Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

klinkt goed hoor ook van de lymfeklieren. nog even en dan kun je hem weer lekker ophalen. wat lief dat hij op schoot kwam liggen. je hebt er goed aangedaan hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door MarjanR »

Ik duim dat de uitslag goed is.
Fijn dat de operatie goed gegaan is.
Ik kan me zo voorstellen dat je staat te springen van ongeduld om je beestje op te halen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ja lief hè Wendy... Het was echt even een fijn momentje...

Net weer gebeld met Terneuzen en de dierenarts die ik sprak is regelmatig bij hem gaan kijken vannacht, het zijn echt schatten daar hoor! Het ging goed met Gizmo, hij was alert en hield alles wat er om hem heen gebeurde nauwlettend in de gaten. Ze had hem wat eten gegeven, waar hij wat aan rook en daarna ging hij zichzelf wassen. Gegeten heeft hij nog niet, maar daar maakt ze zich geen zorgen over. Ze heeft het idee dat hij niet graag daar is en als hij straks thuis is, het beter gaat.

Hij krijgt nog 14 dagen antibiotica en pijnstillers. Metacam en daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Als het maar voor twee weken is, dan kan het toch niet zoveel kwaad of wel?

Ik mag hem straks op gaan halen, dus om negen uur rijden we weer naar Terneuzen, hopelijk voor de laatste keer!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door MarjanR »

Metacam is een hele sterke en langdurende pijnstiller daar zal hij wel wat aan hebben.
Gezien de complicatie en de operatie denk ik persoonlijk dat het toch een juiste keuze is.
Je kunt je voorstellen dat hij pijn heeft.
Laat alleen wel als je terug gaat nogmaals z'n bloed testen, ook op de nierwaardes.
(ze hebben ook pre-op z'n bloedwaardes getest).
Niet elke kat krijgt nierproblemen met Metacam.
Als de crea en ureum waardes drastisch omhoog zijn gegaan zul je moeten overstappen op nierdieet.
Maar ik denk da je je beter kunt focussen op zijn herstel.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Wat fijn en mooi dat de operatie is geslaagd en dat hij niet al te paniekerig reageerde!!
En wat heerlijk dat je hem straks mag ophalen :-P
Ik zou hem nu ook geen pijnstiller onthouden, je moet kiezen uit twee kwaden.\
Destin* kreeg toen een pijnstiller voorgeschreven waar hij achteraf heel slecht van is gaan eten, dat was een bijwerking. Dat moet je natuurlijk ook niet hebben ;-)
Geef Gizmo straks een dikke knuffel en veel sterkte straks!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Cerna »

Hij krijgt nog 14 dagen antibiotica en pijnstillers. Metacam en daar ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Als het maar voor twee weken is, dan kan het toch niet zoveel kwaad of wel?
Noa kreeg nierfalen tgv Metacam (crea 495, ureum 30); was voor die tijd volledig gezond. Dus nee, ik ben er geen fan van. Metacam zou mijn laatste keuze zijn. Tolfedine is een beter alternatief ivm risico's op nierfalen.

Fijn dat Gizmo zo weer naar huis mag!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

opmerkelijk is dat de Goudse dierenarts/oncoloog van dezelfde club absoluut geen Metacam aan katten gaf (want slecht voor nieren!) en deze uit Terneuzen dus wèl..
helemaal eens met Annet, waarom zou je enig risico lopen op nierschade als er ook andere pijnstillers zijn. en beetje pijn lijkt me te verkiezen boven kans op vaak aanzienlijke nierschade, want dat is nooit meer te repareren..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

We zijn weer thuis! De terugreis ging erg goed, Gizmo was rustig. Maar hij was ook heel erg moe van al dat gedoe... Eenmaal thuis op de logeerkamer ging hij gelijk op de bak, maar hij was zo uitgeput dat hij amper z'n koppie overeind kon houden. En toen wilde hij natuurlijk zijn plasje begraven... Eerst met rechts, maar daar zit niks meer. Toen met links, en toen viel ie om... In blinde paniek hopste Gizmo als een kangoeroe door de kamer. Gelukkig kon ik 'em pakken en op bed leggen en hem kalmeren... Toen ik weer beneden was heb ik me toch een huilbui gehad, wat afgrijselijk was dat om te zien! :cry: :cry: :cry: :cry: Mijn moederpoezenhart brak in tweeën... Net ging ik nog even kijken en hij lag rustig op bed. Ik heb wat eten neergezet en eventjes gekroeld. Nu laat ik 'em voorlopig maar even met rust, kan hij een beetje bijkomen. En ik ook... :-|

Is dat het beste wat ik kan doen? Het hem zelf uit laten zoeken? Natuurlijk ga ik heel vaak bij hem kijken en kroelen en vertroetelen, maar voor de rest zal hij het zelf moeten doen, toch?

