Epilepsie?

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Plaats reactie
RoosJip
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:48

Epilepsie?

Bericht door RoosJip »

Hallo,

Ik heb mij net aangemeld op dit forum omdat ik benieuwd ben of er mensen zijn die eenzelfde ervaring hebben.

Ik heb een sphynx van 1,5. Jip.
Sinds afgelopen zondag begint ze zo nu en dan vreemd te doen met haar achterpoten.
Als ze loopt staat ze soms ineens stil en weet dan niet meer zo goed wat ze moet doen. Soms valt ze om. Ze is niet buiten bewustzijn en reageert gewoon dan nog op geluid.

Nu is het vrijdag en inmiddels is het wel exht frequent aanwezig. Ze wil daarnaast alleen maar slapen en bij mij liggen.

We zijn donderdag naar de DA geweest omdat we dachten dat het misschien in haar heupen of ruggengraat zat. Ze is toch lichamelijk onderzocht en daar was niks te vinden.

De rest van de dag heeft ze alleen maar geslapen maar als ze wakker wordt en gaat lopen dan krijgt ze vaak weer soort kortsluiting dat ze niet weet wat ze moet doen. Ze strekt haar achterpootjes soms ook helemaal.
We zijn donderdagavond weer naar de DA geweest omdat we ons toch enorm zorgen maken. Die DA stelde vast dat ze epilepsie zou hebben, ze kreeg in die behandelkamer ook weer een aanvalletje en hij wist het zeker.

Vanochtend heeft Jip bloed laten prikken en daar hebben ze niks in gevonden. Dus geen oorzaak waar de epilepsie vandaan zou kunnen komen (geen ontstekingen in haar organen en bloedwaarden waren prima)

Nu hebben we pijnstilling en antibiotica gekregen omdat het misschien toch ergens een ontsteking is die dit veroorzaakt en hoopt de DA dat het binnen drie dagen voorbij is.

Zo niet dan moet er verder onderzoek gedaan worden.

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring had met zulke klachten bij de kat.

Ik heb filmpjes opgezocht van katten met epilepsie en dat is veel heftiger dan wat Jip doet. Daarnaast heeft Jip het ook vaak op een dag terwijl ik lees dat epilepsie aanvallen misschien 1 keer per maand voorkomen.

Het lijkt bijna meer op dat haar spieren / achterpoten gewoon ineens niet meer mee willen werken. En ze verstijft.

Ben heel benieuwd of iemand misschien een idee heeft.
Misschien is het met de antibiotica ook wel beter na het weekend maar m’n meisje is zo anders. De hele dag op mij liggen en slapen. Niet meer enthousiast rondlopen.

Wil gewoon dat ze weer haar oude zelf word want het is echt m’n babytje dus hoop dat het iets is wat verholpen kan worden.

Excuses voor dit mega lange verhaal!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Epilepsie?

Bericht door Dinky »

Nee, geen ervaring mee.
Wel heel vervelend voor zo'n jonge kat!
Omdat het zo vaak is zou je bijna gaan denken dat er iets is dat op bepaalde zenuwen duwt waardoor de signalen niet goed doorgegeven worden. Zeker omdat je aangeeft dat het steeds in de achterhand zit. Wellicht toch iets van een blokkade in de rug?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Epilepsie?

Bericht door Fotokonijn »

Lijkt me een goeie suggestie.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie