Kitten kramp in achterpoot?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Kitten kramp in achterpoot?

Bericht door Eva »

Sinds dinsdag heeft ons kitten van ca 11 weken iets geks. Ze heeft spontaan ineens heel veel pijn in d'r achterpoot, trekt deze omhoog en daarbij zit ze piepen en blazen en draait rondjes. Ze heeft het nu vijf keer gehad dat ik het zag. Ik heb een paar keer haar pootje recht getrokken en dan was het weer over. Als het over is speelt en rent ze weer of er niks aan de hand is.
Vanmiddag de dierenarts er over gebeld, die zei dat ik goed (voorzichtig) moest voelen of ze nergens pijn heeft, maar ze reageert verder nergens op. Als het erger werd moest ik weer bellen, maar ze vond het eerst niet nodig om langs te komen.
Het lijkt echt heel erg op kramp, maar ik heb dat echt nog nooit eerder gezien bij een kat of kitten. En dan zo vaak? Ik vind het echt ontzettend zielig, m'n hart breekt als ik zie dat ze pijn heeft. :(

Heeft iemand hier misschien dit al eens mee gemaakt? En weet wat het kan zijn?
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Kitten kramp in achterpoot?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Geen ervaring mee. Maar als jij je er zorgen over maakt? Zou ik toch naar de dierenarts gaan. Al is het maar voor je eigen geruststelling.

Ps. dierenartsen kunnen ook niet door de telefoon zien of er iets aan de hand is, waarmee ik wil aangeven dat ik de raad van de dierenarts raar vind. Hij/zij had beter mijn vraag kunnen stellen.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten kramp in achterpoot?

Bericht door castratenkoor »

Doet me denken aan de problemen van Teske toen hij kitten was. Die zat bij de vermeerderaar in een palletkrat opgesloten. Toen hij hier kwam had hij opeens de ruimte en sjeesde teveel rond, dat konden zijn pootjes niet aan. In dit geval dus over zijn grenzen gaan.

Maar ik weet natuurlijk niet of jouw kitten ook gewoon zijn poot overbelast. Bij twijfel zou ik hem toch na laten kijken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie