Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

weet je, als daar weer zijn vachtje over heen zit dan moet je heel goed kijken om het te zien en wat ziet Gizmo er geweldig goed uit!
jullie zijn alle twee dappere dodo's want de onderste foto vind ik prachtig en toch wel confronterend.. en je lijkt me nu een stuk rustiger..
wond en hechting zien hardstikke goed uit en je zou bij je dierenarts en missch bij Tannetje even moeten vragen als de hechting er uit is en helemaal dicht of je het nog kunt insmeren met iets dat ervoor zorgt dat het litteken soepel blijft en niet gaat trekken. daar kun je amandelolie voor gebruiken of calendulan maar missch ook nog wel iets speciaals. kijk ff bij Medpets. in Gouda weten ze dat vast ook wel.

hij en jullie saampjes lijken me een goed voorbeeld voor een vergelijkbaar geval in de toekomst .. voor als er weer iemand een keer met een dilemma zit....! :eclap: ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door patiani-guusje »

Wat een dappere beslissing die je hebt genomen voor Gizmo! Hij ziet er erg goed uit, hopelijk mag hij nog een tijd bij je zijn.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Wat ziet hij er goed uit inderdaad. Als je die laatste foto ziet hebben ze wel onnodig veel haar weggeschoren - maarrrrrr dat groeit wel weer aan.
Hopenlijk zet de vooruitgang zo door!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Wat ziet de wond er goed uit zeg :-P
Wat een mooie fotos van Gizmo.
Wat me treft is zijn rustige, zelfverzekerde en ontspannende blik.
Super dat het herstel zo goed gaat en meneer alweer door de tuin hobbelt :edance:
Net alsof hij het al eeuwen doet ;-)
Petje af voor jou Da vinci, je hebt hem keurig verzorgd en rustig met hem omgegaan,
dat is aan hem te zien :eclap:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door BillyJean »

wat ziet Gizmo er goed uit, en wat dapper dat ie alweer naar buiten wil. Hij zit er mooi relaxed bij
Ik hoop dat alles nu vooruit gaat, en dat jullie nog lang bij elkaar mogen zijn, ik vind het moedig dat je Gizmo deze kant hebt gegeven!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door MarjanR »

Stoere vent, die Gizmo van jou. :)

Wat een nare uitslag die je gekregen hebt.
Ik duim dat er geen cellen door z'n lijfje gegaan zijn.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Adriana schreef:jullie zijn alle twee dappere dodo's want de onderste foto vind ik prachtig en toch wel confronterend..
Dank je Adriana... Ik moest ook even slikken bij die foto. Heb het er af en toe ook nog echt wel moeilijk mee om mijn lieverd zo geschonden te zien... Tegelijkertijd weet ik waar ik het voor gedaan heb en als straks zijn vacht weer is aangegroeid zal het een stuk minder confronterend zijn. Kan ik 'em geen pokon geven...? :lol:
Adriana schreef:hij en jullie saampjes lijken me een goed voorbeeld voor een vergelijkbaar geval in de toekomst .. voor als er weer iemand een keer met een dilemma zit....! :eclap: ;-)
Mocht iemand ooit in een zelfde situatie komen, dan hoop ik dat deze berichten diegene zullen helpen! Heb zelf gezocht op verschillende fora, maar kon geen informatie vinden over amputatie vanwege een bloedvattumor. Volgens mij komt zo'n tumor maar heel weinig voor?
Anne schreef:Wat ziet de wond er goed uit zeg :-P
Wat een mooie fotos van Gizmo.
Wat me treft is zijn rustige, zelfverzekerde en ontspannende blik.
Super dat het herstel zo goed gaat en meneer alweer door de tuin hobbelt :edance:
Net alsof hij het al eeuwen doet ;-)
Petje af voor jou Da vinci, je hebt hem keurig verzorgd en rustig met hem omgegaan,
dat is aan hem te zien :eclap:
Dank je wel Anne! Je raakt me recht in m'n hart met je bericht...

En de rest natuurlijk ook bedankt voor jullie lieve berichten, het doet me zó goed!

Vanmorgen maakte Gizmo me wakker omdat hij aan de deur van zijn kamertje stond te krabben! Er zit echt een duidelijke vooruitgang in! Kan ik vanavond met een gerust hart op verjaardagsvisite.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat hij zo lekker vooruit gaat, elke dag een stapje verder.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

DaVinci schreef:Kan ik 'em geen pokon geven...? :lol:

met een gerust hart op verjaardagsvisite.
heb nog even voor je gezocht voor zalf op dat litteken
daar kan vetramil op en er is wondzalf van groene os en nml health - even goegelen.
daarmee blijft het litteken soepel en die huid gaat niet trekken.
wel een maandje volhouden met smeren.
en anders zachtjes masseren met tissue met wat amandelolie werkt ook heel helend.

heel veel plezier vanavond bij het verjaardagsfeest.
vier je ook een beetje je eigen kleine, geheime feestje?

meestal herinner ik me erg specifieke gevallen wel en zal dan als er iets vergelijkbaars op het Forum komt, verwijzen en de link plaatsen.
nee, bloedvattumor hebben we nog niet gehad maar wel veel sores met vooral breuken achterpoten.
wat dat aangaat.. dat betekent 6 weken benchrust! dat doet Gizmo nu stukken sneller! hihi!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Wanneer zou Gizmo zelf de trap af mogen lopen? Wachten tot de hechtingen er uit zijn of maar gewoon een keer proberen? Ik vind hem af en toe een beetje down en vraag me af of dat normaal is of misschien komt omdat ie in de logeerkamer zit. Als ik thuis ben haal ik 'em naar beneden, maar 's nachts en als ik moet werken zit ie in de logeerkamer.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

ik denk dat Gizmo zelf inmiddels weet wat-ie aankan.
bovendien denk ik na een volle week dat alles weer aan elkaar zit inwendig, zij het dat-ie voorzichtig moet zijn.
je zou een keer erbij kunnen zijn als hij de trap afloopt om te kijken wat ie doet en hoe. hij zal zwaar op die linkerpoot steunen en tree voor tree, denk ik.

