ons oudje

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

ons oudje

Bericht door Mickey_Mouse »

Hoihoi
Even voor het oudje van mijn ouders...bijna 17 jaar maar in hart en longen nog een sterke tante

Alleen dat lopen gaat maar zo zo... logisch ze is goed op leeftijd en als ik 80 ben wil ik nog maar zien hoe ik loop.
Soms gaat het wel is mis en valt ze om, vooral als ze vanuit haar slaap wakker wordt in een hoestbui en ze daardoor van de bank wil springen. Ze is dan te stijf nog en dus gaat het mis. Als ze even op gang gekomen is zie je dat ze weer makkelijker loopt en gaat ook het springen gewoon goed.

Nu weet ik dat er supplementen zijn om het bewegingsapparaat te ondersteunen en soepeler te houden. Ik wil dat op haar proberen. Dan heeft ze het misschien nog wat prettiger (en ouders schrikken zich niet elke keer het apenzuur als ze omvalt).

Vacht mag wat aandacht hebben, maar daar is wel genoeg voor te vinden.
Liefst iets in een pastavorm of vloeibaar (dan moeten ze het zelf even door de pasta voor de vacht mengen) pilletjes worden niet geaccepteerd...blieft mevrouw niet.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: ons oudje

Bericht door Cari »

Er zijn ook pilletjes zonder smaak die je kan vergruizen (daar zijn ook weer hele handige apparaatjes voor)door het voer: b.v. cosequin of Joint Renew Plus.
De laatste geef ik aan Safa door wat 'pudding' en dat wordt zonder probleem opgesmikkeld. Of het helpt, weet ik niet.... men zegt 't , maar ik heb bij al die middelen nog nooit echt iets gemerkt ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ons oudje

Bericht door Adriana »

het ene gewrichtsprobleem is ongetwijfeld het andere niet... Streep had beginnende artrose aan de voorkant, bleek bij de asiel-da-check. je mocht niet aan haar schouders zitten en dat was lastig met het weghalen van teken.
sinds ze zalmpaté van Sheba krijgt, daar zal hopelijk mini hoeveelheid zalmolie in zitten, blijkt ze aan de voorkant pijnvrij!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: ons oudje

Bericht door Mickey_Mouse »

thnx voor de reacties, zal is rond gaan kijken verder... poes mag en kan niet alle zachtvoer hebben, die verdraagt ze heel slecht, er is nu 1 merk. Gourmet diamond geloof ik..
Plaats reactie