Artrose en mank lopen

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Hij eet 2 keer per dag natvoer (cosma, almo nature en soms soep van Felix) en voor de rest brokjes van purizon. Hij eet goed. Het is vooral gal en hij smakt niet of oogt niet misselijk. Bedankt voor de geruststelling. X liane
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

En wb zijn pootje vind ik het beter gaan, hij springt vd bank op het tafeltje en loopt dan gewoon door. Met zitten trekt hij soms wel nog zijn pootje op.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Rik »

Ik schrok al toen ik die 2ml in de mond zag staan. Pfffff :)

Het kan natuurlijk zijn dat hij wat slechter op de meloxidyl reageert. Braken staat in de bijsluiter als mogelijke bijwerking.

Bij natvoer drinken ze veel minder (ik zie ze hier ook zelden drinken).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Vannacht is het goed gegaan. Ik vind hem ook veel vrolijker, maar vanmorgen toch weer overgegeven. Die bijwerking zou 36 uur later toch wel over moeten zijn
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Anne »

Beterschap, ik ben aan het duimen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Puck heeft nu 24 uur niet geraakt, dus gaat zeker beter. Ik denk echt dat het een reactie op de metoxidyl is. Verder zat hij net lekker op de rand vd bank enloopt hij veel meer. Hij loopt niet heel mank meer, maar trekt wel nog steeds zijn pootje op bij het zitten. We gaan vrijdag op vakantie, dus ben blij dat hij stabiel is (alhoewel de mensen die komen verzorgen goed met katten om kunnen gaan hoor). Na de vakantie ga ik beginnen met uitzoeken welke supplementen hem kunnen ondersteunen. Bedankt allemaal voor het meeleven
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Sansan »

Gelukkig! Fijn dat er niet meer gebraakt is! Een hele goede vakantie toegewenst, en succes met de supplementen uitzoeken! Ik blijf bij mijn gouden advies van de drie producten :p met een beetje geluk heb jij een kat die wel lekkers eet en synopet zo naar binnen slobbert. Hier dus niet he hahahha
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5135
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Synemios »

Wat fijn dat het beter gaat.
Hopelijk kun je toch nog een beetje genieten van je vakantie.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Anne »

Dat is een mooie update, hopelijk geen terug val voor ouwe Puck. Een hele fijne en zorgeloze vakantie toegewenst
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Morris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2019 13:13

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Morris »

Sansan schreef: 31 jul 2019 11:51 Gelukkig! Fijn dat er niet meer gebraakt is! Een hele goede vakantie toegewenst, en succes met de supplementen uitzoeken! Ik blijf bij mijn gouden advies van de drie producten :p met een beetje geluk heb jij een kat die wel lekkers eet en synopet zo naar binnen slobbert. Hier dus niet he hahahha
@Sansan naar aanleiding van dit bericht ben ik es gaan kijken over welke 3 producten je het had en heb ik vorige week Synopet maar eens besteld. Wat een topspul is dat!

Morris heeft al sinds eind mei een antibiotica kuur en pijnstillers achter de rug ivm. mank lopen door een vechtabces (en waarschijnlijk daardoor een onhandige landing van de schuur). Het wilde maar niet over gaan, hij bleef kwakkelen: beetje futloos en qua lopen zag het er wat stroef uit. Afgelopen vrijdag begonnen met Synopet en nu slechts 3 dagen loopt hij al stukken beter. Nu hopen dat het zo blijft maar in ieder geval bedankt voor de tip! ;-)
Volg me op Instagram: morristhecat.nl
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Sansan »

Yes beter!! De ingrediënten zijn top, kurkuma is natuurlijk een super krachtig goedje en de glucosamineglycanen zijn voor de gewrichten en het slijmvlies erg goed.
Vind Morris het ook lekker? Hopelijk blijft hij er goed op!
Gebruikersavatar
Morris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2019 13:13

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Morris »

Ja top spul is dit. Ik dacht zelf eigenlijk dat die groenlipmossel vooral de verbetering tot stand bracht (kurkuma zit namelijk ook in Puur Dolor). Ik doe het bij zijn natvoer met wat extra water en dat slurpt ie zo naar binnen. Zo fijn dat ie eindelijk weer verbetering toont!
Volg me op Instagram: morristhecat.nl
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Pfff ben zo van slag. Puck is nu wel echt heel mank aan het lopen, dus ik ging een afspraak met de dierenarts maken. Dus ik uitleggen aan de assistente dat hij 21 jaar is, maar nog goed in zijn vel zit, maar dat hij wel echt heel mank loopt. Ik zei dat ik geen metacam wil,ten eerste omdat hij er vreselijk misselijk van wordt maar ook vanwege zijn leeftijd en evt slechtere nieren. Nou zei ze, we hebben niets anders en je wilt toch niet dat hij pijn heeft dus als je geen metacam wil geven moet je maar eens denken aan hem uit zijn lijden te helpen. Ik hing verbouwereerd op en ben een potje gaan huilen. Ze deed het echt voorkomen dat ik hem bewust ondragelijke pijn wil laten houden. Morgen gaat mijn man met hem en gaat wel even duidelijk maken dat dit echt niet gezegd kan worden. Als ik al metacam ga gebruiken moet het de laagst mogelijke dosering zijn en als hij er niet tegen kan laat ik hem echt niet gaan zeg! Hij geniet nog zo van alles, doe toch normaal! Pfff ben het even kwijt nu.
Afbeelding

Zeg toch zelf, hij ziet er toch verder goed uit
Liane
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Rik »

Kikimax schreef: 25 mei 2020 18:22 Nou zei ze, we hebben niets anders en je wilt toch niet dat hij pijn heeft dus als je geen metacam wil geven moet je maar eens denken aan hem uit zijn lijden te helpen.
Nou, als dat hun antwoord is dan zou ik zeggen dat ik een dierenarts ga zoeken die wel een alternatieve pijnstiller heeft. Dit is toch te gek voor woorden :evil:

Als inslapen echt hun enige alternatief is t.o.v. metacam zou ik echt een andere DA zoeken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Ik ben inderdaad al gelijk op zoek gegaan. Mijn man wil nog wel gaan, juist omdat we met de arts zelf goede ervaringen hebben. Maar als dit het antwoord blijft kan ze naar de pomp lopen. Echt bizar. Ze zei ook nog dan doen we toch bloedonderzoek, maar dat wil ik dat oudje gewoon niet aandoen, ik wil gewoon een alternatief. En ik ga geen 100 euro voor bloedonderzoek betalen omdat hun perse meloxidyl willen geven
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Plaats reactie