Plotselinge verlamming

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
sabri12
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2018 16:17

Plotselinge verlamming

Bericht door sabri12 »

Mijn kat van 7 jaar is gister plotseling verlamd. Het begon met dat ze de dag ervoor haar voorpoot dubbelklapte toen ik haar neerzette. En gister kon ze ineens niet meer lopen. Naar spoeddierenarts geweest en vandaag overleg gehad met eigen dierenarts. Ze denken aan Guillan Barre achtige ziekte. Ze kan nu niks meer zelf, niet eens meer zitten. Hooguit soms haar kopje omhoog.
Gister heeft ze een injectie dexometason gehad. Verder reik ik haar eten en drinken aan en leg ik haar verschillend neer. Haar reflexen doen ook vreemd. Houdt soms een voorpoot gestrekt of wil achteruit als ik haar vastheb. Morgen moet ze mogelijk nog een injectie. Onlangs had ze ook een CTscan gehad ivm veelvuldig krabben en schudden aan haar hoofd. Deze was prima.
Iemand ervaring of tips met verlamde kat? Ze heeft ook nog niet gepoept sinds twee dagen, dierenarts had het over morgen eventueel ook een laxeermiddel geven.
Overigens gaf ik haar maandenlang ivm manke voorpoot meloxidyl, deze mocht ik gaan afbouwen en nu is ze ineens verlamd. Twee jaar terug had ze ook een verlamming , ook toen ik meloxidyl afbouwde, zou er een verband kunnen zijn tussen afbouwen meloxidyl en nu verlamd? Het is heel naar en zielig mijn lieve poesje zo te zien
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Plotselinge verlamming

Bericht door Dinky »

Ik ken wel nierfalen in combinatie met meloxidyl.

Waar veel ervaring is met verlamde katten is villa vacht. Die zijn het meest actief via Facebook en kunnen je wellicht helpen met tips
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Plotselinge verlamming

Bericht door Rik »

Lekker. Volgens mij mogen meloxicam (meloxidyl) en dexamethason niet samen gegeven worden.
Meloxicam increases the risk of gastrointestinal bleeding when given with dexamethasone.
Dexamethason is volgens mij een glucocorticosteroïden en in de bijsluiter van meloxidyl staat ook dat je dat niet samen moet geven.

Maar goed... Dit is na de verlamming gedaan dus waarschijnlijk niet de oorzaak. Ik zou echter met maandenlang meloxidyl geven nu wel weer een compleet bloedbeeld vast laten stellen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Plotselinge verlamming

Bericht door pinguin »

Met alle respect dit is toch geen kat waardig bestaan meer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie