Likken aan achterpoot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobertK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2015 23:57
Locatie: Zwolle

Likken aan achterpoot

Bericht door RobertK »

Fleur likt de laatste paar dagen vrij vaak aan haar linker achterpoot. Gelukkig vindt ze het goed als ik even kijk en er lijkt een korstje van ongeveer 1 cm op haar voetkussentje te zitten.
Het ziet er gewoon dicht uit en ook bij aanraken trekt ze haar pootje niet weg. Foto maken lukt niet omdat ze de camera veel te interessant vindt :)
Zal ik er nog mee naar de DA of gewoon even aankijken. Behalve wat jeuk heeft ze er geen last van, ze loopt er gewoon mee en springen is ook geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
RobertK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2015 23:57
Locatie: Zwolle

Re: Likken aan achterpoot

Bericht door RobertK »

Vanmorgen toch maar naar de DA geweest. Het voetkussentje werd eergisteren dikker en bleek inderdaad wat ontstoken te zijn. Verder is er niks gevonden in het wondje en moet het met een beetje pijnstilling en een antibiotica kuurtje met een paar dagen weer over zijn.
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Likken aan achterpoot

Bericht door Lillith »

RobertK wat fijn dat het binnen een paar dagen over zal zijn. Likken is vaak een teken dat er toch iets zit, misschien een hele kleine splinter of zo? Kwestie van goed in de gaten houden en hopen dat de medicijnen snel aanslaan :)
Gebruikersavatar
RobertK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2015 23:57
Locatie: Zwolle

Re: Likken aan achterpoot

Bericht door RobertK »

Ik heb het vermoeden dat ze zich heeft opengehaald aan de radiator, gezien de vorm van de snee/wond.
Ze krijgt een pijnstiller/ontstekingsremmer en antibiotica. Die laatste is zeer makkelijk toe te dienen. Ze vind het erg lekker en eet de pilletjes gewoon uit de hand :D
De pijnstiller is vloeibaar en ze lijkt bang voor het spuitje, maar aangezien het ook over het voer mag dien ik het op die manier in. Gaat uitstekend en er blijft geen druppel over.
Ook is het likken veel minder en lijkt de zwelling al minder te worden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Likken aan achterpoot

Bericht door castratenkoor »

Pas wel op met pijnstillers. Novacam/Metacam kan ernstige nierschade aanbrengen. Geef liever minder dan is voorgeschreven en stop ermee zodra het kan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
RobertK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2015 23:57
Locatie: Zwolle

Re: Likken aan achterpoot

Bericht door RobertK »

Ik ben na 2 dagen al gestopt. Toen leek ze al geen last meer te hebben en intussen is het likken ook weer op normaal niveau gekomen. Er zitten nog wel korstjes, maar ze likt niet vaker aan dat pootje dan aan de andere pootjes.
Plaats reactie