Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Mijn kat Bobby van 11 jaar oud eet de laatste tijd slecht, terwijl het altijd een zeer goede eter is geweest. Hij laat soms van zijn natvoer de helft liggen en de harde brokjes soms ook maar een paar tot niets. Ook begint ie sloom te worden, kijkt depressief uit zn ogen, ik zie hem zich niet meer wassen, hij is gewoon zichzelf niet meer. Ik ben naar de dierenarts gegaan, uit het lichamelijk onderzoek kwam niets. Hart goed, gebit goed, enz. Hij is wel 700 gram afgevallen, maar dat is logisch, want hij eet heel slecht. Toen bloedonderzoek gedaan, daar kwam ook niets uit, alles was perfect! Geen ontstekingen, en alle organen zoals het moet zijn. Nu denkt de dierenarts dat het misschien pijn is door artrose. Hij heeft hem een spuit pijnstilling gegeven en ik moet hem nu 6 dagen Onsior 6 mg per dag geven. Maar ik vind de gedachte artrose raar, want hij springt met het grootste gemak op het aanrecht en komt ook s'ochtends soms door mn slaapkamerraam, dan moet hij eerst op de groencontainer springen, dan op de schutting, dan het platte dak en dan nog behoorlijk hoog om in mn raam te springen. Dit allemaal zonder moeite. Vanmorgen leek het ineens alsof hij weer zichzelf is. Actief, keek anders uit zijn ogen, nieuwsgierig, vraagt constant om eten en hij eet ook wat beter, maar nog niet geweldig zoals het moet zijn. Maar vanavond ziet hij er weer triest en depressief uit. Wat zou er toch aan de hand kunnen zijn?
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28