Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Oh neee! En toen? Ermee gestopt?

Ik heb gisteravond nog iets ontdekt. Het gebied waar zn piemeltje in verdwijnt is helemaal rood en gezwollen. Ik snap nu waarom hij niet wil zitten. Dus ik kan wéér met m naar die kliniek 😔. Hoe kan ik hier een foto toevoegen? Het is zoiets raars. Wellicht een voorhuidontsteking?
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Ik kom net uit de kliniek met Bobby. De arts had in haar 16-jarige carriere nog nooit een kat gezien met zon ernstige voorhuidontsteking. Uberhaupt had ze nog nooit een kat hiermee gezien. Waarschijnlijk was dit aan het sluimeren en door de corticosteroiden werd het immuunsysteem onderdrukt, waardoor het verder opgevlamt is. Verder is zijn rug totaal verkrampt en zeer pijnlijk. Ze zei "uw kat is zwaar aan het afzien en depressief". Ze heeft morfine in zijn rugspier gespoten. Verder een ab kuur en Onsior erbij en de dexamethason tijdelijk halveren. Ze wilde hem eigenlijk opnemen en intraveneus antibiotica geven, maar dat is ook weer zon stress voor hem. Ze zei dat als het haar kat was, ze erg verdrietig zou zijn, omdat hij zo'n verschrikkelijke pijn heeft. Ze wilde over 2 dagen weten hoe het gaat, en als het over korte tijd niet beter gaat, wil ze hem weer onder narcose onderzoeken.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door nellebel »

ach jee arme bobby. toch vreselijk he dat ze niet kunnen aangeven als ze pijn hebben en dat zo goed verstoppen. maar goed dat jij het toch hebt gezien. hopelijk gaat het nu dan toch snel de goede kant weer op en zul je verbetering gaan zien en krijgt het mannetje minder pijn. hopelijk doet de morfine nu al wat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Bobby eet weer niet, is inmiddels gigantisch aan de diarree door de antibiotica en andere pillen, is depressief.. Voorhuid verbetert ook niet. Maar de pijn in zijn rug is te erg. Ze willen hem WEER onder narcose onderzoeken. Maar ik denk aan inslapen. Wat zouden jullie doen?
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Anne »

Hemeltjelief wat ontzettend zwaar dit voor jullie beiden :-(
Wat voor prognose geven ze?
Ik zou alle mogelijkheden met je arts bespreken en dan de beste beslissing in zijn belang maken, hoe moeilijk dat ook moet zijn. Jij kent Bobby het allerbeste
Heel veel sterkte, ik hoop oprecht dat hij gauw weer beter kan worden want zo is het ook niks :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Ja, het is heel zwaar en ik kan het gewoon niet aanzien dat hij zo lijdt. Ze geven geen prognose, omdat ze niet snappen dat de medicatie niet aanslaat. Ze willen hem nog een keer onderzoeken, wat er nou precies aan de hand is met hem. Het voelt voor mij momenteel hopeloos.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Rik »

Je zou ook met ze af kunnen spreken dat hij wel onder narcose gebracht wordt maar dat als ze niets of iets hopeloos vinden dat hij niet meer wakker wordt gemaakt. Vinden ze wel een duidelijke oorzaak die te verhelpen valt, dan kunnen ze hem wel weer wakker maken. Dat is wel heel zwaar om dit te laten doen zonder dat je wat weet. Ik zou dan ook wel een beetje willen weten hoeveel kans hij nog heeft (of wat de dierenartsen misschien verwachten of nog denken aan te kunnen treffen).

Sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Ik heb net met de dierenarts gesproken..en dit inderdaad ook afgesproken. Als ze niets vinden of iets ernstigs, laten ze hem niet meer wakker worden. Ze denkt dat de spieren en de ontstoken voorhuid wellicht samenhangt. De dierenartsen van de kliniek zijn hard op zoek naar dingen die het kunnen zijn. Bobby is een zeer moeilijk geval, zei ze, en het laat hun niet los. Vanavond is misschien zijn laatste avond.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met al deze zorgen en spanningen
Mijn duimen draaien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Rik »

Sterkte met wachten :cry:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Dank jullie wel. Ik twijfel zo. Ik ben bang dat ze niets vinden. Hij kan ook nog een beetje genieten. Hij ligt nu in de tuin in de zon :-(
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Ze belden net. Ze hebben zijn buik kaal geschoren. Zijn hele buik bleek paars t/m de voorhuid. Het bindweefsel eronder is verdikt. Ze zei: het ziet er niet goed uit. Waarschijnlijk kanker wat ook zorgt voor de spierdystrofie. Komen ze nu pas achter.... er zijn biopten genomen..over 3 tot 5 dgn de uitslag. Hij krijgt de komende dgn zeer zware pijnstillers en wij gaan afscheid nemen.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Anne »

Ach wat een naar nieuws :-(
Het is nu wel fijn dat je weet wat er aan de hand maar dat is dan ook het enige :-(
Heel veel sterkte de komende dagen
Petje af voor Bobby, wat een flinkerd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Dank je wel.. ik ga zijn laatste dagen zo aangenaam mogelijk proberen te maken. Ik ben ook "blij" te weten wat het nou is.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Rik »

Fijn dat er toch wat duidelijkheid gekomen is. Begrijp ik goed dat de dierenartsen wel verwachten dat dit echt foute boel is en dat het kwaadaardig is?

Ze waren blijkbaar wel zeker dat hij nog goed uit de narcose kon komen. Veel sterkte de komende dagen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie