Trillingen/stuip trekkingen

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiwi28
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2021 13:18

Trillingen/stuip trekkingen

Bericht door Kiwi28 »

Hoi hoi!
Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik eerst eens even snel voorstellen. Ik ben Kiwi, en trotste eigennaar van twee Noorse boskatten die nog net geen 1 zijn. Smokey en Storm, twee zusjes. :grin:
Ik merk al een tijdje dat Smokey trilt in haar slaap, je ziet het eigenlijk alleen in haar pootjes. Het lijkt alsof haar spieren samentrekken. Een beetje zoals stuiptrekkingen maar minder heftig, ook lang niet zo heftig als epilepsie of dergelijke.
Ik dacht eerst, oh die is vast achter vogeltjes aan aan het rennen in haar slaap. Maar ze doet het blijkbaar ook als ze gewoon wakker is. Ik zie het vaak als ze ligt, en als ze verder gewoon wakker is. Niet als ze loopt of zit.
Iemand enig idee wat er met haar zou kunnen zijn? Mijn moeder denkt dat het niks is. Maar aangezien ze het vrijwel altijd heeft dacht ik toch even snel rond gaan vragen. :eeh:
Ze lijkt er verder geen last van te hebben of dergelijk, is gewoon actief en knuffelig
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Trillingen/stuip trekkingen

Bericht door Pikachu »

Is het als ze wakker is ook in haar pootjes? Dat zie ik hier zelf niet zo, maar kan zijn dat dat normaal is. Wat ik hier wel zie en inderdaad ook vaak voorkomt is een trillende staart. Dat doen ze soms uit tevredenheid, of bv. als ze wachten op hun eten.
Plaats reactie