Artrose en mank lopen

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Afbeelding
Zo laat mij nu maar lekker slapen
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Rik »

Ja, moet heel vermoeiend zijn, al die aandacht :verliefd:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Sansan »

Fijn dat je effect merkt van de metacam. Hij glimt goed zeg.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Anne »

wat ziet hij er nog goed uit voor zijn leeftijd. Wat fijn dat hij zo goed terecht is gekomen bij jullie en dat hij duidelijk op zijn plaats is :-P
Keerzijde van pijnstilling is dat ze het zere pootje weer gaan overbelasten, dat is ook niet goed, maar aangezien hij al 20 is verwacht je natuurlijk ook geen rare capriolen meer :smile:
beterschap met hem, ik hoop dat hij nog lekker lang kan genieten bij jullie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Nou, ik ga stoppen met de pijnstilling. Hij loopt nu al 2 nachten over te geven. Een paar uur na toedienen. Dat zal dus wel de oorzaak zijn. Even kijken nu hoe het gaat en anders voor andere pijnstilling. Heb bij de dierendokter de vraag uitgezet welke supplementen ik kan gebruiken
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

De huisdierendokter geeft Drynaria icm rejoint aan als advies. Wat denken jullie? Jullie gaven dit ook aan hè. Ik ga helaas 2 weken op vakantie, maar daarna ga ik daar maar eens mee beginnen.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Sansan »

Shit zeg!
Rot voor zijn buikje dus!
Bij wie heb je de vraag uitstaan? Dierenarts of de huisdierendokter met Chinese kruiden.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Sansan »

Drynaria bestaat uit Chinese kruiden, zou je kunnen doen.
Rejoint bevat chondroitine, msm en magnesium als werkzame stoffen. Deze vind ik ongeschikt. Er staat niet bij hoeveel Mg van alle stoffen je geeft en er mist glucosamine.
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Bij huisdierendokter, inderdaad met Chinese kruiden. Goede opmerking, ik ga weer verder zoeken. Welke site heeft goede info en producten?
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Sansan »

Ik haal veel kennis van deze website
https://m.orthokennis.nl/zoeken/Glucosamine

En bij medpets alle producten lezen.
https://www.medpets.nl/gewrichten+beweging+kat/
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Zo dan, dat zijn veel producten. Moet je bijna geleerde voor zijn om het goede te vinden haha. Ik las hier iets over groene os, dat dat OK spul is
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Anne »

Wat vervelend dat hij zo aan het overgeven is. Je kan op de site van de huisdierendokter ook de klantenrecensies lezen.
Ik hoop dat je gauw iets vind wat goed werkt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

Gistermiddag heb ik de laatste meloxidyl gegeven en hij heeft vannacht dus overgegeven en net weer. Kan dat nog van de meloxidyl zijn. Maak me nu gek van angst dat ik hem toch dit heb gegeven en dat het niet goed gaat. Hij heeft dus bij de arts een injectie gehad en 2 keer. 2 ml in de mond. Hij drinkt en plast niet veel meer. Hij eet wel goed. Potverdorie waarom heb ik het nu gegeven. Maar ik wil hem gewoon helpen
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Kikimax »

0.2 ml hè, geen 2 ml
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Artrose en mank lopen

Bericht door Sansan »

Ik snap je angst!
Die 2 x 0,2 gaat het niet zijn hoor, dat is zo weinig. Er zat ook nog een dag tussen toch als ik lees? Injectie, dag ertussen, twee dagen 0,2 ml. Die injectie is wel een hoge aanvangsdosis geweest natuurlijk.

Ik zou eerder zeggen dat hij last van zijn maag heeft.

Hoe vaak eet hij op een dag? Je zou kunnen kijken, als hij niet 24/6 eten heeft, hoe het gaat als je 6 x per dag eten geeft.

Als hij overgeeft, alleen gal? En lijkt hij misselijk? Smakt hij? Draait zijn hoofdje weg bij eten?
Plaats reactie