Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5459
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

kan me je tranen goed voorstellen, maar wat gaat het super met gizmo zeg. laat hem lekker bij je, hij heeft je gemist. wat is het een sterk mannetje (was het wel een mannetje? sorry) en anders vrouwtje.
wat een vechtertje, blij dat je hem de kans hebt gegeven.
hoe is het vanochtend ? de andere katten er al bij geweest?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door BillyJean »

Hoi Jeannette
kan me je tranen, emoties en verdriet zo goed voorstellen, het is ook nogal wat. Wat een dappere kat heb je, ik hoop dat ie heel snel went en op 3 pootjes nog lang verder mag leven.
Maar het is wel heftig hoor, en daar mag je best verdrietig van zijn
sterkte
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Hoe gaat het nu met Gizmo?
Ik zou hem een plekje beneden geven, eventueel in een bench. Zo'n paniekreactie zou je proberen te moeten voorkomen, hij heeft echt rust nodig
Veel beterschap en sterkte voor jou, ik weet zeker dat jullie er samen wel doorheen komen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Net als Anne adviseer ik hem in de huiskamer te laten. Hij geneest veel beter en sneller als hij gezellig midden tussen zijn geliefden zit. Een grote hondenbench midden in de kamer voor 's nachts en als je weg bent. Het heeft even tijd nodig voor hij snapt dat hij een poot minder heeft. Daar leert hij wel mee leven. Het is nu zaak voor spoedig herstel te zorgen.

Sterkte en beterschap!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Het gaat hier naar omstandigheden eigenlijk hartstikke goed! Mijn dappere kerel slaat zich er geweldig doorheen! Na de paniekaanval en zijn val van de trap gisteren zijn er gelukkig geen akelige dingen meer gebeurd... Ik voel me toch echt wel heel schuldig dat ik hem zomaar liet ontsnappen waardoor hij van de trap viel...

Gistermiddag lag hij een beetje te trillen op bed en heb ik hem een Buprecare injectie (pijnstiller) en een dekentje gegeven. Daarna ging het beter en heeft hij lekker liggen slapen.

Gisteravond heeft hij lekker onder een dekentje naast me op de bank gelegen, heeft heerlijk liggen slapen (en dromen!) en liet zich meer dan gewillig aaien en vertroetelen. Mijn vriend is ook zó vreselijk lief voor hem en gaat ook regelmatig bij hem kijken (hij is gisteravond zelfs nog even uit bed gegaan om bij hem te kijken)! Vannacht lekker rustig op het kamertje met een beetje eten en drinken. Vannacht nog even bij hem gekeken, en hij lag prinsheerlijk onder mijn t-shirt te slapen en had al wat gegeten en een plas gedaan op de bak.

Vanmorgen hoorde ik een kat aan een deur krabben en dat moet Gizmo wel zijn geweest want Sara lag in haar mandje te slapen en Eusie lag op zolder in zijn mandje. Toen ik de deur open deed lag hij op bed en begroette me met zijn prrrt... Lekker weer even kroelen waar hij helemaal voor ging liggen. Hij had zijn bakje Haaksbarf leeg en had ook wat brokjes gegeten.

Weer een beetje eten (Haaksbarf) gegeven, maar daar heeft hij nog niet van gegeten. Heb hem weer naar beneden gehaald en op de bank gelegd, maar dat leek hij toch niet zo prettig te vinden. Hij wilde na een poosje van de bank springen, dus heb ik hem even geholpen. Toch best wel stabiel hobbelde hij naar de gang waar zijn eten altijd staat (dat stond nu dus boven...). Eten boven gehaald en neergezet, Gizmo ruikt er even aan, maar eet niet. Hij "loopt" de eerste trede van de trap op, dus hij wil naar boven. Heb hem toen weer naar zijn kamertje gebracht waar we weer lekker gekroeld hebben. Zijn eten neergezet en wat snoepjes op de grond midden in de kamer. Hij gaat weer lekker slapen. Later zijn de snoepjes op, maar het eten staat er nog onaangeroerd.

Al met al gaat het eigenlijk hartstikke goed! Ben zo trots op mijn stoere, dappere, flinke kerel! Hij laat zijn wond ook met rust, af en toe likt hij er wel overheen en soms wil hij ook krabben met zijn achterpoot, maar dat heb ik tot nu toe kunnen voorkomen. Straks ga ik even een baby t-shirt kopen. Als het over een paar dagen gaat jeuken van de genezing, kan ik hem dat aantrekken.

