katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tygertje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2011 23:39

katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Bericht door tygertje »

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, ik kom vanavond thuis na een weekendje weg te zijn geweest
en nu tref ik een katertje aan die helemaal de weg kwijt is.
Mijn vriend vond hem gister alwel een beetje raar doen maar was ook veel van huis en verder had tyger (zo heet hij) zich niet veel laten zien.
Nu kom ik thuis en tyger komt even kijken ppff hij wankelt net alsof hij dronken is... houd de heletijd met lopen zijn koppie naar beneden en kan zo ineens op zijn rug gaan liggen op de bank en dan kijkt hij om zich heen alsof hij vanalles ziet wat er niet is.

Als hij gaat liggen dan zorgt hij ervoor dat zijn koppie min of meer naar beneden hangt.
Verder eet hij wel (niet alles opgegeten) hij drinkt en hij gaat op de kattenbak.

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt of kan misschien vertellen in welke richting ik het moet zoeken.

Mijn eerste ingeving was een tia of hersenbloeding maar ja ben geen dokter..
Als hij morgenochtend nog zo is dan ga ik zowieso met hem naar de da.

Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen.

Groetjes Suzanne.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Bericht door catsini »

als ik het was, dierenarts direct bellen!! afwachten wat hij zegt, anders als een haas naar hem toe gaan.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
paasnini

Re: katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Bericht door paasnini »

Ik zou echt niet wachten tot morgenochtend maar nu DIREKT de dienstdoende dierenarts bellen.
Het kan minder ernstig zijn dan de dingen die jij opnoemt, denk aan oorontsteking etc maar dit zijn echt hele serieuze klachten waar je niet een paar uur mee moet wachten.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Bericht door Mirjam86 »

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers.. morgen kan te laat zijn bij dit soort symptomen!!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
tygertje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2011 23:39

Re: katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Bericht door tygertje »

Nou hij moest even gezien worden natuurlijk. Maar ze konden verder niets vinden waarvan ze konden zeggen van dat het iets was zoals oormijt ofzo oorontsteking.. dus gingen er maar vanuit dat hij toch een tia heeft gehad.. toen heb ik de keuze gemaakt om het eerst aan te kijken voordat er allerlei medicijnen werden toegediend want ik hou daar helemaal niet van... maar het gaat nu al een stuk beter met hem hij loopt niet meer erg te wankelen en het hoofdje houd ie ook al steeds beter.. hij is er nog niettt maar zit wel verbetering in dus gaan we ervanuit dat hij er wel weer bovenop komt... als het slechter gaat dan trek ik aan de bel... maar volgens de dierenarts als hij vooruitgang maakt komt ie er wel!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Bericht door kansarmedieren »

de symptomen lijken ook wel op een ernstig kalium tekort. Ik hoop dat de verbetering door zet.

Groetjes Dia
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Bericht door Catfish »

Goed dat je naar de dierenarst bent geweest. Als er mwedicijnen nodig zijn, doen! Zijn er niet voor niets.
Ik hoop dat hij snel weer beter is!
Sterkte.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: katertje van 9 maand een hersenbloeding??

Bericht door catsini »

beterschap met je poezeltje,
ik hoop dat hij gauw beter is.
groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Plaats reactie