Rust i.v.m. gecompliceerde breuk

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
sim-l
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2021 15:42

Rust i.v.m. gecompliceerde breuk

Bericht door sim-l »

Mijn kat van 7 is na dat ik de vloer had gedweild lelijk van de stoelen die op tafel stonden afgevallen. (Hij was met zijn broer rond aan het rennen) Omdat het leek dat hij geen gewicht op zijn achterpoot kon zetten en hem ook schuin naar binnen trok maar meteen de dierenarts gebeld. Na de foto's bleek het een gecompliceerde spiraal breuk te zijn die ook verschoven is.

De optie die ik tot zover heb gekregen zijn laten opereren door een orthopedisch chirurg kosten zeker 1500 euro. Poot amputeren of niks doen en 6 weken rust in de bench met de hoop dat het goed geneest maar dan ging hij zeker mank lopen en de kans is niet heel groot dat het niet goed geneest en als nog geamputeerd moet worden.

Ik ga hem dadelijk ophalen bij de dierenarts (hij had een roesje gekregen voor de röntgenfotos omdat ze hem in te pijnlijke posities moesten draaien) dan hoopt ze ook al wat informatie te hebben van een orthopedisch chirurg.

Maar hoe dan ook hij zal meerdere weken rust in een bench moeten hebben. Hoe zijn jullie ervaringen daar mee. Heb zelf geen bench en zit te denken aan de badkamer (vrije ruimte is 2 bij 1 meter) dit vooral ik 4 dagen in de week 11 uur per dag van huis ben en alleen woon
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rust i.v.m. gecompliceerde breuk

Bericht door Anne »

Ach wat sneu dat zo'n lelijke val voor zoveel ellende kan zorgen :-(
Hoe heb je het ondertussen opgelost?
Ik zou ook eerst voor benchrust kiezen
Wij gebruiken daar een oude konijnenkooi voor
Heel veel beterschap, ik hoop dat de benchrust het pootje geneest
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie