Poes met epilepsie - Medicijn geef trucjes werken niet meer

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
marco321
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:31

Re: Poes met epilepsie - Medicijn geef trucjes werken niet m

Bericht door marco321 »

Hoe lang moet ik de stukjes kip dan koken? Ik heb gezocht op kip blancheren en daar kwam ik uit op 5 tot 10 minuten, ik heb het 5 minuten laten koken. Te lang?

Zoals waarschijnlijk al opgemerkt ben ik geen chefkok ;)

En voordat er iemand jaloers wordt, snel nog een foto van haar huisgenootje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes met epilepsie - Medicijn geef trucjes werken niet m

Bericht door Dinky »

Hier doet dinky bij wijze van een moord voor rauwe kip maar gebakken of gegrilde kip kijkt ze niet naar om. Ook gekookte kip uit blik (schesir) haalt ze haar neus voor op.

5 minuten in kokend water is in mijn ogen koken en niet meer blancheren. Blancheren is maximaal enkele minuten: http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereid ... heren.html
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes met epilepsie - Medicijn geef trucjes werken niet m

Bericht door Adriana »

ik heb het niet goed uitgelegd....oei.. :-( kip kan verontreinigd zijn bv met de salmonella-bacterie.
en als je voor een forum schrijft dan moet je heel voorzichtig zijn vind ik en dus proberen rekening te houden met - ook - kleine risico's.
hier koop ik kip via AH en ik neem aan dat ze daar heel streng op hygiëne zijn.
ik ontsmet niet en alleen Enzo eet het. mits vers (geslacht en niet verpakt) en dat is ongeacht de houdbaarheidsdatum niet altijd het geval....

de bedoeling is dat de buitenkant van een stuk kip een seconde in kokend water wordt gehouden om eventuele bacteriën te doden. houd het stuk groot genoeg anders kookt het alsnog. even dopen dus.
en dan op een schoon bord of vel keukenpapier snijden of knippen met een schone keukenschaar.
en afhankelijk van het betr dier knippen/snijden in grote of mini-stukjes.
zwerfpoes Streep krijgt het als homp/formaat muis, Enzo zonder kiezen krijgt kabouterstukjes die hij met zijn tong naar binnen werkt en sopt.
de kip moet nog naar rauw dier ruiken anders herkennen veel katzels het niet.
hier eten de broertjes wel gekookte kip uit sommige merken natvoer maar halen hun neus op voor vers en rauw.

vers rauw lamsvlees is bij Enzo ook een succes en misschien in jouw geval ook te proberen. dat ruikt wat sterker en afhankelijk van waar je woont kun je dat bij Turkse slagers (niet halal!) makkelijk vinden.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marco321
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:31

Re: Poes met epilepsie - Medicijn geef trucjes werken niet m

Bericht door marco321 »

Alle tips ten spijt, al het rauw voer / nat voer wat ik voor haar heb klaargemaakt laat ze staan ...

Wel valt ze nog steeds terug op haar vertrouwde brokken en lijkt dit steeds vaker te doen.
Ik zie vaker dat ze wat last van opstoten heeft, iets van de maag van streek?

Heb het gemeld bij de dierenarts. Even kijken of ze nog wat wil gaan doen of dat ik het zo even door moet laten lopen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes met epilepsie - Medicijn geef trucjes werken niet m

Bericht door Adriana »

dat soort van schokken wordt waarschijnlijk veroorzaakt door veel droogvoer ineens.
dat wil zeggen, bij Enzo zie ik dat ook gebeuren.
en als hij te veel droog eet en ik niet op tijd ben met spuitjedrinken, dan geeft hij de droge brokjes geheid over.
spuitjedrinken doe je met een injectiespuit zonder naald aan de zijkant van het bekje.
gelukkig eet ze haar oude brokken en dat zal compleetvoer zijn, dus komt ze weinig te kort.
kan ze gras eten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marco321
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2015 18:31

Re: Poes met epilepsie - Medicijn geef trucjes werken niet m

Bericht door marco321 »

Hallo,

Dit zal mijn laatste bericht zijn in dit topic. Mochten er nog vragen zijn, dan is het met betrekking tot epilepsie en behandeling en daarvoor is een eigen topic gerechtvaardigd.

Roosje eet elke dag beter, elke dag meer. Gisteren at ze zelfs een beetje natvoer.

Ze is ook weer wat aangekomen en ziet er een stuk beter uit.

Bedankt voor alle antwoorden en tips.


Met vriendelijke groet,
Marco
Jokidoki2018
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:43

Re: Poes met epilepsie - Medicijn geef trucjes werken niet meer

Bericht door Jokidoki2018 »

Hallo alle poezenbaasjes, ook ik geef mijn kat Poekie medicijnen. Daar heb ik de volgende truc op gevonden. Het gaat om de capsule Gabapentine 100 Mg . Hij mag 150 Mg zonodig hebben. Ik wil zijn eten niet verpesten door met dwang te geven. Ik doe plakje rosbief , maak de capsule open en doe hoeveelheid wat ik denk nodig te hebben op het rosbief dan doe ik er liquid snack overheen en wrijf het erin. Zodat de poeder is opgelost. Dan vouw ik het dubbel en knip het in kleine stukjes. Dan nog wat liquid snack er over heen en hij vind het lekker. Dit doe ik 2maal per dag. Geen probleem. Veel succes. Joke.
Plaats reactie