alsof ze op slow-motion staat....

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
debor
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2013 00:17

alsof ze op slow-motion staat....

Bericht door debor »

Hi,
Ik heb onze poes nog niet zo lang.
Ze is normaal gesproken een vrij actieve (buiten) kat.
Maar sinds enkele dagen doet ze vreemd.
Ze wil niet naar buiten, eet en drinkt zeeeeer slecht en lijkt wel op slow motion te staan.
Kroelen en optillen laat ze gewoon toe.
Bestaat er zoiets als een kattengriepje?

Hoop dat iemand me wat advies kan geven.

Owjaa.. van de week plaste ze voor me neus op de badkamervloer.

Kan het mss zijn dat ze toch wormpjes heeft? Of door verkeerd voer een vitaminetekort ofzo?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: alsof ze op slow-motion staat....

Bericht door castratenkoor »

Bij plassen op de vloer denk ik niet aan wormen maar aan blaasgruis of blaasontsteking.
Dat ze op slowmotion beweegt kan duiden op pijn. Ik zou haar na laten kijke bij de dierenarts.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: alsof ze op slow-motion staat....

Bericht door mittenslief »

natuurlijk kan ze wel wormpjes hebben, maar daar gaat ze absoluut niet van plassen hoor, kotsen en aan de diarree zijn verschijnselen van wormen, was de plas groot of klein zat er bloed in, donker of licht gekleurd.....normaal zijn katten erg zindelijk. er bestaat zeker kattengriep weet niet waar je uit de buurt komt maar er heerst een vreselijke kattenziekte (er is een apart topic hierover).....is ze geent?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Anneke44
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2020 13:15

Re: alsof ze op slow-motion staat....

Bericht door Anneke44 »

Ik ben erg nieuwsgierig wat de grote pupillen en het lopen in slow motion bij een kat kunnen betekenen. Onze kat is een binnenkant, bijna 3 jr oud. Het begon met gal overgeven. Daarna dat slow motion bewegen. Nu drinkt en eet ze goed en heeft ze ook weer wat normaal gedrag laten zien. Maar dan weer opeens die grote pupillen en die slow motion bewegingen en overal aan ruiken net alsof ze voor het eerst in ons huis is. Wie denkt te weten waar dit gedrag op duidt?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5083
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: alsof ze op slow-motion staat....

Bericht door Synemios »

Het kan van alles zijn, ik vind dit wel een reden voor een bezoekje aan de dierenarts.
Ben je daar al geweest?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Anneke44
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2020 13:15

Re: alsof ze op slow-motion staat....

Bericht door Anneke44 »

Synemios schreef: 14 jul 2020 01:37 Het kan van alles zijn, ik vind dit wel een reden voor een bezoekje aan de dierenarts.
Ben je daar al geweest?
Ja, we hebben gebeld. Het zou waarschijnlijk komen door een vreemde geur die ze ruikt. Nu had ik net de vloer met een ander middel schoongemaakt, dus daar weer overheen met het oude middel. Maar dat heeft niks geholpen....Ze ruikt ook aan de bank. Misschien hebben we muizen en hebben wij dat nog niet ontdekt aan muizenkeutels ofzo....of het is stress. We zijn op zoek naar een ander huis, misschien is ze zo slim dat ze dit weet en gestressd raakt....je verzint van alles....gelukkig heeft ze ook normale momenten en komt ze nog altijd veel bij ons zitten en liggen.

In ieder geval, lief dat je hebt gereageerd!
Plaats reactie