Poes 15 jaar had een raar kort durend probleem?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Dennis
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2021 12:31

Poes 15 jaar had een raar kort durend probleem?

Bericht door Dennis »

Hallo, mijn 15 jarige poes Sheeba, lag eergister nacht heerlijk te slapen en dromen op mijn schoot, tot ze plotseling probeerde op te staan en omviel, van de bank sprong en nog meer wankelde en omviel (achterpoten had ik het idee). Geen geluidjes of wat dan ook. Ze wou achter de bank maar dan had ik geen zicht op haar.. dus voorzichtig in der nek opgetild en bij me op de bank genomen, wat ze niet zo leuk vond, tot ik er een paar snoepjes gaf en ze weer rustig werd. Daarna nog wat vlees gegeven wat ze zo op had. Al met al heeft het een paar rminuten geduurd. Ik heb de hele nacht in de stress gezeten terwijl zij weer ging slapen. Later die dag deed ze alles weer, rennen vliegen springen, slijmen, je kent het wel. Na dat incident ook niet meer voorgevallen maar toch benieuwd wat het zou kunnen zijn en of het nodig is om naar een DA te gaan?

Bvd,

Dennis.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes 15 jaar had een raar kort durend probleem?

Bericht door Rik »

Ik denk dat een dierenarts op dit moment niet veel meer kan 'zien'. Wel moet je haar goed in de gaten houden.

Dat gezegd hebbende... met een kat van 15 jaar zou je ook een keer een algemene seniorenonderzoek kunnen laten doen (met bloedonderzoek e.d.). Dat kost wel wat (was bij mij toen iets meer dan 100 euro) maar dan vang je wel gelijk beginnend nierfalen en e.v. andere onderliggende ziektes waar een 15 jarige van last van heeft. En zeker nu ze al een mini aanvalletje gehad heeft lijkt me dat wel aan te raden (dan zou ik ook de bloeddruk laten meten, want dat was bij mijn Bowy de aanleiding tot een tia en de opvolgende nierfaaldiagnose).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dennis
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2021 12:31

Re: Poes 15 jaar had een raar kort durend probleem?

Bericht door Dennis »

Dankjewel voor je reactie! Contact opgenomen met de dierenarts en na overleg met de dokter hoef ik me geen zorgen te maken, ook omdat het maar heel kort heeft geduurd. Wel kan ik op controle komen indien gewenst dus ik ga binnenkort voor een senioren onderzoek zoals aanbevolen door u.

Nogmaals bedankt!
Sim_Dex
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2022 05:41

Re: Poes 15 jaar had een raar kort durend probleem?

Bericht door Sim_Dex »

Mijn lieve Bengaalse kat Simba (14 jr) heeft vaker braakneigingen en spuugt dan doorzichtig soms schuimig wit vloeistof (haarbal). Vanochtend had ze braakneigingen en viel ze om en was ze leek wel de controle kwijt en lijkt het weer normaal en ligt ze bij me. Simba eet en drinkt goed. Maart dit jaar viel Simba ook om nadat ze had gespuugd en half uur later ging het weer en ging ze eten. Meteen de da gebeld. Simba haar bloed, nieren en urine zijn onderzocht en de uitslag was goed.
Plaats reactie