Na 2 weken in bench

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Mexylexy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:11

Na 2 weken in bench

Bericht door Mexylexy »

Lieve mensen,

Ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb sinds een paar weken een poesje Mexy. Oh wat hou ik van haar. Liefste schat, ik verzorg haar als mijn eigen kind.
Ik werk fulltime en sinds mijn relatie is verboken zit ze vaak alleen thuis. Tweede kitten erbij gemomen. Lexy.

Na nog geen dag is Lexy van drie hoog naar beneden gesproken. Mijn hart brak.
Liefste schatje heeft haar knietje verbrijzeld en gescheurd?? Waar door ze mank loopt. Volgens de dieren arts was amputeren de enige keuze. De volgende dag fotos gemaakt. Dieren arts wilt het eerst twee weken aankijken. Twee weken in een bench en goed rusten. Ik bid elke dag in de hoop dat het niet alsnog moet worden geamputeerd.

Ze loopt verschikkelijk mank. Ze heeft volgens mij verschrikkelijk pijn. Ze slaapt de hele dag en reageert werkelijk waar nergens op! Ze speelt niet. Eet heel veel (stress)

Heeft 1 van jullie zo iets mee gemaakt. Dat het na een aantal weken alsnog goed komt en gewoon kan lopen? Is haar gedrag natuurlijk? Ze is in tegenstelling tot Mexy heel stil,bang,speelt niet etc

Please help me. Wil haar een mooie pijnloze leven geven.


( ps. Inmiddels voor gezorgd dat ze nooit meer op het balkon kunnen komen en niets in huis wat onveilig is )
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Na 2 weken in bench

Bericht door ayla »

Wat naar, sterkte!

Hier kat gehad met gebroken voorpoot. 6 weken benchrust.

Zorg er voor dat ze niet op hetvpootje loopt. Af en toe bij je pakken mag waarschijnlijk, maar veel Rust is belangrijk.

Hieronder kun je het verhaal van Felix lezen en tips etc. Sterkte!


http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... t&start=15

in mijn fotoalbum kun je het verhaal ook lezen met foto's
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... n+garfield


Heb je pijnstilling gekregen? Welke?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Mexylexy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:11

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Mexylexy »

Dankjewel!raakt ze niet getraumatiseerd als ze gelijk eerste weken al in de bench moet zitten?

Ik ga alles lezen! Hoe is het nu met felix??

Ik heb ketofen 5 mg gekregen. Elke dag een kwart pilletje. Heb nog maar halve over.. Wil zo graag weten of ze dan minder pijn heeft...
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Na 2 weken in bench

Bericht door ayla »

Felix heeft er geen last van gehad. In het begin vond hij de bench niet leuk maar wende snel. Wat hielp was een deken over decbench voor rust. Tegenwoordig is de bench veilig en fijn. Ook voor zijn broer. Ondertussen zijn de heren alweer 5, benchtijd was rond de leeftijd van 8 maanden.

Felix heeft toen wen operatie aan zijn pootje gehad. Die poot is nu onwijs sterk ;)

Als je bang bent dat ze pijn heeft toch even contact met DA opnemen.
Laat je absoluut geen metacam aansmeren. Slechte ervaringen mee hier op het forum.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
heb je nu een bench geregeld?? het is heel belangrijk dat ze niet op die voorpoot gaat staan.
gelukkig geen en graag nooit metacam. ze zal nog wel niet zonder pijnstiller kunnen dus nog even daarover contact met je da. maar het is nodig dat ze een beetje pijn houdt, anders zou ze die poot weer gaan gebruiken met alle ellende van dien.

wij hebben een paar katzels met drie poten en die doen het erg goed! wees daarover dus niet ongerust. maar als het vanzelf zou kunnen genezen dan graag natuurlijk!

en houd ook in je achterhoofd dat ze behoorlijk last van stress kan hebben na haar val van drie hoog en het is een wonder dat ze daar blijkbaar vrij weinig schade aan heeft overgehouden. heeft je da haar urine gecontroleerd?

krijgt ze af en toe beetje rauw kip of kalkoenvlees? ze moet kwalitatief goed eten om goed te herstellen! kip heel even in kokend water houden. licht gestolde eidooier met wat anti-haarbal pasta die ze lekker vindt is ook goed.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Dinky »

Ze heeft bench als ik dit topic zie: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 87&t=29306

Dek de bench inderdaad af met een deken waardoor het idee van een holletje ontstaat.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Adriana »

verplaatst uit ander nieuw topic:
Mexylexy schreef:Hoi lieve mensen,

Ik moet mijn kitten twee weken in een bench houden ivm. Pijnlijk knietje.
Is het de bedoeling dat ze er helemaal niet meer uit mag komen?
Niet meer lopen?

Ik vind het zo zielig mijn hart huilt!
voor je meedenkers op het forum is het handig om al je vragen in één topic bij elkaar te houden!
en reactie te geven op onze vragen graag..
en denk je eens even in wat het voor je katje geweest moet zijn om van een onbeveiligd balkon af te vliegen...... dat is toch vele malen erger en dan alle pijn die ze heeft..

bench is voor haar eigen bestwil en ze wennen snel en het is niet zielig!
dus onmiddellijk d o e n !!
je kunt bij je plaatselijke super ook paar bananendozen aan elkaar maken voor etensbak, kattenbak en lekker zacht mandje met wat raster of gaas er overheen..
of anders hondenbench via marktplaats of rondvragen en even lenen.. ra-pi-do nogmaals..

natuurlijk is het zielig maar er is nu niks meer aan te doen anders dan zelf vrolijk tegen je katje zijn en zorgen dat je die bench zo snel mogelijk regelt..pse ;-)

p.s. ik zie nu een derde topic met de titel 'bench', maar als je ooit reactie wilt krijgen dan is het verstandig om het allemaal in één topic te houden..
en hetzelfde bericht niet twee tot drie keer elders te plaatsen.. zo werkt het op het forum niet.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Mexylexy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:11

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Mexylexy »

Jeetje ik heb een hele verhal geschreven en toen klikte ik de site perongeluk weg!!!!! :(

Ik ga gelijk zorgen voor een deken. Ze heeft gister avond voor het eerst voorzichtig met Mexy gespeeld. Helemala geweldig.

