Raar gedrag, pijn?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Ling
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2016 01:13

Raar gedrag, pijn?

Bericht door Ling »

hoi, even een vraag... mijn poes is vorige maand geopereerd op 12 oktober, dr linker achterpoot is helaas geamputeerd... gelukkig allemaal goed gekomen!
sinds anderhalf uur doet ze alleen ineens heel gek af en toe... echt een auw! miauw en blazen, en dan kijkt ze naar de wond. ik schrok me rot toenstraks, zit er nou nog van te shaken!
kan dit een soort van fantoompijn zijn? de wond ziet er mooi, schoon en strak uit, geen vreemde dingen.
als ze er mee bezig blijft bel ik morgen zowiezo de dierenarts, maar dacht, misschien weet iemand hier wat t zou kunnen zijn...
groetjes een bezorgde kattenmama
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Raar gedrag, pijn?

Bericht door Rik »

Welkom op het forum. Jammer dat je eerste post zolang op goedkeuring moest wachten. Je zult inmiddels de da al gesproken hebben. Maar ja, fantoompijn komt ook voor bij dieren. Dus het gedrag dat jij beschrijft zou daar wel aan kunnen liggen. Als ze dit af en toe doet is het dus niet erg. Wel is het natuurlijk verstandig haar gedrag in de gaten te houden en dat ze goed blijft eten en drinken (maar dat is vanzelfsprekend).

Ik weet eigenlijk niet zo wat je er aan kan doen om haar gerust te stellen op dat moment.

Hoe gaat het nu?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ling
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2016 01:13

Re: Raar gedrag, pijn?

Bericht door Ling »

hoi, ja inderdaad de da al gesproken, die was het met me eens over fantoompijn.
goed dr eten en drinken in de gaten houden was het advies, als het verslechterde op wat voor manier ook een afspraak maken, gaan we kijken of ze met medicatie minder last heeft. wat me ook was verteld is dat heel soms katten zulk gedrag ook vertonen om een beetje extra aandacht te krijgen... heb het in de gaten gehouden, het klopt wel een klein beetje. zodra tijgertje (of poes hahaha dat roept makkelijker) niet meer in mijn buurt is hoor ik dr bijna niet namelijk, maar als monkey (onze andere kat) er bij loopt doet ze het veel vaker! apart maar of het echt aandacht trekkerij is... we gaan het zien.
ze blijven voorlopig ook ff lekker uit de slaapkamer... man ik heb van zaterdag op zondag misschien 3 uur geslapen hierdoor, zenuwen en gekerm hielden me uit mn slaap! gister de deur dicht gehouden, en van 9 tot 6 vanochtend een lange ruk gemaakt! komt wel goed, ik weet nu dat ik me niet heel erg zorgen hoef te maken :)
bedankt voor je reply ;)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Raar gedrag, pijn?

Bericht door Rik »

Mocht het toch aanhouden dan zou je ook nog naar homeopathie kunnen kijken. Ik lees dat er vaak ook homeopathische middelen ingezet worden tegen fantoompijn. Dat is misschien een goed alternatief i.p.v. met "echte" medicijnen (inclusief bijwerkingen) aan de gang te gaan.

Google maar eens op homeopathie en fantoompijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie