Kitten Shadow trilt

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Ftails
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2023 20:02

Kitten Shadow trilt

Bericht door Ftails »

Hi iedereen!

Mijn naam is Floris, samen met mijn vriendin heb ik besloten vorig jaar onze eerste kitten Tails op te halen. Tails is op dit moment 9 maanden oud. Zowel ik als mijn vriendin werken veel vanuit huis ondanks dat kregen we het idee dat Tails een maatje miste. Na wat onderzoek gedaan te hebben op o.a het forum hebben we de keuze gemaakt er een kitten bij te nemen genaamd Shadow. Shadow is nu 10 weken oud en kan het hartstikke goed vinden met Tails. Ze spelen en slapen altijd samen en Tails is helemaal blij sinds Shadow bij ons is komen wonen.

Shadow heeft afgelopen vrijdag zijn eerste enting gehad. Nu valt mij sinds gisteren op dat Shadow wat minder energiek is en soms ineens begint te trillen (zie video) hij eet en drinkt goed en de ontlasting lijkt ook goed. Ik heb contact opgenomen met de dierenarts en zij vertelde mij dat ik het even moet aankijken en als de eetlust verminderd of de ontlasting slecht is. Ik moet langskomen. Wat denken jullie hiervan?

Video Shadow:
https://youtube.com/shorts/RT-j_fKI5d8?feature=share

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kitten Shadow trilt

Bericht door Asse-Poes »

Sorry, ik heb je bericht helemaal over het hoofd gezien 😞

Hoe gaat het inmiddels met Shadow?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Ftails
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2023 20:02

Re: Kitten Shadow trilt

Bericht door Ftails »

Het gaat nog steeds nietzo goed met Shadow, afgelopen zaterdag ben ik naar de da geweest daar bleek dat shadow meer dan 40 graden koorts had. Hij heeft toen gelijk een spuit gehad voor de koorts en knapte vrij snel daarna wel op. Voor de dagen daarna heb ik metacam gekregen om zo de pijn en koorts te verzachten wanneer shadow dit heeft gehad leeft hij helemaal op maar zodra het begint uit te werken gaat hij weer rillen en wordt lusteloos. Het eten, drinken en de ontlasting blijft goed. Ik heb zonet even met de da gebeld en zij geven aan dat ik a vandaag en morgen nog even moet aankijken en als het niet verbeterd moeten we vrijdag bloed prikken. Wat ik begreep dat niet heel makkelijk is bij een kitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten Shadow trilt

Bericht door Synemios »

Vraag eens of ze ook denken aan het feline limping syndroom.

Kreupelheid hoeft niet perse maar kan wel, maar 1 van de symtomen is oa trillen/bibberen.

Mijn Tommy had soortgelijke symptomen maar ook hoge koorts en niet willen eten en drinken.
en niemand wist wat hij had tot er een andere arts bij kwam en hier aan dacht.
Het heeft bij hem iets langer dan een week geduurd.
Vlak na zijn 1e enting begon het, ze dachten zelfs dat het aan zijn hartje lag, want hij had ook een hartruis en hij had ook bloedarmoede ( als gevolg van FLS) en ja bloedafname was lastig.

https://djoliba.jouwweb.nl/contact/feli ... g-syndroom

Uiteindelijk is het allemaal gelukkig goed gekomen.

Heel veel sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie