Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Ze verwachten inderdaad dat het kwaadaardig is, maar we wachten de biopten af. Er is nog een kleine kans dat het wat anders is, en dan is antibiotica aangewezen. Vooralsnog zijn we met de ab gestopt omdat hij er waterdunne diarree van gekregen heeft. De verkrampte spieren en de hoge CK waarden heeft hij nu ook verklaart. Als reactie op de pijn van de kanker (?) heeft hij zijn rugspieren aangespannen en dat is gaan verkrampen. Dus het is een reactie geweest op de echte oorzaak. De verkrampte spieren waren niet het grote het probleem, dit was slechts een reactie op de pijn. Hij springt nog steeds soepel op het aanrecht bv. Zijn tepels zijn vergroot, de huid voelt ruw en toen hij biopten nam, kwam er heel veel vocht uit. Er is sprake van oedeemvorming. Het zou goed kunnen dat hij vol met kanker zit inwendig, terwijl er in de bloedwaardes niets van te zien is en ook in de buik niets van te voelen is. De arts zei wel dat dit een zeer zeldzaam geval was, hij heeft dit nog nooit eerder meegemaakt. Bobby heeft een spuit morfine gehad en ik heb nu Tramadol meegekregen, daar moet ik een kwart per dag van geven + een hele dexamethason. Hij is rusteloos, en eet een klein beetje momenteel. Hij likt steeds aan zijn buik en gaat dan grommen.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Cerna

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Cerna »

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen en ik heb toch nog een stille hoop dat hij misschien weer opknapt. Al is het maar voor een paar maandjes.
Mijn duimen draaien voor Bobby en voor jou.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door nellebel »

ach jee toch. eindelijk duidelijkheid wat je wel gaat helpen in het nemen van een beslissing, al is die mogelijk heel verdrietig. je hebt er alles aan gedaan en kunt nu alleen nog hopen dat het enigszins meevalt en dat er iets te doen is. dikke knuffel voor jou een bobby. wat een sterk en dapper ventje dat hij zoveel pijn verdragen heeft.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Anne »

Hoe gaat het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Bedankt voor alle lieve reacties! Ik vind t niet zo goed gaan. Hij at maar een paar brokjes, terwijl hij wel actief is en er om vraagt. Er druppelt voortdurend helder vocht uit de gehechte biopt-openingen. Zij mandje is nat, eronder t laminaat en waar hij loopt, druppelt het. Het is geurloos helder vocht, als water. De dierenarts zegt dat t geen kwaad kan, ik kan m een petshirt aan doen. Hij is nu naar buiten, hij is dus wel wat actiever, maar eet nauwelijks. De diarree is gelukkig iets dikker geworden, ipv waterig nu yoghurtdikte. Maar dat hij niet eet zit me dwars. Kan hij misschien nog misselijk zijn van de narcose gisteren?
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Anne »

Ja volgens mij kan dat, wat zegt de da daarvan?
Is het echter wel een goed idee om hem naar buiten te laten met een wond?
Vervelend zeg dat hij zoveel vocht lekt
Je zou je laminaat kunnen beschermen door plastic onder het mandje te leggen
Mijn duimen draaien voor Bobby dat hij weer gaat eten
Sterkte met alle zorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Ik ben t vergeten te vragen aan de dierenarts, hij was aan t opereren, dus weer gehaast.
En betreffende t naar buiten laten, hij mag van mij alles nu. Hij is al weer binnen, maar gaat buiten dan in t zonnetje liggen. Het zijn ws zijn laatste dagen, ik geef hem alle vrijheid in wat hij wil. Heb m net wat natvoer gegeven, daar nam hij een paar likjes van. Ik vind t niet erg voor mn laminaat dat hij druppelt, ik ruim t wel weer op. Maakte me meer zorgen om hem, en dat t zo veel lekt.
Laatst gewijzigd door Carine74 op 04 mei 2022 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door nellebel »

je bent zo'n lieve kattenmama. hij boft met jou.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

❤❤ dank je . Ik probeer mijn best te doen. Ik ben zo bang voor de uitslag.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Anne »

Ik begrijp het wel dat je hem naar buiten laat nu met het oog op de laatste dagen
Ik duim voor een goede uitslag
En dat het niet zijn laatste dagen zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Hij gaat hard achteruit. Hij wilde vanmorgen niets eten. Ik heb hem de dubbele dosis Tramadol gegeven (10 mg). Hij ligt nu versufd op mn bed. Er zit niet veel leven meer in.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Anne »

Wat sneu :-(
Sterkte voor jullie beiden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Zotvanpoezen »

Meestal ben ik niet actief op het forum tijdens de weekdagen, maar nu kom ik even kijken hoe het met Bobby gaat.
Jammer dat hij achteruit gegaan is en dat je aan afscheid nemen denkt :-(
Arm diertje! dat hij al die tijd de ernstige pijn zo meesterlijk kon verbergen :-(

Pas wel op met Tramadol... Ik heb daar persoonlijke ervaringen mee. Ik weet niet of katten dezelfde nevenverschijnselen hebben dan mensen, maar ik werd daar behoorlijk misselijk en ziek van. Vooral in het begin toen ik deze medicatie nog niet gewend was. Misschien komt het daardoor dat hij vanmorgen niet wou eten?
Sterkte!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Oh dat klinkt niet goed inderdaad dat je misselijk ervan werd. Nadat ik hem vanmorgen de dubbele dosis (10 mg) had gegeven, lag hij de halve dag met open ogen met scheve pupillen op mn bed. Gewoon helemaal out. S' middags verbaasde hij me.. hij liep de trap af en riep hysterisch om eten. Heb hem een half zakje natvoer gegeven wat hij gulzig opat. Daarna wilde hij niks meer eten. Toen is hij nog even naar buiten gegaan. Ook vanavond n half zakje natvoer gegeten en ligt nu weer in zn mandje. De tramadol is behoorlijk versuffend. Hij wordt nu weer wat wakkerder. Ik zag dat de waarde van Tramadol in t bloed bij katten vrij snel daalt. Ik geef hem vanavond de gewone dosis (5 mg). Maar ik denk dan: liever suf dan pijn. Maar goed, ik wil ook niet dat hij er beroerd van is. Vind t moeilijk inschatten wat hij voelt als hij zo bewegingloos met open ogen op mn bed ligt.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wat is er toch aan de hand met mijn kat Bobby?

Bericht door Carine74 »

Ik heb eindelijk de uitslagen van de biopten binnen. Een zeer ernstige en zeldzame agressieve kanker, die in het bindweefsel, de huid en de spieren gaat zitten. Niks meer aan te doen. Ik laat hem vanavond of morgenochtend inslapen.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Plaats reactie