Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door castratenkoor »

Ik duim heel hard voor verbetering!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Dank jullie wel!

Vandaag had ze dan toch nog een redelijk flinke aanval helaas, waarbij ze eerst ergens vanaf viel. Ik gok de stoel maar ik heb het niet gezien omdat ik net ff op de wc zat....moet ook gebeuren he ;)



Daarna was ze even flink afwezig, en het lijkt er ook op dat ze ook even niet goed ziet?



Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Rik »

Ach, wat ziet dat er toch uit. Het zijn geen volledige aanvallen maar ze lijken wel veel frequenter. Wat moet dat dan ook vermoeiend en verwarrend zijn.

Ilone schreef: 06 feb 2018 19:22Beide DA'en denken dat Lotje haar sloomheid en slechte coördinatie een bijwerking is van die Levetiracetam.
Even gekeken naar ervaringen van Levetiracetam. Dit is dan wel van "grote mensen" maar een paar antwoorden waren wel opvallend.
De medicijnen gaven gelijk een gevoel van ongelooflijke helderheid. Ik kreeg echter steeds meer kleine toevallen.
Ik raad iedereen dit middel af! De ernstige bijwerkingen (afwezig, niet kunnen denken, depressief, vermoeid, knijpende ogen, zeer veel epileptische aanvallen) merkte ik pas na een aantal weken en als je dan stopt duurt het weer een poos voordat het uit je bloed is en je weer herstelt!
Lijkt wel of dit middel de grote aanvallen onderdrukt maar ook wel kan zorgen voor allemaal kleine aanvalletjes. Maar goed, dat zijn maar een paar van vele ervaringen.

Wordt overigens wel ondersteund door onderzoek: http://www.pharmaselecta.nl/site/index. ... 01/624-215
De behandeling van epilepsie kent een aspect van trial and error.
...
Verder zijn bij één tot tien procent van de patiënten toename van epileptische aanvallen, buikpijn, diarree, duizeligheid, griepverschijnselen, rhinitis, faryngitis, depressie, infectie en pijn gerapporteerd.
Hopelijk is het snel uit haar lichaam en keert de rust weer even terug.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Lieselotje »

Ach wat naar, hopelijk is het snel uit haar lijfje en blijven die aanvallen uit.
Sterkte voor jou en een knuffel voor Lotje.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Dank jullie wel.

Ja Rik, ik vond die pillen ook maar een beetje vreemd, en dan vooral de dosering...Toen ze vrijdagavond thuis was, deed ze al ontzettend vreemd, was een totaal andere Lotje...Al die dagen die kleine toevalletjes, of "storingkjes" zoals ik ze noem...
Nu heeft ze gisteren rond 16.00 de laatste dosering gehad. Ze lijkt nu wel wat minder toevalletjes te hebben, hoewel ze er nog steeds zijn en dan nog korter dan voorheen. Ze loopt nog steeds een beetje met een dronkemanspas, en tilt de pootjes aan de linkerkant nog steeds wat meer op (alsof ze anders zouden slepen zeg maar). Ik loop de hele dag achter haar aan, want natuurlijk loopt ze de hele tijd rond ;) Vooral de trap vind ik eng...

Zo moet ik even met de kat van mijn tante naar de dierenarts, maar dan komt er een (andere) tante even "oppassen". Mijn avonddienst van vanavond heb ik gelukkig kunnen regelen, er was een lieve collega bereid hem te draaien voor me.

Zal bij de DA ook nog wel even Lotje bespreken, als ik er dan toch ben. Ik las ook in het topic van ?? (weet even niet meer) over trage schildklier, en die klachten lijken er ook wel op. En de T4 is nooit gemeten bij Lotje.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door pinguin »

Sterke met lotje dat is niet niks zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Dank je.
Vandaag is ze vrij rustig. Wel regelmatig kleine storinkjes en ze loopt nog steeds een beetje apart met haar linker kant (voorpoot zet ze bijvoorbeeld harder neer, je hoort haar echt aan komen lopen ;) ) Maar grote aanvallen blijven gelukkig nog uit. Traplopen is ook nog wel een dingetje :ethink:
Maar goed, we zijn net 24 uur gestopt met dat medicijn, dus nog afwachten! :epray:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
kittentjes

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door kittentjes »

Jeetje wat ontzettend zielig die filmpjes Mn hart breekt
Heel veel sterkte hopelijk kan er gauw nog iets aan gedaan worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Sifra »

Wat een zorgen, Ilone. Je filmpjes zijn niet leuk om naar te kijken, maar toch ben ik er blij mee dat je ze hier plaatst. Stel dat je eigen kat hiermee te maken krijgt, dan zul je toch veel eerder de symptomen van epilepsie herkennen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Precies! Als iemand gaat zoeken op "epilepsie" is de kans groot dat dit topic snel naar voren komt. Nu staan hier meerdere soorten aanvallen in, beschreven en op film. Plus voor mij is het een uitlaatklep, niet iedereen begrijpt mijn zorgen ;) en hier gelukkig wel.

Vannacht is het goed gegaan. Ik wil zo even gaan sporten, hele dagen binnen om haar in de gaten te houden daar word je ook zo koekoek van..., dus ik laat haar nog even op de kamer. Gisterenavond de kattenbakken daar geleegd, kan ik goed zien wat ze plast. Poepen heb ik gisteren gezien, voor haar doen mooie drol, maar plassen zag ik haar niet doen. Daarbij staat ze vaak op de bak ik de poep-houding en komt er niks. Dus ik hoop eigenlijk dat ik wel plasjes vind straks!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Hm....nou heeft ze zeker al vanaf 20.00 gisterenavond niet geplast...Had bewust toen ik haar mee nam naar de slaapkamer, de bakken daar weer helemaal leeggeschept. Vanaf 20.00 lag ze op de bankleuning en 20.45 kwam ze bij me liggen tot bijna 23.30.....Wel wat poepjes gevonden in de bakken.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Vals alarm....had al even overlegd met de DA, en 20 minuten later zit ze op de bak hahaha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Rik »

Gelukkig. Hier komt het ook wel eens voor dat ze het lang ophouden. Dan denk ik de bak schoon te willen maken en dan zit er niets in. Met als gevolg dat als ik dan wegloop van de bak dat er gelijk eentje op duikt :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Ja haha hier houden ze ook van een net schoongeschepte bak ;)
Nu ging het plassen goed, maar schiet ze kort daarna weer in korte partiële toevalletjes... Net weer een flinke, waarbij ze niet op kan staan (trillende pootjes). DA neemt vandaag nog contact met me op over hoe het nu gaat.
Hoopje ellende is het toch ook zo he.....
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Dinky »

Wel heel fijn dat ze nu in ieder geval wel heeft geplast. Een verstopping bovenop de problemen die je al met haar hebt zit je ook niet op te wachten.

Wel een hele moeilijke situatie met de vraag welke verbetering nog op gaat treden en wanneer het leven lijden wordt........
Enige dat ik kan doen is duimen voor verbetering en jou enorm veel kracht en wijsheid toewensen *knuffel*
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie