Poes mankt al 4 weken

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Adriana »

;-) is het forceren of verrekken van een spier een ontsteking?
anders moet ik inderdaad ruim worden bijgepraat en bijgeleerd...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Madelein »

In sommige gevallen kan een verrekking inderdaad een ontstekingsreactie geven. Daarom schrijven ze dan de nsaids voor.
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Madelein »

Ik heb net de holistisch dierenarts gesproken. Zij is van mening dat voor een korte tijd ( minder dan 14 dagen) het niet heel veel kwaad kan. Maar als het zonder kan is dat fijner.
Haar advies is om een lage dosering te geven ( halve dosis) om zo toch wat van de voordelen van een nsaid te krijgen, en ondertussen inderdaad te beginnen met traumeel druppels. Over een paar dagen dan eens de novacam niet geven om te kijken hoe dit gaat, en de traumeel voorlopig door geven.
Ik voel me wel goed bij dit advies en zo gaan we het dus maar doen :)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Nikki2309 »

Als ik je nog wat mag adviseren. Bouw de novacam af en niet plotsklaps niks meer. Dus steeds een lagere dosis. Zo komt eventuele pijn geleidelijker terug in plaats van misschien in een keer veel pijn. Zo kun je ook in de gaten houden welke dosis dan echt te weinig is en welke juist wel goed
Using Tapatalk
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Madelein »

@nikki: tuurlijk :). Goed plan inderdaad. Ik heb nu voor 2.5 kg gegeven ( ze weegt 4 kg) en de eerste traumeel. Dan geef ik morgen voor 2 kg en dan iedere volgende dag een halve kg minder. Goed plan?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Cari »

Je hebt haar bewegingsruimte nu sterk beperkt. Ik zou haar persoonlijk helemaal niets geven. De pijn die ze nu heeft, is alleen maar gunstig, want dan zal ze zich rustiger houden.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Madelein »

@cari: ook weer waar, lastig dit! Ik blijf dan toch bij het advies van de andere arts. Even 2-3 dagen ( dus nu nog 1 dag) de novacam in lage dosis en dan kijken hoe het gaat. Ze loopt nu wel weer goed trouwens.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Ms Maaike »

Ik moet meteen aan mijn eigen slijmbeursontsteking denken (in m'n schouder; inderdaad een steriele ontsteking). Een beetje pijnstilling is toch wel fijn, want als ik er niet 'doorheen' beweeg duurt het nog langer voordat de ontsteking weggaat. De doorbloeding moet namelijk wel goed zijn.

Blij dat ze nu weer beter loopt. :) Mocht ze wel weer pijn krijgen waardoor ze inactiever wordt zou je ook Tolfedine kunnen geven (weet niet of dat genoemd is). Dat wordt door de lever omgezet en via de nieren uitgescheden (en is daarmee minder schadelijk voor de nieren dan een cam). Beterschap!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Madelein
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2013 16:36

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Madelein »

@ms Maaike: ja inderdaad. Ik heb het een tijd in m'n heup ghad, erg pijnlijk ja.
Gelukkig blijft pip wel bewegen, dus ben niet zo bang voor verstijving, maar ze moet natuurlijk wel af en toe wat rust nemen ;). Ze is nu ook weer zo druk, is echt een poesje met ADHD hihi!

Dat middel had ik inderdaad al eens voorbij zien komen hier, ga ik zeker aan denken mocht het nodig zijn. Dank je!
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Poes mankt al 4 weken

Bericht door Nikki2309 »

Zo heb ik ook afgebouwd toen mijn katten het kregen na een operatie. Hopelijk knapt ze snel op en heeft ze snel helemaal niks meer nodig
Using Tapatalk
Plaats reactie