Suikerziekte bij katten

Voor alle vragen over suikerziekte/diabetes bij de kat.
Plaats reactie
snorrebaard
Poema
Poema

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door snorrebaard »

Goed artikel! In een reactie zegt ene Peggy Ditewig:
Er is in NL qua KH maar 1 brok te vinden die geschikt is bij diabetes. In DL is er wel een die geschikt is. Vers hoeft niet gekookt te worden een kat verdraagt vers voer namelijk perfect. Sind onze diabetes kat op vers vlees staat stabiliseren zijn waardes en heeft hij ook geen last meer van Epi
Ik heb haar gevraagd op Facebook welke dat ene merk dan is, maar tot zover nog geen antwoord. Weten jullie dit?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly

Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Applaws is goed voer voor diabeetjes en porta 21 de groene zak graanvrij. Dat voerde ik aan mijn diabeetje :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †

snorrebaard
Poema
Poema

Bericht door snorrebaard »

OK bedankt, ik heb intussen gehoord: Power of Nature https://www.cats-country.de/en/natural- ... vorite-2kg
Porta 21 had ik niet meer aan gedacht. Bedankt hoor! ;-)
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly

Dommel
Kitten

Bericht door Dommel »

Om de 12 u een injectie geven van 4E. Ik stel na 6u vast dat ik een injectie heb overgeslagen.
Mag ik dan een 1 of 2 E geven tussendoor en daarna op normale schema doorgaan ?

Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Als je zelf zijn bloedsuiker kan testen, zou ik even zijn waarde meten om te kijken wat het overslaan van een dosis met zijn bloedsuiker doet.. Een dosis vergeten kan gebeuren. Sommige katten hebben daarna tot een dag of 4 een wat onstabiele bloedsuiker. Persoonlijk zou ik niet tussendoor gaan spuiten omdat een dosis bijv. 12 uur lang werkzaam is (afhankelijk van het soort insuline dat je spuit). Je kunt dan beter zijn waardes in de gaten houden en gewoon je vaste schema aanhouden, dus niet bijspuiten, maar gewoon de vaste spuittijd en hoeveelheid aanhouden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."

Plaats reactie