Suikerziekte bij katten

Voor alle vragen over suikerziekte/diabetes bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door snorrebaard »

Goed artikel! In een reactie zegt ene Peggy Ditewig:
Er is in NL qua KH maar 1 brok te vinden die geschikt is bij diabetes. In DL is er wel een die geschikt is. Vers hoeft niet gekookt te worden een kat verdraagt vers voer namelijk perfect. Sind onze diabetes kat op vers vlees staat stabiliseren zijn waardes en heeft hij ook geen last meer van Epi
Ik heb haar gevraagd op Facebook welke dat ene merk dan is, maar tot zover nog geen antwoord. Weten jullie dit?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Featherr »

Applaws is goed voer voor diabeetjes en porta 21 de groene zak graanvrij. Dat voerde ik aan mijn diabeetje :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door snorrebaard »

OK bedankt, ik heb intussen gehoord: Power of Nature https://www.cats-country.de/en/natural- ... vorite-2kg
Porta 21 had ik niet meer aan gedacht. Bedankt hoor! ;-)
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Dommel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2020 10:31

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Dommel »

Om de 12 u een injectie geven van 4E. Ik stel na 6u vast dat ik een injectie heb overgeslagen.
Mag ik dan een 1 of 2 E geven tussendoor en daarna op normale schema doorgaan ?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Admin »

Als je zelf zijn bloedsuiker kan testen, zou ik even zijn waarde meten om te kijken wat het overslaan van een dosis met zijn bloedsuiker doet.. Een dosis vergeten kan gebeuren. Sommige katten hebben daarna tot een dag of 4 een wat onstabiele bloedsuiker. Persoonlijk zou ik niet tussendoor gaan spuiten omdat een dosis bijv. 12 uur lang werkzaam is (afhankelijk van het soort insuline dat je spuit). Je kunt dan beter zijn waardes in de gaten houden en gewoon je vaste schema aanhouden, dus niet bijspuiten, maar gewoon de vaste spuittijd en hoeveelheid aanhouden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
LindeJ
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2021 18:34

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door LindeJ »

Ik ben sinds 3 weken mijn kat Pronto aan het spuiten met caninsulin. 2 x per dag 3 EH. Afgelopen woensdag was zijn waarde 13.2. Nu vandaag weer gemeten en hij zat nu op 17.8. Kan het in het begin zo schommelen of moet ik me zorgen maken. Zijn broer had 2 jaar geleden ook suikerziekte maar er bleek een tumor in zijn kop te zitten. Nu maak ik me erg ongerust dat Pronto dat ook heeft. Zijn broer was ook niet goed in te stellen. Heeft iemand advies voor mij? Pronto is trouwens nog maar 8 jaar
Aekje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2023 11:56

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Aekje »

Hallo dieren vrienden. Ik kom net van de dierenarts met mijn poes Smokey. Helaas heeft ze suiker, en moet ik vanaf volgende week woensdag 2 maal per dag insuline gaan spuiten. Bij de dierenarts kost me dat 70 euro per maand. Heeft iemand een idee waar ik de spullen voor de suiker ziekte wat goedkoper kan krijgen want ik ben helaas niet rijk en voor geen goud dat ik haar weg doet. Ik hou veel te veel van haar.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door nellebel »

Ik bestel altijd bij dierenapotheker.nl
Verwezen door mijn dierenarts.
Ik zag de naalden staan 100 voor €44. Weet niet of dat duur is. Ik bestel voor mijn kat met astma en snotneus r spulletjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Synemios »

Ik bestelde altijd via diabetescentrale voor Oscar.
Maar ik zou mij even aanmelden op het diabetes katten forum daar hebben ze vast veel meer tips en bij problemen kunnen ze je daar beter helpen.

https://www.diabeteskatten.nl/phpbb3/in ... a86cd723bb
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Aekje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2023 11:56

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Aekje »

Hallo allemaal

Bij mijn kat is diabetes vastgesteld door de dierenarts. Zij wou na het weekend beginnen met insuline. Uiteraard heb ik me dit weekend ingelezen op internet, en er bestaat een mogelijkheid dat met speciaal voedsel tegen diabetes er een kans bestaat dat ze de suiker onder controle kan krijgen zonder te hoeven spuiten. Ik heb contact opgenomen met de voedsel deskundige van Royal Canin, en zij vertelde mij dat er een mogelijkheid bestaat, Maar ze moet dan wel afvallen. Ze is te zwaar 5,3 kilo. Ik heb nu bij de dierenarts het voedsel van Royal Canin besteld. Mijn vraag nu aan iedereen. Hebben jullie hier ook ervaring mee, en zo ja hoe gaat het nu met de katten?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Synemios »

Ik weet dat het diabetes voer van rc nog steeds teveel koolhydraten bevat.

Ik weet niet hoe hoog die waarde was, maar afvallen duurt vaak wel lang, dat mag ook niet te snel gaan, dus in die tussentijd zul je toch denk ik moeten spuiten.

Als je je aanmeld bij het diabeteskatten forum daar hebben ze volledige up to date lijsten met geschikt voer voor katten met diabetes.


Ze hebben daar veel meer ervaring en kunnen je daar veel beter helpen, daar draait het alleen om de suikerkatjes en dat forum is actiever dan dit forum.

Uiteraard mag je hier ook je vragen stellen maar ik ben er al heel lang uit, ik heb wel een suikerspinner gehad, maar hier zitten niet veel mensen die ervaring hebben met suikerkatten.

https://www.diabeteskatten.nl/phpbb3/in ... a86cd723bb
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door ciliman »

Even een reactie op het bericht van Aekje omdat ikzelf al 3 poezen had met suikerziekte en er toch wel wat ervaring mee heb. 1 poes ging in remissie na een 5-tal weken insuline te spuiten maar volgens mij vooral door de voeding aan te passen.
Zeker geen voeding nemen die aangeprezen wordt voor katten met suikerziekte want daar zitten inderdaad nog veel te veel koolhydraten in, er bestaat een lijst op internet van welke voeding het minste koolhydraten bevat als je die zoekterm ingeeft en als je daar de merken uitkiest met zeker geen granen in en zo goed als uitsluitend vlees, dan zit je goed en ga je heel gauw het effect ervan zien op de glucosewaardes.
Plaats reactie