Voorlopig laat ik hem maar even op het kamertje, hij lijkt de rust erg op prijs te stellen. Ik ga zeer regelmatig even bij hem kijken en Sara en Eusie komen soms ook even mee op ziekenbezoek. Ze moeten wel even wennen, maar het lijkt er niet op dat ze hem niet meer accepteren. Vanmiddag neem ik hem weer even mee naar beneden om te kijken of hij dat fijn vindt. Vanavond laat ik hem op het kamertje want we krijgen vrienden op visite en hij ligt daar gewoon lekker rustig en lijkt het prima te vinden. Stapje voor stapje (letterlijk en figuurlijk), maar het eigenlijk helemaal prima!

Zit alleen wel in mijn maag met die Metacam. Hij lijkt geen pijn te hebben, maar zeker weten doe je dat nooit natuurlijk. Moet ik het nou wel of niet geven? Of misschien alleen de eerste dagen? En als ik zie dat hij pijn heeft een Buprecare injectie geven? Maar eigenlijk ben ik dan te laat... Ik wil niet dat hij pijn heeft, maar ik wil ook geen nieuwe problemen creeëren... Lastig...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Hartstikke goed zoals je ermee om gaat, laat Gizmo het tempo bepalen dat werkt prima.
Of je wel of niet Metacam moet geven kan alleen jij bepalen.
Kun je niet de eerste week elke dag zo'n injectie geven en dan geen Metacam?
Volg je gevoel, dat werkt altijd het beste.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ik heb hem vanmorgen met zijn antibiotica toch maar zijn dosering Metacam gegeven, ik wil niet dat hij pijn heeft. Net heb ik hem ook nog een injectie Buprecare gegeven, hij lag weer zo te trillen... Ik vind het ook moeilijk om te bepalen of hij pijn heeft of niet. De vorige keer toen hij die bloeding in zijn pootje had, lag hij ook zo te trillen. Voor de zekerheid ook maar weer een dekentje over hem heen gelegd, zijn oortjes waren best koud.

Verder reageert hij hartstikke goed als ik zijn kamertje binnen kom, krijg elke keer zijn welbekende prrrt als hij me ziet. Lekker ff gekroeld en wat vers eten neergezet. Daar ging hij gelijk van eten, en daarna nog wat brokjes er achteraan! You go Gizmo!

Als het zo blijft gaan, ben ik dik tevreden! Zelfs het lopen gaat al best goed! Van het matras en weer terug op het matras gaat ook hartstikke goed! Ben zooooooooooooooo trots op 'em! Daarom heb ik net een poezenbedeltje voor mijn trollbeads armband gekocht, speciaal voor Gizmo.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Ik zou hem wel een pijnstiller geven, wat zou jij zelf willen nog geen dag na de amputatie?
Trillen kan van zwakte komen, maar ook van kou. Maak een lekker kruikje voor hem waar hij tegen aan kan liggen.
Fijn dat het al zo goed gaat :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

goeie berichten en wat fijn voor jullie!
dieren kunnen soort van pijnstiller zelf aanmaken en het lijkt mij dat hoe eerder je zou kunnen stoppen met metacam, hoe beter. Gizmo is daar levendig genoeg voor en dieren herstellen razendsnel, ze moeten wel, veel sneller dan mensen. dus zou ik proberen even zonder en dan kijken wat er gebeurt.. en zakt ie dan terug dan kun je altijd nog...
en wat lief dat poezen-gizmo-bedeltje, dat hebben jullie allebei verdiend!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Het gaat nog steeds goed hier! Gizmo eet een klein beetje, bij lange na zijn oude hoeveelheid niet, maar hij eet! Hij komt graag overeind als ik hem een snoepje geef en geniet van onze kroelsessies!

Als ik bij hem ben, ligt hij nog steeds soms te trillen... Zijn oren en geschoren velletje voelen niet koud aan en de verwarming staat aan op het kamertje, dus van de kou is het denk ik niet (meer). Misschien toch van de pijn? Al komt hij wel overeind als ik bij hem ben en gaat er goed voor liggen als we kroelen. Misschien dan toch van zwakte? Het is nogal niet wat, wat er gebeurt is allemaal de afgelopen dagen/weken.

De komende dagen blijf ik hem Metacam geven, ik wil gewoon niet dat hij pijn heeft. Maandag zal ik even bellen met Terneuzen om te vragen of er een andere pijnstiller is die ik kan geven.

