Scheur in, of gescheurde knieband poes

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
chibikumiko
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:21

Scheur in, of gescheurde knieband poes

Bericht door chibikumiko »

Eergisteren is mijn 11 jaar oude poes bij de DA geweest, omdat ze ineens mank liep. De DA dacht aan een gescheurde/scheurtje in knieband; knietje voelde ook wat dikker. Ze heeft een pijnstiller gekregen voor 7 t/m 10 dagen en ze mag nergens meer opspringen. Er is (nog) geen foto gemaakt, ik vermoed omdat ik het helaas financieel niet breed heb, wat ik de dierenarts heb moeten uitleggen…

Nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en wat evt de gang van zaken normaalgesproken is? Ik lees allerlei nare verhalen van operaties tot amputaties :cry:

Zoals eerder geschreven heb ik het financieel helaas niet breed, maar ik ga er alles aan doen om poes de juiste zorg te geven! Om dat te kunnen doen heb ik wel een beeld van mogelijke behandelingen nodig, ik zal mijn eigen dierenarts hier ook nog over bellen. Ik woon in omgeving Maastricht, misschien kan iemand mij een Belgische dierenarts aanraden? Aangezien deze vaak goedkoper zijn… echter ga ik natuurlijk liever voor de beste zorg… wat/wie raden jullie aan?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Scheur in, of gescheurde knieband poes

Bericht door Anne »

Ik heb wel ervaring met een gescheurde kruisband bij een hond
Ik weet alleen niet of dit hetzelfde is als een gescheurde knieband
Wat vervelend voor jullie
Als je meer wilt weten hoor ik het wel, wij hebben toen gekozen voor een natuurlijk herstel zonder operatie
Beterschap voor je poes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
chibikumiko
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:21

Re: Scheur in, of gescheurde knieband poes

Bericht door chibikumiko »

Dank je wel voor je bericht!

Hopelijk is natuurlijk herstel hier ook een optie :thup:
Plaats reactie