DA zou alles hebben geocontroleerd. Zal vanmiddag even bellen en checken voor haar urine.

Het moet ind. verschikkelijk zijn geweest voor haar maar ik doe er werkelijk alles aan om het haar zo confi/veilig/relaxt te maken. Ze slaapt elke nacht bij me en spint als een gek als ik haar oppak.


Fijn dat het zo goed gaat met Felix. Bedankt voor alle goede adviezen!!

Ze heeft natuurlijk een heleboel te verweren, val van balkon, nieuw huis, nieuw baasje, nieuw huisgenootje, pijn in mondje/pootje.

Ik wil fotos van haar plaatsen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Adriana »

dat zijn al goeie berichten. voorzichtig met oppakken en is die poot gespalkt?
en als ze spint en er weer leven inzit, in tegenstelling tot eerdere berichten, dan gaat het de goeie kant op en heeft ze hopelijk weinig schade van die enorme smak.
je mag echt van geluk spreken dat je haar nog hebt en dat ze het heeft overleefd hoor..

waarom heeft ze pijn in haar mondje..?? ze heeft toch niet ook nog een gebroken kaak..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Na 2 weken in bench

Bericht door ayla »

Felix had toen ook pijnlijke mond. Omdat de afstand te kort is naar de grond kunnen ze geen volledige goede draai maken om zichzelf op te vangen en klappen met kaakje en voorpoot'/achterpootje op grond...

Bij Felix kaak niet gebroken, enkel wat pijnlijk.

Fijn dat ze zo van knuffelen houd. Let erop dat als zr uit bench is ze zichzelf niet over belast op gegeven moment uit enthousiasme. Felix leek af en toe zeer rustig maar nam een x een spurt en rende de hele kamer door inclusief springen... Niet zo goed voor herstel.
Laatst gewijzigd door ayla op 18 aug 2014 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Mexylexy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:11

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Mexylexy »

Nee haar tandjes zijn gebroken en eruit gehaald door DA. Ze eet gewoon hartstikke goed maar ik neem aan dat als haar tandjes eruit zijn gehaald dat dat even wennen is.

Ja niet normaal zo een geluk. Ze lag echt voor dood toen ik haar vond.. liefste schat met bloed uit haar bekje en neusje. Ze begon wel gelijk te spinnen toen ik haar oppakte ( raar ? )

Ik houd haar constand in de gaten. Het is echt niet de bedoeling dat ze ineens van de bank afspringt.

Het gaat om haar achterpootje en ze spong gewoon op de bank gister ( mag nooit meer gebeuren!!!! ) maar als ze zo een pijn had, dan had ze toen niet kunnen afzetten van haar achterpootje?? ( bank is aardig hoog )
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Na 2 weken in bench

Bericht door ayla »

Nee niet raar dat spinnen. Katten spinnen ook als ze pijn hebben of bang zijn. Is niet enkel een uiting van genot.

Ja afzetten kunnen ze dan nog wel, katten zijn onwijs sterke beesten. Let er maar goed op dat ze niet nogmaals zo een sprong maakt ;) maar als ik zo lees komt dat helemaal goed.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Dinky »

Even terzijde, zijn bij het verwijderen van de tandjes na afloop ook foto's van haar bekje gemaakt? Katten hebben namelijk lastige tandwortels en bij een niet deskundige dierentandarts willen er nog wel eens wortelresten achterblijven met ontstekingen tot gevolg ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Adriana »

Mexylexy schreef:Het gaat om haar achterpootje en ze sprong gewoon op de bank gister ( mag nooit meer gebeuren!!!! ) maar als ze zo een pijn had, dan had ze toen niet kunnen afzetten van haar achterpootje?? ( bank is aardig hoog )
dat komt dus door de pijnstiller...! en als het nu dezer dagen niet goed aan elkaar groeit dan - als het ooit goed komt - dan kun je het waarsch verder schudden.
:enaughty: ik vind dat je er nog vrij nonchalant mee omgaat... ze mag echt niet niet niet op die poot staan en k zou vanmiddag daarover met je da overleggen.. over die sprong en die belasting, hij heeft de foto's gezien dus hij kan inschatten..
en als ze in de bench had gezeten, dan was dit dus niet gebeurd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Mexylexy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2014 21:11

Re: Na 2 weken in bench

Bericht door Mexylexy »

Pff wat zou dat erg zijn. Ze hebben wel fotos gemaakt van haar bekje want dat heb ik gezien op de factuur. Vanmiddag telefonisch bespreken met DA.

Klopt. Dit was ook 1 malig. Ik wil ook echt dat dit niet meer gebeurd. Ze mag op mijn schoot slapen maar voor de rest in de bench blijven Even doorzetten. Hoop zo dat het niet alsnog moet worden geamputeerd. Dan heeft ze nog meer weken herstel en pijn.
Plaats reactie