Diagnose artrose

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Figaroke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2019 10:16

Diagnose artrose

Bericht door Figaroke »

Hallo,ik ben al overal op zoek en vind nergens hetzelfde ziektebeeld als bij mijn kater.Kort voor kerst zag ik dat mijn kat een beetje raar liep met zijn achterpoten,hij sprong ook niet meer omhoog om bij zijn eten te kunnen.Het werd dag na dag erger tot hij zelfs doorzakte op de achterhand.Ik kon het niet meer aanzien en ging naar de dierenarts.Die zei mij dat hij artrose heeft in zijn rug en kreeg een spuit en medicatie (meloxidyl).Daar zou het mee moeten beteren.Het tegendeel is waar.Hij zakt meer en meer door zijn achterhand en zijn voorpoten staan ook zo raar onderste stuk gekromd).Het rare is dat hij nog wel eetlust heeft en ook nog drinkt en heel graag geknuffeld wordt.Hij slaapt wel heel veel.Ik ben ondertussen gestopt met het medicijn na het een week gegeven te hebben omdat er bij staat als het niet werkt niet verder te geven omdat dit slecht voor de nieren zou zijn.Ik vindt het zo raar dat een kat die een maand terug alles nog deed ziet aftakelen op enkele weken tijd.Ik wist niet dat artrose zo snel gaat.Ik dacht eerst dat ze vergiftigd was door de kunstsneeuw van de kerstboom te eten.(hij blef er nooit af terwijl onze andere katten er niet of bijna niet aankwamen).Volgens de dierenarts en de apotheek kan dat niet het geval zijn maar ik weet echt niet of de diagnose klopt met artrose want overal lees ik,gebrek aan eetlust,niet mogen aaien terwijl hij er echt van geniet want hij ronkt als ik hem aai.Dus als het dat niet zou zijn wat kan het dan wel zijn.Hij gaat ook nog steeds naar de kattenbak met veel moeite dat wel.Ik hoop hier een antwoord te vinden want is echt zielig om te zien.Het is een huiskat en komt nooit buiten.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Diagnose artrose

Bericht door Zotvanpoezen »

Ben je zeker dat jouw kat artrose heeft? Een röntgenfoto moet dat normaal bevestigen. Het is wel duidelijk dat hij veel pijn heeft, maar of dat door artrose komt betwijfel ik. zou voor alle zekerheid een foto laten maken en zijn bloed en urine laten checken. Hoe oud is de kat trouwens? Indien hij toch artrose zou hebben, raad ik lasertherapie en TENS aan. Het is veilig, pijnloos en geeft bovendien snel resultaat. Dan hoeft hij geen medicatie te nemen die slecht is voor de nieren. Met deze therapie heb ik goede ervaringen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie