Toevallen: hoe urine opvangen

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trolley
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2019 07:53

Toevallen: hoe urine opvangen

Bericht door Trolley »

Hoi,

Onze poes Murphy heeft 1x per week een epileptische toeval. (Stukje achtergrond: ze is al meerdere keren uitgebreid onderzocht en heeft een hartritmestoornis en mogelijk diabetes. Voor beide krijgt ze medicatie / dieetvoer. Binnenkort wil ik haar nog eens door een andere dierenarts laten onderzoeken. Gewoon voor de zekerheid, want ze heeft nog steeds een keer per week een toeval. Zou dat beter / anders kunnen?)

Onlangs zijn we verhuisd naar een huis met meerdere verdiepingen. De poezen slapen in de woonkamer, wij boven. Waar we eerst een appartement hadden en haar direct konden helpen als ze een toeval had, horen we het nu niet. (Ze heeft ze 95% van de tijd ;s nachts.) Afgelopen nacht heeft ze een toeval gehad en de urine die ze daarbij laat lopen is in de laminaatvloer getrokken. Wie kan eens meedenken over een oplossing om de urine in het vervolg op te vangen?

Ze slaapt echt het allerliefst beneden, dus als het lukt wil ik daarvoor een oplossing zoeken. We hebben al een (niet vochtdoorlatende) hondendeken voor op de grond, willen incontintielakens kopen voor op de bank. En ik dacht nu misschien aan een kattenluiertje, al vraag ik mij af of ze daar heel blij van wordt (dit zou dan tijdelijk / voor een enkele nacht zijn omdat we de toevallen redelijk kunnen voorspellen adhv haar gedrag).

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Toevallen: hoe urine opvangen

Bericht door Anne »

Wat een vervelend probleem voor jullie! Is het mogelijk gedurend de nacht haar op te sluiten in een kamer waar bijv. zeil op de grond ligt? Zodat de urine makkelijk te verwijderen is? Of bijv. de badkamer?
Verder heb ik geen idee, je zou ook nog aan een kattenbench kunnen denken gedurende de nacht maar ik weet niet hoe haar energielevel is gedurende de nacht?
Sterkte met alle zorgen en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Trolley
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2019 07:53

Re: Toevallen: hoe urine opvangen

Bericht door Trolley »

Hoi Anne, dank je wel voor je suggesties! Badkamer hebben we ook aan gedacht, of haar bijvoorbeeld meenemen naar onze slaapkamer als we een toeval vermoeden. Zijn zeker opties. Het liefst is ze echter beneden (en ze is een deurkrabber...) dus eens kijken of we daarvoor een oplossing kunnen bedenken.

Donderdag heeft een consult bij een neuroloog. Ik blijf hopen dat het nog beter kan worden.
kittentjes

Re: Toevallen: hoe urine opvangen

Bericht door kittentjes »

Een grote bench is wel een mooie tip. Hier slapen ze altijd s nachts, soms een wandelingetje maar ze kunnen ook een hele nacht op ons bed slapen, maar weet niet of die van jou op 1 plek blijft.



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Toevallen: hoe urine opvangen

Bericht door Synemios »

Katten vinden luiertjes vaak vervelend.
Ik denk ook aan zeil, of een hele grote bench, maar ik heb er hier 1 die de boel dan afbreekt, dus dat ligt ook aan je kat.
En verder als je er meteen bij wilt zijn een babyfoon, zodat je in je slaapkamer hoort wat er beneden gebeurd.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Trolley
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2019 07:53

Re: Toevallen: hoe urine opvangen

Bericht door Trolley »

Dank jullie wel voor het meedenken! Fijn die tips :-)

Een bench is misschien een idee, zeker voor haar eigen veiligheid (ze slaapt soms op een verhoging (bank bijv.) als ze een toeval krijgt en valt er dan vanaf). Ik vermoed alleen dat ze er echt niet blij van wordt. Luier evenmin inderdaad (ze heeft een rompertje gehad na haar castratie, ze was niet blij).

Babyfoon ook aan gedacht, dan zijn we er in ieder geval snel bij. Dat was in het appartement voor haar en de hygiene fijn. Zal er eens naar kijken!
Plaats reactie