Kater (6j) mankt vaak en veel minder actief.

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Booka Shade
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2020 18:12

Kater (6j) mankt vaak en veel minder actief.

Bericht door Booka Shade »

Hallo allemaal,

Een 3-tal weken geleden merkten we bij onze kater dat hij enorm lang op zijn kattenbak zat en er amper urine te bespeuren was. Niet gewacht en meteen naar de DA gegaan. Bleek hij blaasgruis te hebben dewelke moest weggehaald worden onder narcose.
De dagen erna bleef hij druppen en heel moeilijk naar de kattenbak gaan. Bleken zijn nierwaarden 10x hoger dan normaal.
Heeft 4n/5d bij de DA verbleven waar hij een infuus werd toegediend. Na de 5 dagen nieuwe bloedresultaten, alles was terug perfect in orde.

De eerste 3 dagen hierna was alles oké, hij at goed en was vrij actief, maar vanaf dag 4 at hij plots niet meer en zagen we plots dat, wanneer hij van de zetel op de grond sprong, hij begon te maken aan zijn linker voorpoot.
We dachten dat hij gewoon slecht was terechtgekomen, maar aangezien we toch naar de DA gingen omdat hij niet meer wou eten, hebben dit ook tegen de DA gezegd. Na een paar testen te doen bleek alles in orde met zijn poot, alsook al zijn bloed- en nierwaarden waren normaal.

Ook begon hij terug goed te eten zoals normaal, alleen bleef hij manken en precies afwisselend zijn linker- en rechtervoorpoot. We zijn nu eergisteren nog eens naar de DA hiermee geweest, weer niks te zien en hebben voor 4 dagen pijnstilling meegekregen.

We zijn nu een paar dagen verder, maar onze kater blijft heel inactief, komt bijna niet zijn krabpaal buiten om te eten of te drinken, ook loopt hij precies als een kat van 20j (heel traag en stijf) en blijft hij pijn zijn voorpoten hebben (want als we er aankomen durft hij te miauwen van de pijn). Daarnaast heeft hij het soms heel moeilijk om op zijn voorpoten te steunen als we hem op de grond zetten.

Wat dan opviel was, dat als we bij de DA kwamen, hij telkens wel normaal leek te stappen en niet mankte..

Tot voor zijn blaasgruis was die een actieve kat, nu schiet hier niks meer van over en weten we echt niet wat er niet scheelt.. Maandag moeten we terug naar de DA als er nog geen beterschap is, wat we dus ook gaan doen, maar ik had misschien gehoopt dat iemand zich in dit verhaal kon vonden en ons wat tips kon geven over welke aandoening hij kan hebben.

Zeker nu we allemaal thuis zijn, maak ik me constant zorgen en ga wel 50x op een dag kijken hoe het met hem gaat.
Alvast bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kater (6j) mankt vaak en veel minder actief.

Bericht door Zotvanpoezen »

Hoe oud is je kat? Probeer hem eens te filmen als hij mankt en toon het filmpje aan een eventuele andere dierenarts vooraleer op consult te gaan. Want katten tonen onder stress (bij de da) minder hun pijn.
Ik zou het toch niet laten aanslepen indien ik jou was...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie