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2021 23:52

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Toos13 »

Rik schreef: 26 apr 2021 10:26 Ik herken dit direct. En dan is mijn eerste vraag... Is de bloeddruk ook opgemeten?

Bowy* kreeg op 18 jarige leefijd een tia. Ze heeft toen bij de DA een prednison-achtige prik gekregen en heeft die nacht ook langs het bed gelegen en koppie plat op de grond en luid kreunend rondjes liggen draaien. Ze liep dat weekend nog met een scheef hoofdje maar dat ging geleidelijk aan beter. Paar dagen later de meting en de bloeddruk was niet te meten (boven de 300+). Ook had ze nierfalen maar met zo'n hoge bloeddruk (waarschijnlijk al langer) was dat ook niet raar.
Sorry voor mijn late reactie. Deze was goed. De dierenarts staat ook voor een raadsel.
Vanaf die datum tot aan nu is het weer heel rustig geweest, en gaat het goed.
Toos13
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2021 23:52

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Toos13 »

CheyvL schreef: 05 mei 2021 11:16 Goedendag,

Hierbij denk ik ook aan een tia. Epilepsie bij de kat heeft een heel ander beeld. Dan hebben ze een aanval van 2 tot 10 minuut en zijn ze een halve dag van de kaart. Onze kater (Snow) van bijna 3jr heeft al lange tijd epilepsie vandaar dat ik eerder denk aan een tia. ;-)
Ik denk ook niet dat het epilepsie is, de DA ook niet, deze aanval duurt een 2 minuten en ze loopt weg om te eten. Ze is daarna wel iets van slag dat zag ik en ik denk daarom aan een bloedpropje en is met scans niet te zien werd mij al gezegd.
Momenteel is het rustig en heeft ze geen gekke dingen meer gehad.
Fingers crossed op het moment.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Saatie »

Hoe gaat het nu met Garfield?
Toos13
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2021 23:52

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Toos13 »

Lief dat je het vraagt, ze heeft geen aanvallen meer gehad.
Wij zijn daar super blij mee, maar wij blijven op ons hoede.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Saatie »

Toos13 schreef: 16 mei 2021 20:55 Lief dat je het vraagt, ze heeft geen aanvallen meer gehad.
Wij zijn daar super blij mee, maar wij blijven op ons hoede.
Dat is heel goed nieuws! Enig idee of het inderdaad een bloedpropje was of blijft het gissen voor jullie en de dierenarts?
Toos13
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2021 23:52

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Toos13 »

Saatie schreef: 17 mei 2021 22:02 Dat is heel goed nieuws! Enig idee of het inderdaad een bloedpropje was of blijft het gissen voor jullie en de dierenarts?
Zeker, maar ik blijf wel angstig, de dierenarts durft hier niets zinnigs over te zeggen en denkt een bloedpropje, maar wij blijven in het ongewisse. :(.

Nu genieten we volop van haar en hoop dat dit periodiek was.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Saatie »

Toos13 schreef: 18 mei 2021 23:15 Zeker, maar ik blijf wel angstig, de dierenarts durft hier niets zinnigs over te zeggen en denkt een bloedpropje, maar wij blijven in het ongewisse. :(.

Nu genieten we volop van haar en hoop dat dit periodiek was.
Ik ga met je mee hopen!

Stel dat het weer gebeurd en je verdenkt inderdaad een bloedpropje, dan kan je eventueel met je DA overleggen voor antistollings medicijnen.

Vervelend als de dierenartsen het ook niet zeker weten. Laat je het ons weten hoe het verder verloopt met Garfield?
Toos13
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2021 23:52

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Toos13 »

Saatie schreef: 22 mei 2021 11:47 Ik ga met je mee hopen!

Stel dat het weer gebeurd en je verdenkt inderdaad een bloedpropje, dan kan je eventueel met je DA overleggen voor antistollings medicijnen.

Vervelend als de dierenartsen het ook niet zeker weten. Laat je het ons weten hoe het verder verloopt met Garfield?
Dank je wel en super lief dat je meedenkt. Ik weet van een andere meneer die dit probleem ook had en de kat kreeg medicijnen die mensen ook krijgen tegen bloedpropjes echter heb ik dat nog niet besproken met de DA omdat het net een paar keer was gebeurt. Maar nu weet ik wat ik moet voor stellen aan de DA.

Ik laat het zeker weten hoe het met haar gaat.
Toos13
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2021 23:52

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Toos13 »

Wij hebben vandaag afscheid moeten nemen van Garfield, ze had een verdikking onder haar kin, dat gisteren er ineens heel groot uitzag.
Vandaag naar de DA geweest ze had een bot tumor die heel groot was en gebroken. Ze is zo sterk dat wij het niet eerder hebben gezien of gemerkt. Volgens de da moet ze veel pijn hebben gehad en de aanvallen hebben er zeker iets mee te maken.
Een genezing was niet mogelijk.

Zo raar een verder gezonde poes die nog speels is en sterk is die dit heeft.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Saatie »

Toos13 schreef: 16 jun 2021 15:59 Wij hebben vandaag afscheid moeten nemen van Garfield, ze had een verdikking onder haar kin, dat gisteren er ineens heel groot uitzag.
Vandaag naar de DA geweest ze had een bot tumor die heel groot was en gebroken. Ze is zo sterk dat wij het niet eerder hebben gezien of gemerkt. Volgens de da moet ze veel pijn hebben gehad en de aanvallen hebben er zeker iets mee te maken.
Een genezing was niet mogelijk.

Zo raar een verder gezonde poes die nog speels is en sterk is die dit heeft.
Heel erg veel sterkte!
Josine
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2020 16:18

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Josine »

Wat ontzettend verdrietig. Mijn kater heeft sinds 3 maanden 2 keer een epilepsie aanval gehad. Mogelijk zit er wat weefsel wat drukt op neus en of hoofd. Hij heeft het niet benauwd en is net helemaal onderzocht door de da. 1,5 jaar geleden wel wat afwijkend weefsel gezien op de scan maar helemaal geen klachten meer gehad tot nu.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Epilepsie / Bloedpropje?

Bericht door Saatie »

Josine schreef: 14 sep 2021 06:27 Wat ontzettend verdrietig. Mijn kater heeft sinds 3 maanden 2 keer een epilepsie aanval gehad. Mogelijk zit er wat weefsel wat drukt op neus en of hoofd. Hij heeft het niet benauwd en is net helemaal onderzocht door de da. 1,5 jaar geleden wel wat afwijkend weefsel gezien op de scan maar helemaal geen klachten meer gehad tot nu.
Ach wat vervelend, gaat het nu goed?

Waar zat het afwijkend weefsel? Konden ze er een biopt van nemen?
Plaats reactie