Poes zit met achterpoten uit elkaar

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
CatLover21
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:21

Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door CatLover21 »

Hallo!

Sinds een paar dagen valt mij op dat de achterpoten van onze poes een beetje uit elkaar staan als ze zit, alsof ze niet meer goed aansluiten onder haar lichaam. Verder lijkt er niks met haar aan de hand, ze loopt nog normaal, eet en drinkt goed en is nog opgewekt. Mijn vraag is of iemand dit misschien herkent?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door castratenkoor »

Moeilijk in te schatten zo uit je woorden - klinkt mij in de oren als gewoon lui zitten. Maar dat kan ik uiteraard helemaal mis hebben...…..
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door kittentjes »

Hoe plast ze?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door KleinDraakje »

Die van ons doet dat ook heel vaak! Als ze ligt, ligt ze vaak ook helemaal plat op haar buik met haar beentjes gespreid. Als ze zit of ligt met de pootjes onder haar ziet ze er vaak uit als een konijntje, met de beentjes een beetje gespreid. Dat doet ze al vanaf jongs af aan. Voorbeeld lig foto's:





Even geen zit foto's bij de hand. Maar bij die van ons is er dus niks aan de hand. Dat hoeft niet uit te sluiten dat er iets kan zijn met jouw poes. Als je je zorgen maakt zou je de dierenarts kunnen bellen om eens telefonisch advies te geven.

Heb je misschien een foto waarop ze dit doet om hier te posten? Je kan een foto uploaden naar een site zoals mijnalbum of imgur en dan hier embedden binnen [ img ] tags.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
CatLover21
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:21

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door CatLover21 »

castratenkoor schreef: 03 aug 2018 13:51 Moeilijk in te schatten zo uit je woorden - klinkt mij in de oren als gewoon lui zitten. Maar dat kan ik uiteraard helemaal mis hebben...…..
Het is moeilijk uit te leggen. Ik zal proberen een foto te maken en deze te uploaden. Het is niet dat de poten echt extreem scheef staan, alleen valt het op dat ze niet netjes meer naast elkaar aansluiten onder het lichaam.
CatLover21
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:21

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door CatLover21 »

kittentjes schreef: 03 aug 2018 14:05 Hoe plast ze?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor zover we zien plast ze normaal.
CatLover21
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:21

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door CatLover21 »

KleinDraakje schreef: 03 aug 2018 14:09 Die van ons doet dat ook heel vaak! Als ze ligt, ligt ze vaak ook helemaal plat op haar buik met haar beentjes gespreid. Als ze zit of ligt met de pootjes onder haar ziet ze er vaak uit als een konijntje, met de beentjes een beetje gespreid. Dat doet ze al vanaf jongs af aan. Voorbeeld lig foto's:





Even geen zit foto's bij de hand. Maar bij die van ons is er dus niks aan de hand. Dat hoeft niet uit te sluiten dat er iets kan zijn met jouw poes. Als je je zorgen maakt zou je de dierenarts kunnen bellen om eens telefonisch advies te geven.

Heb je misschien een foto waarop ze dit doet om hier te posten? Je kan een foto uploaden naar een site zoals mijnalbum of imgur en dan hier embedden binnen [ img ] tags.
Ik zal proberen er een foto van te maken! Ik moet zeggen dat het niet lijkt op de foto's die je er bij had gevoegd. Ze zit wel gewoon nog helemaal recht op, alleen normaal gesproken zitten de pootjes strak onder haar lichaam tegen elkaar aan als ze zit, alleen nu zit er een ruimte tussen.. Mocht ik merken dat ze er last van krijgt bel ik natuurlijk gelijk de dierenarts.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door pinguin »

Zit er geen buikje tussen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
CatLover21
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:21

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door CatLover21 »

pinguin schreef:Zit er geen buikje tussen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Bedoel je als in een te dik buikje hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

CatLover21
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:21

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door CatLover21 »

Dag allemaal, ik heb inmiddels uit kunnen vinden hoe ik foto's kan plaatsen.
In de afgelopen dagen is er niet veel veranderd aan haar. Ze eet en drinkt nog goed en is ook er aanhankelijk. Wel hebben wij sinds vandaag een nieuwe grote krabpaal en valt mij op dat ze geen grote sprongen naar beneden maakt, maar aangezien we nooit eerder een grote hebben gehad weet ik niet zeker of dit nieuw is. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door Lieselotje »

Bij de tweede foto lig het voetje war schuin, maR zie het niet bij de andere foto's
Ik denk dat ik zelf haar even na zou laten kijken bij de dierenarts.
Trouwens schatje is het 😍
CatLover21
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:21

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door CatLover21 »

Erger dan dat is het inderdaad ook niet, maar het viel op omdat de pootjes normaal recht naast elkaar staan. Ik ga so wie so even de dierenarts om advies vragen inderdaad. En bedankt! Ze is ook zeker een lieverd. Afbeelding
Lieselotje schreef:Bij de tweede foto lig het voetje war schuin, maR zie het niet bij de andere foto's
Ik denk dat ik zelf haar even na zou laten kijken bij de dierenarts.
Trouwens schatje is het Afbeelding
Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

kittentjes

Re: Poes zit met achterpoten uit elkaar

Bericht door kittentjes »

Het ziet er inderdaad uit of ze haar achterhand tegen de grond duwt, wie weet zit daar iets niet helemaal lekker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie