Ontwrichte teen

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Rozan
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2020 11:42

Ontwrichte teen

Bericht door Rozan »

Hallo,

Onze poes Streep heeft een ontwrichte teen en heeft daar duidelijk pijn aan. Gisterenavond ben ik met haar bij de DA geweest (zoiets gebeurt natuurlijk altijd in het weekend...) en hij zei me dat er niet echt iets aan te doen is. Ik begreep dus dat het vanzelf zou moeten herstellen, voor zover dat mogelijk is. Juist omdat ze duidelijk pijn heeft, vraag ik jullie graag even naar ervaringen, eventueel ook meningen enzo. Zal dit volgens jullie echt vanzelf kunnen genezen, en is er niets dat ik kan doen om haar daarbij te helpen?

Het betreft één van de middelste tenen van haar rechterachterpoot. Ze is waarschijnlijk uit een boom gevallen, of van het dak ofzo. Omdat ze een paar weken geleden een neurologische verlamming had (DA denkt dat ze een hersentumor heeft), geef ik haar momenteel cortisonen. Daarom kon de DA nu geen antibiotica of ontstekingsremmers geven. Voor de pijn gaf hij liever ook niets. Streep is 13 jaar oud en een echte buitenkant, maar nu ligt ze zielig op de kachel.

Groetjes,
Rozan
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ontwrichte teen

Bericht door Zotvanpoezen »

Hoe gaat het nu met Streep?
Ik heb geen ervaring hiermee en kan dus geen tips geven, maar ik hoop toch dat ze nu wat beter gaat.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie