Hoe lang last van gekneusde staart?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
marian vdb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2019 12:07

Hoe lang last van gekneusde staart?

Bericht door marian vdb »

Hoi,

Ik denk dat mijn kat een gekneusde staart heeft. Hij vertoont helemaal geen pijn, maar een week geleden hield hij zijn staart anders/omlaag en hij heeft een keertje buiten de kattenbak gekakt. Ondertussen gaat zijn staart alweer meer omhoog, zij het nog iets minder vaak. Het enige wat ik nu dus merk is dat de andere poes nu soms naar hem uithaalt - terwijl dat normaal omgekeerd is. En ook heeft hij een keertje wel pijn gehad aan zijn staart, toen hij op mijn schoot zat en ik te ver naar voor bewoog. Maar verder: niets! Ook niet als ik er aan kom, etc... Probleem is dat hij het echt nooit toont als hij pijn heeft.

Dierenarts gebeld, die wil nog een weekje afwachten.

Wat ik echter niet weet is: heeft iemand ervaring met zoiets? Stel dat het inderdaad om een gekneusde staart gaat. Hoe lang heeft een kat hier last van? Iemand dit al meegemaakt?


Bedankt!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Hoe lang last van gekneusde staart?

Bericht door Zotvanpoezen »

marian vdb schreef: 23 mar 2020 11:54 Probleem is dat hij het echt nooit toont als hij pijn heeft.
Helaas is dat het probleem van alle katten. Als ze pijn tonen doet het echt wel veel pijn.
Ik zou zeker geen week wachten om naar de da te gaan indien mogelijk (wegens de corona maatregelen).
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
marian vdb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2019 12:07

Re: Hoe lang last van gekneusde staart?

Bericht door marian vdb »

Zotvanpoezen schreef: 23 mar 2020 16:05 Helaas is dat het probleem van alle katten. Als ze pijn tonen doet het echt wel veel pijn.
Ik zou zeker geen week wachten om naar de da te gaan indien mogelijk (wegens de corona maatregelen).
Ja, ze hadden gesuggereerd om de kat te filmen maar daar heeft niemand iets aan, omdat je helemaal niets ziet aan hem.
Plaats reactie