Epilepsie, wie heeft er ervaring mee?

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Plaats reactie
Kingston-Dushi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2012 21:02

Epilepsie, wie heeft er ervaring mee?

Bericht door Kingston-Dushi »

Hallo allemaal,

Mijn lieve kater Kingston van bijna 2 jaar heeft epilepsie. Hij heeft hiervoor medicijnen voorgeschreven gekregen van de dierenarts en daardoor is het een lange tijd beter gegaan. Af en toe kwam er nog een aanval doorheen. hij kreeg iedere ochtend en iedere avond een 1/4 pilletje. Na 3 maanden ging het nog steeds goed, en in overleg met de dierenarts zijn we afgebouwd met de medicijnen omdat Kingston er heel sloom van werd. Hij sliep veel en was niet meer de vrolijke kat zoals eerst... Toen we gestopt zijn met de medicijnen werd hij veel levendiger en vrolijker en speelde ook weer meer met z'n maatje Dushi. Nu afgelopen maand heeft hij toch weer regelmatig epilepsie aanvallen... De medicijnen gebruiken we het liefst minimaal, omdat het hem zo veranderd.. Wie heeft er nog ervaring met epilepsie?? En hoe gaan jullie daar mee om?? Aan de dierenarts heb ik vrij weinig...die zegt alleen maar dat ik moet "afwachten"... Maar het is zo zielig om te zien als hij een aanval krijgt.. :-(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Epilepsie, wie heeft er ervaring mee?

Bericht door Adriana »

rechtsboven zit een zoekfunctie en als je daar 'epilepsie' intikt, dan krijg je 144 berichten met epilepsie in de tekst.
k zag zelfs een paar topics over epilepsie en dat is de snelste manier om de ervaringen en informatie hier boven water te krijgen.
en geef even aan waar in Nederland, missch zijn er da's in je buurt waarmee goeie ervaringen met deze kwaal zijn..
en welkom op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Epilepsie, wie heeft er ervaring mee?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een kat gehad die door nierfalen vanaf 16 epilepsie had, hij viel dan schokken om en plaste van zich af. We hebben hem nog 2,5 jaar gehad met aanvallen en al. Hij werd 18,5.

Jouw kat is nog jong. Lijkt me toch verstandig een bloedonderzoek te laten doen.
Al is het alleen maar om te kijken of het door de nieren komt. Dan kun je het probleem bij de kern aanpakken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Epilepsie, wie heeft er ervaring mee?

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn broer zijn kat heeft rond zijn tweede verjaardag zijn eerste epilepsieaanval gekregen. Omdat het maar af en toe gebeurde heeft de kat geen medicatie gekregen. De aanvallen zijn vanzelf definitief gestopt toen hij 5 jaar was.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie