dronken kat!

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
brommer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2016 13:55

dronken kat!

Bericht door brommer »

Onze oudste kater (10jaar) lijkt soms voor 1min dronken!
Hij valt dan bijna om tijdens het lopen en tilt aan 1 kant zijn poten dan wat hoger op.
Het gekke is dat het net lijkt of hij er niets van merkt want hij loopt gewoon door, daarna is hij weer gewoon helemaal 100%.

Hij trilt, mauwt of kwijlt dan ook niet.
Zijn oren lijken ook in orde aangezien hij ze er niet mee schut of veel beweegt.

Dit hebben we afgelopen maand nu 3x gezien dus gaan Maandag naar de DA.

Verder is hij gewoon super fit en geen gekke dingen en speelt nog steeds de baas over de 2x zo grote Maine coons. :lol:

Het zal een flinke klus worden om hem bij de dierenarts te krijgen aangezien hij niet opgepakt wil worden, hij krapt en bijt je dan, en hoe het dan bij de DA zal vergaan is afwachten.
Verder is hij lief hoor want hij komt graag kroelen op schoot :smile:

Ik ben bang dat het iets neurologisch is, iemand een idee?

(het zijn binnenkatten)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: dronken kat!

Bericht door Ennakee »

Is / wordt hij ook getest op eventuele diabetes? Een senioren check, waarbij een uitgebreid bloedonderzoek en lichamelijk onderzoek plaatsvind is hier waarschijnlijk wel op zijn plaats. Dan worden gelijk alle risico's op deze leeftijd gecontroleerd.

Volgens mij past de omschrijving ook bij neuropathie dat bij diabetes past wanneer een kat niet goed is ingesteld. Jullie hebben volgens mij ook gelijk dat dit een neurologische achtergrond heeft. Dit zijn altijd lastige zaken. Ik hoop dat de DA opheldering kan geven.

Hebben jullie zijn manier van lopen gefilmd? Dit kan helpen bij het stellen van de diagnose.

Veel sterkte bij de DA en beterschap voor jullie mannetje!!
Plaats reactie