En de andere katten? Zo snel mogelijk eventjes op de kamer bij Gizmo laten denk ik hè, waar ik bij ben? Goh, ik ben weer zo onzeker als wat zeg, jak!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Ja hij zal het zelf moeten doen, met jouw liefde en ondersteuning, maar dat doe je al.
Ik kan me voorstellen dat je een fikse huilbui hebt gehad, laat de traantjes maar toe, dat is ook belangrijk.
Elke dag nu is er weer een en hij moet herstellen, hij zal ook nog wel zwak van de operatie en van de narcose zijn. Dus laat hem lekker zijn eigen gang bepalen en forceer niks. Laat de andere katten bij hem, desnoods blijf je erbij om te kijken of ze niet tegen hem blazen nu hij een dierenartsluchtje heeft.
Vroeg of laat moeten ze toch weer aan elkaar wennen.
Een dikke knuffel voor Gizmo en voor jou, komt allemaal goed maar het is nogal wat!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

logisch dat je een forse huilbui hebt gehad, die confrontatie zat er aan te komen en die emotie is er tenminste uit! zo gaan die dingen, niet alleen Gizmo moet leren met de nieuwe situatie om te gaan maar jij ook. ik denk dat Gizmo vanuit zijn instinct razendsnel op alternatieven gaat oefenen.
hij is nu nog hardstikke zwak door de operatie en zijn systeem maakt overuren om de handel weer in goeie banen te leiden.
wat zul je blij zijn dat je het achter de rug hebt en dat hij er goed uitgekomen is. nu het biopt nog.
hij zal heel veel slapen maar hij is in ieder geval thuis en bekend en dat scheelt toch stress. lekker kroelen en knuffelen, daar slaapt ie wel door heen.... je hebt hem weer bij je en hopelijk voor lang!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Oh, oh, oh, wat gebeurt er toch allemaal... Ik ging net ff bij hem kijken en hij speert de logeerkamer uit! Hij was te snel voor me om em te pakken en hij giert zo de trap af! Hij zat naast de bank en sprong er op (dat ging eigenlijk vrij goed!). Heb hem opgepakt en weer naar boven gebracht... Hij zou z'n andere voorpootje breken zeg... Ik denk dat ie bij mij in de buurt wil zijn. Vanavond haal ik em maar naar beneden, kan hij naast me op de bank liggen... Hij haalde helemaal gierend adem toen ik hem weer naar boven bracht, zal wel van de schrik zijn denk ik hè...?

Gossiemijne toch...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

maar als ie bij je wil zijn, wat let je om hem met mandje en al de komende uren bij je in de buurt te houden? vergeet niet dat hij je een paar dagen is kwijt geweest en zich waarsch onzeker voelt.. en missch niet durft te slapen.. (want dan gebeuren er enge dingen..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Gootje87 »

DaVinci schreef:. En toen wilde hij natuurlijk zijn plasje begraven... Eerst met rechts, maar daar zit niks meer. Toen met links, en toen viel ie om... In blinde paniek hopste Gizmo als een kangoeroe door de kamer. Gelukkig kon ik 'em pakken en op bed leggen en hem kalmeren... Toen ik weer beneden was heb ik me toch een huilbui gehad, wat afgrijselijk was dat om te zien! :cry: :cry: :cry: :cry: Mijn moederpoezenhart brak in tweeën...
Ohhh ik kreeg er tranen van in mn ogen toen ik dit las, ben ook een enorm emotioneel/gevoelig mens... arme Gizmo, hoop zo voor hem en jullie dat het niet terugkomt en dat hij er snel aan went... Duim hard voor een goede uitslag...
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Cerna

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Cerna »

Hier prikken ook de tranen......

Maar hij reageert eigenlijk best wel goed: gelijk al op de bank springen, natuurlijk ook dankzij de pijnstilling, maar hij doet het toch maar met z'n drie poten.

Ik hoop dat de uitslag van het biopt ook goed zal zijn en dat Gizmo weer snel de oude wordt!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door MarjanR »

Inderdaad, wat iedereen zegt, laat hem gaan.
Tenzij de arts anders heeft gezegd natuurlijk.
Maar als hij graag bij je is, dan neem hem bij je op de bank.
Hoe sneller hij bij de andere katten is, hoe beter.
gewoon z'n eigen ding doen, maar dan op 3 pootjes.
Vannacht nog even rust geven in de kamer apart, maar als je wakker bent direct de deur open hoor.
Ik vind um stoeoeoeoeoeoeoeoer.

(en ja, ik zou de ogen uit m'n kop janken... heus wel)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie