Pea

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Pea

Bericht door Tibby »

Ja, ze blijft met haar nagels hangen. Toen de dierenarts haar pootje laatst onderzocht, vond ze ook dat het pootje er een beetje apart uitziet. De dierenarts gemanipuleerde het pootje een beetje, maar Tibby werd niet boos, terwijl ze soms best wel pittig kan zijn.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Pea

Bericht door Tibby »

Ja, ze blijft met haar nagels vastzitten.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Pea

Bericht door Tibby »

Als het gebroken zou zijn, zou ze het helemaal niet gebruiken, toch?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pea

Bericht door Synemios »

Het lijkt mij niet, maar eerlijk gezegd, Tommy bleef ook gewoon spelen terwijl er een stukje van zijn staart afgerukt was....
Maar ik neem aan dat de dierenarts een breuk wel herkent zou hebben, tenzij het heel klein is.
Lukt het haar zelf nog haar nageltjes te verzorgen?
Anders die even knippen of het laten doen als je toevallig een keertje bij de dierenarts bent.
Bij ons doen ze dat gratis.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Pea

Bericht door Tibby »

Ik heb gisteren de da gebeld en er bleek pas donderdag plek te zijn. Overigens heeft Tibby een hartruis waarvan niet bekend is wat er aan de hand is. Dit is volgens mij ook tricky met sedatie.
Ik zou morgen bij een holistische da/osteopaat terecht kunnen. Maar ik twijfel. Ik wil niet Tibby plotseling aan het rauw vlees moet of dergelijke dingen.
Gelukkig heb ik haar nu na de vermoedelijk door de onsior veroorzaakt eetdip weer prima aan het eten. Maar daar was wel een keer dwangvoeren voor nodig.

Tibby heeft zo'n typische knik in haar voet.
https://myalbum.com/photo/qfhWGhTKcKZh/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/VYfmu6VeUkwn/1k0.jpg
Laatst gewijzigd door Tibby op 22 dec 2020 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Cerna

Re: Pea

Bericht door Cerna »

Dat ziet er vreemd uit.
Is er geen andere dierenarts beschikbaar bij jou in de buurt waar je vandaag nog terecht kunt?
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Pea

Bericht door Tibby »

Ik weet niet of een andere da ook een röntgenapparaat in huis heeft. Van het weekend had ik contact met een Whatsapp dierenarts die zei dat een foto van de onderkant van een pootje vaak zonder sedatie kan worden gedaan.
https://myalbum.com/photo/2BBKkFX4RVZT/1k0.jpg

https://youtube.com/shorts/yPrYEtKgywI
Eerlijk gezegd, betwijfel ik dat een holistische da/osteopaat hier iets mee kan. Ik zit te denken in de richting van een brace. Maar vrees dat er misschien een operatie nodig is...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Pea

Bericht door Synemios »

Bij onze katten zijn foto’s en echo’s allemaal zonder sedatie gedaan.
Voor een operatie kan dat uiteraard niet maar daar zal als het echt nodig is toch ook wel een aangepaste vorm voor zijn.
Ik vind het er ook raar uitzien.

Ik zou kijken of er een reguliere dierenarts is die wel tijd heeft.
Ik vind pijn toch echt wel een reden om snel terecht te moeten kunnen, zeker nu je ook geen onsior kunt geven ( misselijkheid?) in ieder geval hongerstaking.

Typisch is dat toch.
Tommy reageert ook niet goed op onsior maar wel goed op novacam en Indy niet op novacam en weer wel goed op onsior.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Pea

Bericht door Tibby »

Ze heeft er gelukkig niet meer de last van die ze had nadat het net ontstaan was. Ze ging vandaag nog op de salontafel om even te kijken wat er ligt en staat. Daarna sprong ze er weer zonder aarzeling vanaf.
Is toch ca 50 cm hoog.
Gelukkig slaapt/ligt ze altijd veel en loopt ze niet al te vaak korte stukjes. Ze komt niet buiten en ook niet op de trap.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Pea

Bericht door Tibby »

Zenuwschade, moet met rust herstellen.
Plaats reactie