Mijn kat loopt raar

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
jenniferweber
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2015 20:39

Mijn kat loopt raar

Bericht door jenniferweber »

Beste iedereen,

Ik en mijn vriend hebben nu voor twee weken het huis alleen. Het is mij al vaker opgevallen dat de kat van mijn vriend niet springt. Hij klimt meestal op de stoel of op de bank door zich met zijn voorpoten op te trekken.

Nu we het huis dus een tijdje alleen hebben valt het mij op dat hij af en toe mank loopt met zijn achterpoot en dat is dan denk 2 minuten zo en dan loopt hij weer goed. Je mag ook niet aan ze achter poot/been zitten want dan gaat hij bijten en zie je echt aan hem dat hij het niet leuk vind.

Ook kotst hij af en toe (ik weet niet of het komt door het voer of door te veel eten van voer. Ben al aan het minder geven van eten want hun geven best veel. Ik weet dat omdat ik thuis twee katten heb die niet veel kotsen.) Ook zijn ze nagels van zijn achterpoten best lang waardoor je kan zien dat hij ze niet veel gebruikt en achterin zijn nek word het kaal (kan ook door de vlooien spul komen.)

Dus mijn vraag of iemand dit herkent en feedback heeft.

Ik heb al gezegd dat ze even langs de dierenarts moeten en dat gaan we ook doen maar dat kan nadat zijn ouders terug zijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat loopt raar

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
google zelf even op patella luxatie en kijk of je daar verschijnselen van herkent..
als het inderdaad zo is dan is het goed te opereren, maar wel door een ervaren chirurg..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat loopt raar

Bericht door nellebel »

kotsen kan ook komen door een haarbal die dwars zit.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Mijn kat loopt raar

Bericht door BloemTetsu »

Hoe oud is het beestje?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie