Epilepsie bij een oudere kat (14)

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Simone0903
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2013 10:28

Re: Epilepsie bij een oudere kat (14)

Bericht door Simone0903 »

Eigenlijk niet, maar de dierenarts gaf aan dat het onstabiel zijn na beginnen met de phenoral wel een bijwerking was. Dat is inmiddels wel over.

Die neurologische schokken zijn echt een gevolg van de aanvallen. Heeft niks te maken met de medicatie geeft de dierenarts aan. Hij heeft er op zich niet erg veel last van in zijn dagelijkse dingen. Het begint nu alweer wat minder heftig te worden. Het heeft echt te maken met de epilepsie-aanvallen. De neurologische schokken zijn heftiger vlak na een aanval-cyclus en worden langzaam iets minder. Weg gaat het nooit meer.

Het gaat goed met mickey, hij doet het tot nu toe goed op de phenoral. ik vind het wel een enorm geregel allemaal, omdat hij ze om de acht uur moet hebben. Daar moet ik wel een beetje mee spelen, want ik heb flexibel werk waarbij ik soms ook 's avonds moet werken. En ik ben ook wel eens een avondje weg. Maar tot nu toe gaat dat wel prima.

Van pijnstillers is geen sprake meer hoor. Die heb ik hem alleen de eerste drie dagen na de aanvallen gegeven. Die heeft hij nu niet meer nodig. Is alleen voor de spierpijn na zo'n aanval.
Patrick62
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2018 23:54

Re: Epilepsie bij een oudere kat (14)

Bericht door Patrick62 »

Ik denk dat mijn kat ook epilepsie heeft ...ze krijgt na 22uur spastische bewegingen van haar pootjes en ze slikt zoals ze iets verkeerd ingeslikt heeft...en ook kijkt ze heel benauwd om zich heen...als ik haar wil aaien...krimpt ze in elkaar net alsof ze enorm schrik heeft ...Heeft iemand raad ??? Grtjs Patrick
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Epilepsie bij een oudere kat (14)

Bericht door Ilone »

Zou je het eens kunnen filmen volgende keer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Mosi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2018 09:46

Re: Epilepsie bij een oudere kat (14)

Bericht door Mosi »

Was dit iets eenmaligs, of heeft je kat het vaker?
Hoe oud is je kat?
Simone0903
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2013 10:28

Re: Epilepsie bij een oudere kat (14)

Bericht door Simone0903 »

Ga naar de dierenarts! Mickey is inmiddels overleden een jaar later op 7-7-2014. Het bleek een hersentumor en de phenoral bleek later niet voldoende. Hij heeft het nog een tijdje gered op anti epileptica, maar na 8 maanden weer drie grand mal aanvallen op een dag. Toen heb ik in overleg met de da besloten hem in te laten slapen. Het zou alleen slechter kunnen worden en hij kreeg al max medicatie. Ga naar je dierenarts!
Plaats reactie