Straks neem ik Gizmo even mee naar beneden en gaan we lekker saampies op de bank een film kijken. Hopelijk vindt ie dat fijn en is het niet te vermoeiend, en anders breng ik hem weer naar zijn kamertje.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Ik weet ook niet precies waar dat trillen vandaan komt en wat het te betekenen heeft.
Destin trilde ook veel, ondanks zijn kruikje.
Het is inderdaad nogal wat wat er allemaal met Gizmo is gebeurt, een opname, operatie, zijn poot die er niet meer is, dat is nogal heftig voor het arme dier :-(

Wat fijn dat je gaat overleggen met Terneuzen, ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat hij pijn heeft en wat Adriana zegt is misschien ook wel iets om over na te denken en te overleggen.

Veel plezier met jullie film!!
Ik nam Destin ook regelmatig bij ons op de bank, daar lag hij dan te slapen op zijn oude favoriete plekje en ik vond het wel zo gezellig, zo konden we hem nog eens extra knuffelen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Na een uurtje of vijf op de bank gelegen te hebben, was Gizmo het zat. Hij liep naar de gang en ging op de deurmat liggen. Omdat daar zijn eten staat, dacht ik dat hij wilde eten. Dus eten neergezet, maar nee, hij had echt geen trek... Hij liep de trap op en daarna de zoldertrap en ging op een trede liggen (zijn favoriete plekje). Maar ja, ik kan 'em daar niet in de gaten houden en bang als ik ben dat hij de trap weer afkukelt heb ik hem opgepakt en in zijn kamertje gelegd. Net lag hij heerlijk opgerold als een balletje te slapen.

Morgen toch maar even overleggen voor een andere pijnstiller. Bijwerking van Metacam is o.a. verlies aan eetlust en dat moeten we niet hebben. Tolfedine (was het toch?) heeft geen bijwerkingen, dus misschien mag hij dat krijgen.

Gisteren vond ik Gizmo zo goed, hij ging er helemaal voor liggen om te kroelen, lekker spinnen en kopjes geven... Zoek ik net de bijsluiter van Buprecare op internet op en blijkt het een opiaat te zijn met als bijwerkingen euforie, excessief spinnen en kopjes geven... :eeh:
Knap vertekend beeld dus... Vandaag heeft hij geen Buprecare gehad, dus het lekkere kroelen en kopjes geven is er vandaag niet bij. Morgen ook gelijk maar overleggen, wel of geen Buprecare geven. Ik wil het zó graag goed doen, dat ik niet meer weet wat goed is...

Hij ligt nu in ieder geval lekker rustig te slapen, maar gegeten heeft hij nog niet echt. Gisteravond wel en vanmorgen een klein beetje, maar daarna niks meer. Ook een snoepje hoefde hij niet. :roll:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -buprecare
ik begrijp dat je twee verschillende pijnstillers geeft? en dan ook nog tegelijkertijd?
en ach, die bijwerkingen als euforie en speekselen en nog een paar, so what?
ik zag in ieder geval geen waarschuwingen voor mogelijke orgaanschade, opiaten zoals bijvoorbeeld ook temgesic zijn veilige pijnstillers en ik begrijp werkelijk niet waarom da's daar niet vaker voor kiezen, als baasjes niet opzien tegen zelf injecteren..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Bedankt voor de Nederlandse bijsluiter Adriana, ik kon alleen een Engelstalige vinden. Heb hem toch net weer een injectie gegeven. Dan maar euforisch, maar misschien wil hij dan een beetje eten. Hij heeft vanmorgen zijn dosis Metacam gekregen en net pas een injectie (voor het eerst vandaag). Misschien is het een optie om 2x per dag een injectie te geven en geen Metacam. Morgen maar even voorleggen in Terneuzen.

Mij maakt het niks uit om een injectie te geven, heb zelf diabetes dus ben het gewend.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Cerna

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Cerna »

Noa stopte ook met eten toen ze Metacam kreeg; het is echt rotspul! Tolfedine geeft volgens mijn DA dezelfde bijwerkingen (is ook NSAID), maar volgens de bijsluiter geven pillen geen bijwerkingen. Ik weet ook niet meer goed wat te geloven: de DA of de bijsluiter. Maar de DA zei ook dat ze nog nooit had gehoord dat Metacam invloed heeft op de eetlust. Het is allemaal heel verwarrend en ja, je wilt het goed doen en je kat er weer bovenop helpen. En dan zegt de ene expert dit en de ander dat. Zucht...
Plaats reactie