Kat met epilepsie?

Voor vragen m.b.t. katten met epilepsie.
Plaats reactie
cyriel
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2010 23:20

Kat met epilepsie?

Bericht door cyriel »

Beste mensen,

Vanavond is er wat vreemds met één van mijn katten gebeurd.
Hij sprong uit mijn handen, begon vervolgens te rennen naar de schuifpui waar hij met z'n hele lichaam tegen het raam aan schudde en staart flink rondzwaaide. Vervolgens begon hij half door z'n poten gezakt, nog steeds een schuddend lichaam en ook z'n staart draaide als een gek rond te rennen naar een hoekje waar hij langzaam rustig werd. Uiteindelijk kwam hij na een minuut of vijf weer de kamer in lopen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik schrok nogal. Kan dit epilepsie zijn? Of een attack?

Cyriel.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat met epilepsie???

Bericht door MarjanR »

Zou kunnen.
Ik zou het eens voorleggen bij een dierenarts. Zeker als het nog eens gebeurd
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Kat met epilepsie???

Bericht door jojo »

Ik zou ook even contact opnemen met de DA. En mocht het nog eens gebeuren, wat ik niet hoop, houd de tijd bij hoe lang de aanval duurt. Dat is iets wat de DA wil weten. Noteer deze aanval in ieder geval in je agenda voor het geval je in de toekomst terug moet gaan grijpen naar wanneer er wat gebeurde (als het bijv. primaire epilepsie is dan gebeurt het vrij vaak dat de tijd tussen aanvallen wel een half jaar kan zijn, te grote tijdspanne om te onthouden).
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat met epilepsie?

Bericht door Admin »

Kan het ook iets zijn met zijn ontlasting? Een poosje terug had 1 van onze katten harde ontlasting en na kattenbakbezoek kwam hij ook de kamer in en liep met half doorgezakte achterpoten. Het kan zijn dat hij pijn zijn kont had of dat de ontlasting er niet goed uitkwam.
Anders misschien ontstoken anaalklieren?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat met epilepsie?

Bericht door Cari »

Een attack of epileptische aanval is zeer waarschijnlijk. Met zijn ontlasting of anaalklieren zal het niks te maken hebben, dat schept een heel ander beeld.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat met epilepsie?

Bericht door Kattenbella »

Mijn Vrouwtje heeft regelmatig epileptische aanvallen. Ze shokt dan, draait in het rond en raakt alle controle over haar lijf kwijt. Ze verliest ook urine en miauwt hard als het bijna afgelopen is.
Ik pak haar slappe lijfje dan op en laat haar rustig bijkomen. Na een kwartier tot een half uur is ze weer helemaal zichzelf en wil ze haar eigen ding doen.
Ze heeft er geen schade van, maar het ziet er niet prettig uit.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie