Kitten vd trap gevallen, mankt met voorpoot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TheOrc
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2019 16:25

Kitten vd trap gevallen, mankt met voorpoot

Bericht door TheOrc »

Kitten van 2-3 weken was vandaag op haar 2e dag bij ons thuis en dus volop aan het verkennen, ik was er niet bij maar mijn broer kwam mij vertellen dat ze van de trap gevallen was, ik ging even kijken en ze was redelijk aan het beven en mankte met haar linkervoorpoot. Deze staat niet dik en ze probeert er wel nog op te lopen. Ik vroeg mij gewoon af dit iets ernstig kon zijn, alvast bedankt
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten vd trap gevallen, mankt met voorpoot

Bericht door Zotvanpoezen »

Na een (zware) val is het altijd beter om een kat door een da te laten onderzoeken. Zeker als je kat mankt en zat te beven. Er kan ook ergens een inwendige bloeding of een zwelling zijn die je niet kan zien.
Mijn poes Froufrou heeft waarschijnlijk door een val op haar rug Feline Hyperesthesie gekregen. Heel vervelend en moeilijk om er vanaf te geraken. Pas na 1 jaar ongeveer had ze weer een normaal leven.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kitten vd trap gevallen, mankt met voorpoot

Bericht door Sansan »

Goedemorgen, hoe oud zeg je dat het kitten is? Is ze 3 weken oud of heb je haar nu 3 weken. Een kitten van 3 weken heeft haar moeder nodig. Ik begrijp de leeftijd dan ook niet? Heb je een zwerfkitten gevonden? Hoe hoog is ze gevallen?

Een kat is typisch een dier dat pas pijn, ongemak en ziekte aangeeft als het behoorlijk serieus is. Het feit dat ze beduusd leek en er minder op loopt geeft aan dat dit een controle bij de dierenarts nodig heeft. Het kan van ernstiger aard zijn, denk aan een breuk of haarscheur in het bot, of iets met haar spieren en pezen.

Daarom: écht maandag naar de dierenarts. Voor nu zou ik de klim en klauter mogelijkheden beperken. Niet laten springen en klimmen hoger dan een schoenendoos.
Plaats reactie