tuurlijk mist-ie zijn kattenmaatjes en daar kunnen ze erg ontregeld van zijn.
is er een dwingende reden waarom Gizmo in de logeerkamer zit opgesloten.. veiligheid?
maar als hij beneden bij zijn vriendjes is, wat kan er dan allemaal mis gaan?
wat ik hier zie tussen mijn bengels en oudere kater Enzo is dat ze onmiddellijk naar elkaar op zoek gaan en als Enzo een dagje meegaat naar mijn volkstuin, dan is de begroeting bij binnenkomst vanuit de bengels hartelijk en intensief. ze hebben hem gemist en hij wordt gewassen en besnuffeld. ik denk dat katten onderling een erg hechte band hebben, hechter en intensiever dan mensen vermoeden.
en anders zou je ff naar Terneuzen kunnen bellen of zij denken dat het verantwoord is.

.. als het een breuk was geweest, dan had je dat absoluut niet mogen riskeren, maar hier met de inwendige oploshechtingen is alles denk ik al wel vergroeid en zit bovendien alles nog vast, want die hechtingen zijn nog niet opgelost, denk ik.
en hij is toch helemaal in het begin al een keer de trap afgestommeld/gestierd?
en daarvan heeft hij zo te lezen helemaal geen narigheid in zijn genezing ondervonden..

en ik denk dat je hem er een enorm plezier mee doet..! (prrrrrrrrrt...!)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Laat Gizmo maar lekker lopen of beter gezegd hobbelen :-P Hij moet zelf zijn grenzen opzoeken en de ene dag zal dat makkelijker voor hem zijn dan de andere dag. Zolang je hem maar niet forceert is er niks aan de hand.
Maar ik snap je bezorgdheid ;-)
Ik stond ook ineens heel raar te kijken toen Destin zomaar ineens in de krabpaal lag, staat ook in mijn album.
Ik dacht HE????? :shock:
Zo deed hij me telkens versteld staan.
Dat zul je met Gizmo ook wel hebben, wat zul je toch trots zijn op je kanjer, moet je eens kijken nu maak je je zorgen of hij de trap wel kan aflopen en ik weet nog hoeveel zorgen je je maakte over de operatie en het herstel :-P
EEn dikke knuffel voor dappere Dodo Gizmo!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

De reden om hem tijdens mijn afwezigheid in de logeerkamer te doen is inderdaad veiligheid. En misschien meer nog voor mijn gemoedsrust/geruststelling. Ik werk op maandag, dinsdag en donderdag en mijn vader gaat dan 2x per dag even bij hem kijken. Als hij Gizmo wil aaien, deinst hij trouwens voor hem terug. Heeft hij nooit gedaan, was altijd een allemansvriendje. Komt misschien door alles wat hij de afgelopen tijd heeft meegemaakt? Ook Eusie en Sara zijn anders, het lijkt wel of er een bepaalde spanning in huis hangt. Zou natuurlijk zomaar kunnen omdat Gizmo in de logeerkamer zit...

Ik geef Gizmo zoveel mogelijk de ruimte en forceer hem ook niet, maar misschien ben ik wel te beschermend...? Als ik thuis ben en er gaat iets mis, dan kan ik ingrijpen als het nodig is. Of hem geruststellen. En in de gaten houden...
Zit nu te verzinnen om mijn vader te vragen om de deur open te laten als hij vanmiddag gaat kijken rond een uur of drie. Tussen 6 en half 7 ben ik zelf weer thuis. Wat denken jullie?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

k hoop dat je vader de deur heeft opengelaten. Gizmo is dacht ik zonder pijnstiller, dus die krijgt onmiddellijk een waarschuwing als hij zich forceert en dat zal-ie niet zo snel doen..
bij zijn kattenvriendjes zijn scheelt denk ik veel stress, over en weer.
het kan zijn dat hij je vader koppelt aan zijn ingreep en daarom vrij schichtig is. uiteindelijk was hij erbij toen Gizmo naar Terneuzen is gebracht en katten leggen vrij snel verbanden, zeker in de combi gebeurtenis met negatieve gevolgen.

thuis is de sfeer anders en alle katten pikken dat op. pas als jezelf weer in je oude doen bent, zullen ook de katzels weer vanouds reageren. en jij bent er zelf extra gevoelig op en dat scheelt ook. hoe eerder Gizmo in zijn normale doen is, hoe beter, want minder stress..
en de risico's zijn erg overzichtelijk en waarsch vrij klein.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Om een uur of half 5 zet mijn vader de deur open. Gizmo krijgt alleen nog Metacam en geen Buprecare meer. Maar met de Metacam ga ik van de week ook stoppen.

Klopt wat je zegt hoor Adriana, hoe eerder ik weer in mijn eigen doen ben, hoe eerder de katzels het ook weer zijn. Vind het wel sneu voor mijn vader, want Eusie moet door een vervelende gebeurtenis uit het verleden ook al niets meer van hem hebben...

Zal ik vannacht de deur van de logeerkamer ook maar open laten staan? Dan kan hij zelf kiezen of hij daar wil liggen en kunnen Eusie en Sara ook gewoon naar binnen. Morgen overdag dan ook maar open laten? Vind het wel een beetje spannend hoor, wat een muts ben ik hé...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie