Staart hangt wat slapjes, wel gewoon beweging

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
KittySoftpaws
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2014 02:56

Staart hangt wat slapjes, wel gewoon beweging

Bericht door KittySoftpaws »

Hoi iedereen,

Ik heb de zoekfunctie hier en Google al gebruikt, maar ik vind geen vergelijkbare situatie..

Ik kwam om 1 uur thuis en m'n lieve poes en kater lagen al lekker te dromen. Toen ik even met ze kroelde, viel het me gelijk op dat de staart van m'n poes ietwat slapjes is. Normaal als ik haar over haar rug aai schiet haar staat naar boven, maar nu bijna niet. Ben gelijk gaan voelen of er een knik inzat of een andere bobbel maar ik kon niks voelen (Ze heeft lange haren dus moet het echt op gevoel doen). Ben ook van begin staart naar einde afgegaan om te kijken of er overal nog gevoel zat en volgens mij is dit zo. En ze beweegt dus ook haar staart nog gewoon heen en weer, zoals ze normaal ook doet. Alleen dus bij aaien en het lopen gaat de staart niet echt naar boven, alleen begin stuk gaat omhoog en de rest blijft best horizontaal (dus niet slap naar beneden maar meer recht/horizontaal). Ze is verder heel vrolijk, spint, ik mag aan haar zitten, drinkt/eet goed, ze kan gewoon zitten. Wat kan dit zijn? Iets tijdelijks? Het lijkt me geen gebroken staart toch? Ze loopt trouwens iedere dag buiten.

Ik kijk morgen gelijk hoe het met haar gaat als ik wakker ben (en zij binnen is, ze kan zelf weg)
Maar misschien hebben jullie ervaringen of ideeën?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Staart hangt wat slapjes, wel gewoon beweging

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
we hebben topics over gekneusde/gebroken staarten, zoekfunctie zit rechtsboven.

uit je bericht maak ik op dat de staart nog wel beweegt, missch zwaar gekneusd, missch zit er toch breuk.
als het uiteinde gevoelloos wordt en niet meer beweegt, kan dat duiden op afsterven en je dierenarts kan je adviseren en eventueel amputeren.
afhankelijk van de ernst kan het bijtrekken, reken op weken tot anderhalve maand.
hier loopt een kater met een staart die tot twee keer toe gekneusd/gebroken is. dat is vergroeid maar als hij een dikke staart heeft, is alleen het bovenste puntje dik, de rest blijft normaal. het is nog maanden pijnlijk geweest maar wel redelijk goed bijgetrokken.
op een latere echo was te zien dat de wervels op die plek beetje waren vergroeid.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
KittySoftpaws
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2014 02:56

Re: Staart hangt wat slapjes, wel gewoon beweging

Bericht door KittySoftpaws »

Dankjewel :)

Ik heb gezocht, maar kom dan voornamelijk op verhalen waar de staart niet meer/nauwelijks beweegt. En mijn poes 'wappert' er nog vrolijk mee als ze ligt/zit. Alleen gaat de staart dus niet meer omhoog...
KittySoftpaws
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2014 02:56

Re: Staart hangt wat slapjes, wel gewoon beweging

Bericht door KittySoftpaws »

Even een kleine update:
Het lijkt beter te gaan met de staart sinds gisterochtend. Tijdens het lopen gaat staart weer normaal omhoog. Alleen bij het aaien gaat de staart nog niet in volle glorie omhoog, maar wel al stuk meer dan woensdag. Eten/drinken/spelen/staart bewegen blijft ze gewoon goed doen.

Heeft ze mss haar staart gewoon even pijn gedaan?

Bij een gekneusde of gebroken staart gaat het toch niet zó snel al beter?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Staart hangt wat slapjes, wel gewoon beweging

Bericht door jennli »

Klinkt inderdaad alsof er niks heftigs aan de hand is. Bij twijfel zou ik de dierenarts raadplegen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Staart hangt wat slapjes, wel gewoon beweging

Bericht door Dinky »

Fijn dat de staart alweer aan het bijtrekken is :)
Waarschijnlijk inderdaad gewoon bezeerd zonder dat het ernstige gevolgen heeft en denk dat de rest ook nog wel bij zal trekken ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Evatje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2015 23:30

Re: Staart hangt wat slapjes, wel gewoon beweging

Bericht door Evatje »

Mijn katje van zeven jaar haar staartje trilt niet meer en gaat niet echt naar boven. Het puntje gaat nog lichtjes heen en weer. Als ik zachtjes aan haar staartje voel is alles oké en piept ze niet. Komt dit vanzelf goed?
Plaats reactie