Uitglijdende oude poes

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kida
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:52

Uitglijdende oude poes

Bericht door Kida »

Mijn ouwe meisje, Kida, is heel ziek geweest en heel veel afgevallen.
Langzaam maar zeker komt er weer een beetje gewicht aan en komt ze er weer bovenop.
Waar ze problemen me heeft zijn de spieren die niet stevig genoeg meer zijn.
Nu heeft mijn andere kat, Indy, al af en toe een uitglijder op het laminaat maar hij heeft een flinke bonk spieren om het op te vangen.

Nu loop ik al een poosje te denken aan iets met anti/slip, sokjes of schoentjes maar ik denk niet dat dat het gaat worden.
Toch is dat uitglijden voor haar niet goed en ondanks dat ik al op diverse plaatsen kleedjes heb gelegd voor haar, gaat het nog regelmatig mis.

Heeft iemand van jullie misschien een goede tip voor me?
Gebruikersavatar
Kida
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:52

Re: Uitglijdende oude poes

Bericht door Kida »

Mi-AUWWW, is er echt niemand?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Uitglijdende oude poes

Bericht door nellebel »

miauw, ja wel hoor.
ik denk dat je haar geen sokjes of iets dergelijks moet aan doen. hierdoor zal het lopen nog moeizamer gaan.
glijd indy uit omdat hij over het laminaat racded of gewoon met lopen? mijn kan guusje die vliegt ook soms de kamer door en knalt dan keihard tegen de deur of de muur. gijs niet, die loopt nomraal en dan gebeurt er niets. ik zou afwachten hoe kida zich gedraagt want mogelijk dat zij nergens last van heeft als ze gewoon over het laminaat loopt. glijden is meestal als ze rennen of spelen. ze zal zelf mogelij kook al voorzichtiger zijn.
bij ons worden matjes gebruikt om te glijden. flinke aanloop en dan met matje en al tegen de muur. dus ik zou vooral even toekijken hoe het gaat en niet uit voorzorg al vanalles gaan doen.
hoe is het nu met haar?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Uitglijdende oude poes

Bericht door Kattebeest »

Mwrrt, ja hoor :grin: .

Zou ook niet voor de schoentjes gaan, is een extra onzekere/onstabiele factor.
Kleedjes met antislip laag of tijdelijk (delen) vaste vloerbedekking.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Uitglijdende oude poes

Bericht door Cari »

Ik vrees dat je er inderdaad weinig aan kan doen. Laminaat is voor slecht ter been zijnde huisdieren een regelrechte ramp en pantoffeltjes voor een kat gaat ook niet werken. Ik heb voor een moeilijk lopende kat van me het hele huis voorzien van vinyl met slipvaste bovenlaag, maar om nou je huis zomaar opnieuw te stofferen, lijkt me wat veel gevraagd ;-) .
Knapt ze al wat verder op?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kida
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:52

Re: Uitglijdende oude poes

Bericht door Kida »

Hartelijk bedankt woor jullie reacties.
Het gaat weer wat beter en zolang ik de dame verwen met overheerlijke hapjes, gaat dat er goed in :)
Het uitglijden heeft niet met rennen te maken en als je haar als mens zou projecteren is het een heel fragiel oud dametje, zo een met zilvergrijs haar en die eigenlijk een wandelstok nodig heeft, maar te trots is om er een te gebruiken.
Daardoor loopt ze langzaam om haar waardigheid te behouden :-P
Bij Kida is het inderdaad het gebrek aan spierkracht en ja, het hele huis opnieuw stofferen wordt echt te veel.
Het gebeurt ook veelal als ze ergens vanaf springen, stoel, bank, krabpaal, kattenbak of de trap af zijn gekomen, de laatste tree voor het laminaat.
Indy is inderdaad iets wilder maar echt racen doen ze geen van beiden eigenlijk.
Hij alleen in de tuin, als ik hem binnen probeer te halen, als een soort pak-me-dan-als-je-kan :edance:

Ik was al bang dat er niet echt een oplossing is, maar het was het proberen waard :)
Plaats reactie