Kat mankt

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Franteir
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2019 18:44

Kat mankt

Bericht door Franteir »

Mijn kat mankt aan zijn voorpoot, het probleem is dat dit een wilde kat is die bij ons in de paardenstallen zit. We hebben ze al zo ver gekregen dat we haar mogen aaien maar oppakken lukt dus sowiso niet! We hebben al gezien dat er een mini wondje is en daar rond een verdikking. Normaal zou ik hier al mee bij de dierenarts gegaan zijn maar dat gaat dus echt niet bij hem. We hebben hem een tijd geleden eens moeten vangen omdat hij heel ziek was en heeft ons toen volledig ondergeplast van schrik. Dit willen we hem dus niet nog eens aandoen. Is er iets wat ik hier al voorlopig aan kan doen?
Gebruikersavatar
Morris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2019 13:13

Re: Kat mankt

Bericht door Morris »

Het kan een vechtabces zijn, dat had ik met Morris ook. Ik dacht dat ie een viltplek op z'n schouder had en ging daarmee naar de dierenarts, die vervolgens zag dat er een abces onder zat. Er kwam behoorlijk wat pus uit en de DA zei ook dat het goed was dat ik zo snel was gekomen, want een kat kan er behoorlijk ziek van worden.

Ik denk persoonlijk dat de stress van de kat niet echt opweegt tegen de kwaal en ik zou hem toch maar even door de DA laten bekijken... Misschien kun je in 1e instantie even wat foto's of een filmpje maken en die doorsturen naar de DA voor een eerste check?
Volg me op Instagram: morristhecat.nl
Franteir
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2019 18:44

Re: Kat mankt

Bericht door Franteir »

Bedankt, ik had er inderdaad ook al aan gedacht om eerst een foto te sturen. Natuurlijk breng ik hem liever naar de dierenarts dan dat ik hem ziek laat lopen maar als het te vermijden is dan doe ik dat graag 😀
Tinake
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2020 23:37

Re: Kat mankt

Bericht door Tinake »

Mijn katertje van bijna een jaar oud heeft sinds deze middag last van zijn pootje. Hij loopt er heel gevoelig op en houd het pootje ook constant omhoog hij weent als je hem wilt oppakken en aan zijn pootje komen vind hij niet prettig er is naar mijn gevoel een verdikking op, eten en drinken lukt wel nog. Manken doet hij voorlopig nog niet. Zou ik er voor alle zekerheid morgen mee naar de dierenarts gaan of nog even afwachten?
Franteir
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2019 18:44

Re: Kat mankt

Bericht door Franteir »

Als je niets van wondje ofzo ziet zou ik er zeker eens mee gaan!
Plaats reactie