eerst mank toen kromme poot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
smokey2004
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2015 21:53

eerst mank toen kromme poot

Bericht door smokey2004 »

Hallo

ik heb een kater van 11 met een aardig gewicht...Het is nogal een zorgenbeestje en mankeert regelmatig wat. Hij heeft bijna zijn hele leven al niergruis. Met speciaal voer gaat dit goed. Hij krijgt aangepast hoeveelheid eten maar valt niet af..
Hij heeft een bult op 1 poot wat waarschijnlijk een gezwel is en waarvan gedacht word dat het ingekapseld is. Dus een risico dat als ze gaan snijden het verspreid.. Nou begon hij een paar maanden geleden mank te lopen met de andere poot maar hoe langer hij liep hoe meer hij de poot gebruikte. Dierenarts gebeld assistente gaf aan dat het leek op artrose. Naar de dierenarts geweest die heeft gekeken, gevoeld hij mocht overal aanzitten/ voelen. Zijn nagelriemen waren wel ietswat ontstoken. Dus hijndacht dat het niet gebroken was. We zijn weer naar huis gestuurd met een ab kuurtje voor de nagelriemen. Nou zijn we een aantal weken verder en nu leek het erop dat de poot een soort kromming kreeg en zijn voetje een soort klompvoet is met lopen gaat hij nu steeds meer weer op zijn voet steunen wel kleine beetjes. Nou heb ik geen vertrouwen in onze dierenarts en ben ik wel van plan om te gaan kijken naar een andere dierenarts. Alleen zit ik nog met de vraag kon die assistente gelijk hebben met artrose of zou het ook reuma kunnen zijn. Of heeft de dierenarts verkeerd ingeschat en ondanks dat hij mocht voelen en bewegen met zn poot het toch gebroken geweest is.. verder springt hij nog gewoon op de bank loopt de trap op en neer, eet en drinkt goed. Poept /plast, knuffelt.
graag zou ik jullie bedenkingen horen.
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: eerst mank toen kromme poot

Bericht door Nina1967 »

hallo,

Ik heb er geen ervaring mee maar zou er toch zsm een andere dierenarts naar laten kijken en er even een foto van laten maken....
Zit er vocht in het pootje? Snoet had ook een klompvoetje na het 3 dagen spoelen maar was vocht en na 2 dagen weer weg...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: eerst mank toen kromme poot

Bericht door BloemTetsu »

Hoi,

Van artrose krijgen ze geen kromme poot en/of klompvoet. Ik zou ook snel een andere dierenarts opzoeken en foto's laten nemen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: eerst mank toen kromme poot

Bericht door castratenkoor »

Is het misschien een Britje? Daar komt het wel bij voor - het krom groeien van ledematen. Ik heb een half Brit gehad, die na zijn tiende beide voorpootjes krom kreeg. Met 14 kreeg hij een hersenbloeding. aangezien een voorpoot afstierf is hij toen ingeslapen. met die kromme poten was amputeren geen optie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
smokey2004
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2015 21:53

Re: eerst mank toen kromme poot

Bericht door smokey2004 »

Naar een andere dierenarts willen we zowieso zijn nu aan het kijken naar ervaringen en tips van mensen om ons heen wat wel een goeie dierenarts is. Degene waar we nu zitten is nogal groots in de omgeving dus veel zitten daar.

Het is een zwart witte huis tuin en keuken kat wat zijn voorouders waren weet ik niet
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: eerst mank toen kromme poot

Bericht door Adriana »

waar in Nederland?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie