Kat ineens niet goed geworden

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Kat ineens niet goed geworden

Bericht door Lily-Banjer »

Hallo iedereen,

Ik heb een kitten van ongeveer 12 weken oud, een katertje genaamd Banjer. Nu is er vandaag wat vreemds gebeurd, waar ik erg van geschrokken ben.

Banjer was met mijn andere kat Lily aan het spelen en dollen. Ik zat op het balkon, toen ik een hele donkere jank-miauw hoorde. Ik rende snel naar binnen, en zag een verbaasde Banjer onder de tafel zitten. Heb hem gelijk op de bank gezet, dit bleek hij amper door te hebben. Hij keek heel wazig uit zijn oogjes en had zijn kopje scheef. Ook kon hij amper zitten. Snel de da gebeld, moest gelijk komen. Daar was niks te vinden, behalve wat verhoging (39,2) meen ik). Dus beestje ab prik gehad, en nog een prik tegen de misselijkheid volgens mij.

Nu ligt hij heerlijk te slapen, heeft goed gegeten en gedronken en is alert. Is niks meer van die "aanval" te merken. Maar toch maak ik me wat zorgen. De da zei dat het misschien een "appelflauwte" is geweest, en omdat hij veel slikte dacht ze aan misselijkheid. Ik voel echter dat er misschien meer aan de hand is, aangezien hij gisteravond ook al vreemd deed (ineens niet goed reageren op bewegingen en geluid).

Hopelijk hebben jullie advies of misschien een idee van wat dit kan zijn/is.

Groetjes Emma
Trots personeel van:
Lily
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kat ineens niet goed geworden

Bericht door kansarmedieren »

Klink een beetje als een epileptische aanval, goed in de gaten houden. En als het weer gebeurt alles noteren hoelang het duurt wat hij precies doet of juist niet doet. Want de aanval is meestal al weer over voordat je bij de dierenarts bent. Dan moet de dierenarts zoveel mogelijk informatie hebben om verder te kunnen. Het kan een eenmalige kortsluiting zijn geweest wat ik hoop.
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Kat ineens niet goed geworden

Bericht door Lily-Banjer »

@ Kansarme dieren: Daar dacht ik zelf ook al aan. Zal het noteren mocht het weer gebeuren, en hopelijk een eenmalige actie. Schrok me echt rot van het beestje. Kreeg wel complimenten van de da, omdat hij er zo goed uitziet. Dat is dus wel in orde :D
Trots personeel van:
Lily
Plaats reactie