Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Rik »

Hoe is het nu met Lotje? Zijn de "kleine" aanvalletjes nu opgehouden?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Lief dat je er naar vraagt, sinds ze bijgetrokken is van de Levetiracetam heb ik niets meer aan haar gemerkt.
Heb ondertussen de Phenoral verhoogd naar 2x dd een halve tablet. Ze is bij sprongetjes nog wel eens wat instabiel maar over het algemeen heb ik weer de oude Lotje terug.
Nu is het afwachten of dit voldoende medicijnen zijn, en of het gaat verergeren.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Rik »

Gelukkig, wat fijn. Dan is het nu inderdaad inregelen van de medicijnen (wat natuurlijk erg moeilijk is als de episodes minder frequent zijn). Hopelijk blijven die nu (heel) ver uit elkaar (of zelfs helemaal weg). Knuffels voor de poezels.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Wil even een update geven over Lotje...
Hele tijd is het goed gegaan, geen toevallen meer. Tot afgelopen maandag.
Ik dacht eerst aan een toeval, maar als snel werd duidelijk dat dit het niet was, het leek meer op een tia. Ze sleepte met links, viel om, zakte door de linkerpootjes, en ging uiteindelijk alleen maar rondjes draaien. Met spoed naar de DA, zelfs in het mandje en bij de DA was ze nog naar links aan het draaien...Na onderzoek trok ze wel weer bij, en ging ze ook weer uit zichzelf naar rechts. Prednison injectie gekregen, en situatie besproken. Er wordt toch wel heel sterk gedacht aan hersentumor, vandaar de prednison om hopelijk de druk wat te verminderen.
De eerste dagen ging het goed, tot donderdagavond...weer zo'n tia-achtige aanval, dit keer met slecht zicht erbij. Overleg gehad met dienstdoende dierenziekenhuis, ik mocht haar phenoral verdubbelen voor 1 keer. Ik had een lichte paniek, en dacht eigenlijk, dit is het...morgenochtend naar de DA om in te laten slapen. Collega geregeld die mijn dienst overnam. 's Nachts werd ze steeds beter, en weer kroelerig en aanhankelijk. Kwam in mijn nek liggen onder de dekens, prrr prrr prrr. Ja, als ze zo goed is kan ik het niet over mijn hart verkrijgen....straks heeft ze "gewoon" een slechte week... Wel langs de DA geweest, ze hebben haar onderzocht, en weer de opties besproken, en dat was nu proberen met prednison tabletjes, en de phenoral met een kwart per keer verhogen. Als dat niet zou aanslaan, en ze zou nog steeds aanvallen krijgen, moest ik toch wel gaan nadenken aan de laatste optie, euthanasie. Ja, dat hield ik zeker in mijn achterhoofd....ze mag niet lijden.
Uiteraard moest ik het weekend werken van 7-17 pfff maar gelukkig had ik lieve familie die geregeld ging kijken, en ikzelf kon in de middag ook even. Toen ik zaterdagmiddag kwam, zat ze net weer in een tia/aanval. Eigenlijk is ze daar niet meer uitgekomen, en heeft ze nu permanente uitval links, is erg suf, ziet slecht, eet en drinkt moeizaam uit zichzelf. Het is echt geen doen meer zo, en ik heb de beslissing genomen om morgen de DA aan huis te laten komen om haar te laten inslapen. Het is goed geweest....ze heeft een mooie tijd gehad hier, maar het is op.

Wilde het even laten weten, er werd zo meegeleefd met Lotje. Dank daarvoor.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Dinky »

Wat balen dat ze na de aanval van zaterdag niet meer zo is opgeknapt :-(
Begrijpelijk dat dit het moment is voor Lotje om te laten gaan.
Heel veel sterkte
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Rik »

Ach arme lieve Lotje. Nee, als ze niet goed meer hersteld na een tia dan kun je helaas niets meer doen. En met de aanvallen die steeds regelmatiger terugkomen is er ook geen toekomst. Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Lieselotje »

Ach wat triest voor jou en Lotje. Sterkte morgen voor Lotje en jou.
Knuffel
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Sifra »

Veel sterkte gewenst voor morgen en daarna!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Dank jullie wel

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Heb je eindelijk de beslissing genomen, gaat het niet door vandaag...Belde rond 9.20 naar de praktijk, met het verzoek of het thuis kon. Dit moest even overlegd worden, en ik zou teruggebeld worden. Na ruim 2 uur zelf teruggebeld, ze had nog niet kunnen overleggen want de DA was bezig met een spoedgeval. Dat kan natuurlijk gebeuren, dus ik wacht verder netjes af. Persoonlijk niet gerekend op vroeg in de middag.
Om 13.00, ik was nog niet thuis van het wegbrengen van vaders, werd ik gebeld dat de DA er rond 13.30/13.45 kon zijn. Die zou dan na zijn dienst nog extra bij me langskomen.

13.30?? Dan heb ik nog krap 10 minuten voor hij/zij er is! Dát ging me een beetje te snel allemaal....ik weet dat ik me er al het hele weekend mentaal op heb kunnen voorbereiden, maar mag ik nog even iets meer tijd om me er écht op voor te bereiden?? Het is tenslotte geen enting waar het om gaat...

Weer overleggen....Hopelijk morgen eind van de ochtend, daar bellen ze me morgen nog over....
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Lieselotje »

Ilone schreef:Heb je eindelijk de beslissing genomen, gaat het niet door vandaag...Belde rond 9.20 naar de praktijk, met het verzoek of het thuis kon. Dit moest even overlegd worden, en ik zou teruggebeld worden. Na ruim 2 uur zelf teruggebeld, ze had nog niet kunnen overleggen want de DA was bezig met een spoedgeval. Dat kan natuurlijk gebeuren, dus ik wacht verder netjes af. Persoonlijk niet gerekend op vroeg in de middag.
Om 13.00, ik was nog niet thuis van het wegbrengen van vaders, werd ik gebeld dat de DA er rond 13.30/13.45 kon zijn. Die zou dan na zijn dienst nog extra bij me langskomen.

13.30?? Dan heb ik nog krap 10 minuten voor hij/zij er is! Dát ging me een beetje te snel allemaal....ik weet dat ik me er al het hele weekend mentaal op heb kunnen voorbereiden, maar mag ik nog even iets meer tijd om me er écht op voor te bereiden?? Het is tenslotte geen enting waar het om gaat...

Weer overleggen....Hopelijk morgen eind van de ochtend, daar bellen ze me morgen nog over....
Ja doe het rustig aan voor jezelf, dit zou allemaal wel heel snel gaan.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wat een emotionele rollercoaster voor je! Heel veel sterkte!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door nellebel »

Heel veel sterkte, dikke knuffel voor Lotje.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Ilone »

Lotje is vanmiddag om 13.00 rustig ingeslapen.
Dank voor alle lieve reacties..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Epilepsie en gedrag bij een grotere groep katten

Bericht door Rik »

Heel veel sterkte.

Slaap zacht lieve Lotje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie