8 katten waarvan 1 met diabetes

Voor alle vragen over suikerziekte/diabetes bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

8 katten waarvan 1 met diabetes

Bericht door Brig »

Al een hele tijd deze site niet bezocht, maar aangezien ik weet dat hier veel mensen zitten met ervaring over van alles en nog wat, wil ik graag hier mijn vraag stellen.
Vorige week is bij mijn kat diabetes vastgesteld. Niet geheel onbekend, want mijn man heeft ook diabetes. Mijn probleem is dat ik nog 7 andere katten heb. Iedere kat heeft zo zijn eigen eetgewoonte. Een bange kat die het liefst eet als de andere al hebben gegeten. Een Siamees die de hele dag door een paar hapjes neemt van zijn droog voer. Met andere woorden er staan altijd knabbels ter beschikking. 2x per dag krijgen ze 1 blikje voor de acht katten. Als ik nu opnieuw met katten zou beginnen zou ik geen natvoer meer geven, maar dat is nu eenmaal zo gegroeid. Het probleem is nu dat de kat met diabetes aangepast voer moet hebben. Dat kan ik natuurlijk apart geven, maar ik kan het andere voer niet weghalen i.v.m bovengenoemde eet gewoontes. Alle andere katten het voer geven wat de diabetes kat krijgt is te duur.
Heeft iemand ervaring met 1kat met diabetes met nog meerdere andere katten?
Ik hoor het graag
Brigitte
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: 8 katten waarvan 1 met diabetes

Bericht door Mickey_Mouse »

apart voeren en portie voeren is het eerste wat in mij op komt. Ze schikken zich doorgaans snel genoeg.

Kattenkamer met chip waarvan suikerklant niet de chip heeft, zo kan de rest zn happie halen. maarja dan zit je nog met dit exemplaar.

Als je van zacht voer af wilt(waarom eigenlijk?) Wat houdt je tegen het niet te geven?

Wat ik ooit opgepikt heb; er is een site + forum voor diabeteskatten. Misschien dat je daar nog iets vindt...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 8 katten waarvan 1 met diabetes

Bericht door Adriana »

diabetics van RC is het beste voer voor suikerkatten, die (nog) niet met insuline worden behandeld, als je toch brokjes geeft.
heel veel natvoer is ook geschikt voor suikerkatten zolang er geen graan noch suiker inzit.

een bench met chipgestuurd kattenluik is handig maar dan houd je het probleem dat de suikerkat ook mee-eet met het gewone voer.
en dat mag dus absoluut niet zolang het brokjes zijn!

er zijn twee forums: suikerkatten en diabeteskatten, zelf even goegelen voor de links
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Re: 8 katten waarvan 1 met diabetes

Bericht door Brig »

Bedankt voor de tips. Iets met een chip is inderdaad te overwegen.
Ik zal ook op beide forums gaan snuffelen
Plaats reactie