Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door Ennakee »

Zover ik weet houdt deze aandoening verband met het auto immuunsysteem. Dus het eigen lichaam maakt anti stoffen aan tegen de eigen cellen, met ontstekingen tot gevolg.

Heb je al een verandering in de voeding doorgevoerd om het immuunsysteem en het weerstandsvermogen te vergroten?.

Ik heb zelf hier geen ervaring mee, maar is het mogelijk voorlopig dezelfde medicatie te geven waarop het beter ging?
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door maaikevanhelvoort »

Bedankt voor je reactie!
Ander voer kan ik hem niet geven want hij heeft last gehad van struviet en zit op een blaasgruisdieet.
Ik heb besloten hem nu om de dag een kwart dexoral te geven en maandag da bellen om te vragen wat ze adviseren.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door Ennakee »

Wat ik tot dusver kon vinden over de behandeling, berust op het afremmen en behandelen van de ontsteking in de voetzooltjes. In een enkel geval kan het spontaan genezen, maar dit gebeurt niet vaak.

De middelen die hierbij toegepast kunnen worden zijn o.a., Prednison, Dexamethason en Doxycycline

Wat ik met het aanpassen van de voeding bedoelde was om de weerstand te verhogen bijv door toedienen van L-Lysine of Echinaforce Dit kan ook de blaasfunctie versterken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door castratenkoor »

Ik waag te betwijfelen of Echinaforce wel een goed idee is voor katten. Er zit namelijk ook alcohol in. Het is niet zo dat alles wat voor mensen geschikt is, ook voor katten te gebruiken is.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door Rvdv_91 »

Ik heb een hele poos Echinaforce weerstand aan onze poes gegeven.
Ze had een lage weerstand en werd daardoor meer dan eens getroffen door een longontsteking.
De laagste dosering, op advies van onze dierenarts.

Nooit geweten van alcohol...
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door ErikPhilippus »

castratenkoor schreef:Ik waag te betwijfelen of Echinaforce wel een goed idee is voor katten. Er zit namelijk ook alcohol in.
Katten verdragen geen alcohol, zelfs een minieme hoeveelheid alcohol kan al problemen geven. Misschien dat een hele lage dosering kan, maar ik zou er persoonlijk heel terughoudend in zijn.

Groetjes,
Erik
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door kansarmedieren »

Echinaforce is ook in tablet vorm die geef ik.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door Ennakee »

Precies, en die bedoel ik !

Dus niet zo snel oordelen, dat is wel prettiger...
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door ErikPhilippus »

Als er niet wordt gespecificeerd om welke vorm van Echinaforce het gaat, dan zouden andere mensen wellicht op het idee komen om de in alcohol opgeloste vorm te geven - vandaar de zorg die Dinie en ik hebben geuit. Dus het heeft derhalve niets met 'oordelen' te maken, en bovendien zie ik die kwalificatie eigenlijk ook nergens terug in het taalgebruik.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik ook de pillen niet aan mijn kat geven, zit o.a. lactose in. Ik kan ze niet nemen omdat ik lactose - intolerant ben. Maar dat betekent dat het ook voor katten ongeschikt is. Een kat met slechte weerstand aan de diarree helpen, werkt averechts.
Ik zie nergens de toepassing voor katten aangegeven. Planten - extracten die voor mensen goed kunnen zijn, zijn dat lang niet altijd voor katten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door Cerna »

De huisdierendokter heeft ook Echinadruppeltjes. Ik heb ze voor Cerná gehad en volgens mij zit er geen alcohol in (ik ruik of proef tenminste niets en zie ook geen alcohol staan in de uitgebreide bijsluiter op internet).
Dit is ook speciaal voor dieren!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plaveiselcelcarcinoom (?) onder voorpootje

Bericht door castratenkoor »

Dat had ik niet gevonden, gelijk gekeken. Verbazing alom, Echina Complex (daarom had ik het eerder niet gevonden) heet het voor katten en mijn verbazing is groot, bij de samenstelling alcohol 30%.
Maakt dat mijn mening hetzelfde blijft, persoonlijk zou ik het mijn kat niet geven.
Maar in dit geval kan ik het beter begrijpen als ervoor gekozen wordt, als het speciaal voor katten is samengesteld.

Persoonlijk zou ik niets oraal toedienen aan een kat wat voor mensen is samengesteld. Verdampers en zalf ed. is wat anders. En b.v. Mirtazapine als noodoplossing voor eetstakingen, dat kan ik begrijpen.

Grappig is wel dat ik Mirtazapine zelf gebruik, maar dan tegen depressies. En dat ik er 12 kg van aan kwam, dat kwam volgens de psych niet van de Mirtazapine hahahahahaha.
Maar ach, liever me goed voelen en te dik dan slank depri op de bank hangen............
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie