Kat valt van balkon, banden kapot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jennli »

Vind de pootjes zoch wel zielig uitzien zo. Arme Flippie. Verwen hem maar lekker. Fijn dat je een goedkopere oplossing gevonden hebt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Ja hij ziet er wel zielig uit zo. Net alsof hij een oorlogsveteraan is :)
Hij wordt enorm verwend door mij, dat weet hij ook wel. Hij was zo blij mij weer te zien dat hij gewoon emotioneel werd, kon je aan zijn oogjes zien. Tja dan hou ik het ook niet droog...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

misschien om je voor te bereiden even in de volgende topics lezen

dit is er eentje over operaties en narcoses en zorg na het bijkomen
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... t=narcoses

en Ayla's/Marjoleine's Felix heeft ruim 6 weken in een bench moeten zitten en moeten revalideren, maar het is helemaal goed gekomen.
nu heb jij maar één kat dus een aantal problemen zul je niet hebben.
dit is het verhaal van Yumos en in bericht van 29 dec vind je de link naar Felix
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ch#p461311

en als Flip die plant zo interessant vind dan heeft ie missch behoefte aan kattengras.
ook daar even zoeken en missch zelf zaaien..

is Flip helemaal wit? en hij ziet er nu uit als een klein boxertje met die ingeteepte poot..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door castratenkoor »

Ik snap de combinatie kapotte banden en een pin erin zetten eerlijk gezegd.
Pinnen erin gebeurt toch bij botbreuken, en banden moeten weer aan elkaar genaaid......
Maar dat zal wel aan mij liggen......ach ja blond hè.

Maar sterkte vrijdag, ik hoop dat het goed gaat komen met witte Flip.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

Harribo schreef: Er zijn foto's gemaakt en het blijft dat zijn linkerpootje een teen-kootje gebroken heeft en zijn rechterpoot zijn de banden bij zijn onderpoot kapot. Zeg maar voor ons de pols.
die pin is denk ik bedoeld voor de linkerpoot en ik neem aan dat in dezelfde operatie die banden weer aan elkaar worden geknoopt=gehecht oid..
ùhhh, ben jij nu blond? ik grijs trouwens....helemaal aangepast aan de kleur van de katzels..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door MarjanR »

Sorry, ik reageer dan ook maar even. Maar ach, we blijven on-topic.
Zover ik weet worden gebroken tenen niet gegipst/gespalkt/gepind.
Dat moet vanzelf helen. (Ies ech klein he)
Het zal waarschijnlijk iets complexer in elkaar steken, denk ik dan.

Grote foto bekeken van je Flip, wat een enorm lief koppie heeft ie zeg.
Kan me voorstellen dat je gek op hem bent.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Adriana »

gelukkig weet ik nog niks hier van gebroken poten, wel van gebroken staarten.
nee, je hebt gelijk, het zal ietsepietseltje ingewikkelderder zijn, maar met goeie foto's en veel gepruts kan die arts ongetwijfeld de handel weer aan elkaar krijgen en dan moeten moeder Natuur en veel tijd/bench en fysio de rest doen.
en de herstelkracht van de natuur is groot, daar verbaas ik me iedere keer weer over!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door ]-marjolein-[ »

Fijn dat er wat aan gedaan gaat worden. Maar...dan begint het eigenlijk pas he. Ook al verloopt het herstel goed ben je nog weken zoet, de eerste dagen intensieve zorg na de narcose en een lange operatie en dan nog weken herstel en revalidatie. Poot die op gaat zetten, verbandwissels om de paar dagen enz. Een kat die je 6 weken in een bench moet houden is meestal ook geen makkelijke opgave.
Combi kapotte banden/pin snap ik ook niet helemaal, bij kapotte kruisbanden (maar dat is alleen bij de achterpoot) wordt er een kunstband ingezet, bij breuken wordt er een pin in gezet.
Hopen dat de operatie goed gaat en dat Flip goed herstelt!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Ik zal zijn kwetsuur even uitleggen:
Rechts heeft hij een teenkootje gebroken, dat heeft gewoon 6 weken rust nodig.
Links in zijn pols is het bot in zijn onderpootje tov zijn voetje eruit gegaan. Je kan het vergelijken met bij ons dat het bot van de onderarm niet meer op de hand staat. Dit heeft veel rust nodig.
Maar om het resultaat beter te laten zijn na zoveel rust (en tapewerk) moet dat bot weer goed gefixeerd worden op het andere botje. Dat gebeurt met een pin.

Ingewikkeld (figuurlijk dan:P) is het ook niet.
Dat zeiden ze ook: tis geen complexe breuk of zo. Vandaar dat die dierenarts er ook wat mee kan denk ik dan.

Flip vindt het niets in de bench, niet leuk voor hem en daardoor ook niet voor mij.
Hij ziet er inderdaad heel schattig uit, hij is hier en daar rood-beige. Daarom is iedereen ook verkocht die hem ziet.

De banden gebeurt voor zover ik weet niets mee. Dat kunnen ze ook niet zien op een röntgenfoto. Zo'n pin vangt die banden in elk geval (deels) op geloof ik?

Nog even over een verzekering: volgens mij zus (die heeft 2 Cornix Rex) kan je beter zelf gaan sparen dan dat geld naar een verzekering gooien.
Ik hoor veel klachten over die verzekeringen maar er zijn vast ook mensen die wel goede verhalen hebben en wat vergoed kregen?

ps. hij zit nu steeds zijn tapes schoon te likken :)
Laatst gewijzigd door Harribo op 11 mei 2011 09:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door nellebel »

veel succes flippie komende vrijdag. Maar zijn naam doet al veel goeds. Mijn kat heet ook flippie en is een echt wondertje, dus kom op flippie. goed herstellen.
Ben bij dat het allemaal goedkomt voor je, ook mbt financieen. Achteraf is altijd makkelijk praten. Ik heb ook geen verzekering. kan het in principe allemaal ook wel betalen, maar afgelopen jaar zoveel kosten gehad met mijn katten, dat loopt tegen de €3000,- , kun je niet altijd voorzien. Maar ik sluit evengoed geen verzekering af. vind dat ook best duur, vooral voor een wat oudere kat (en mijn flippie krijgt het niet want ze heeft FELV enn chronische niesziekte, dus die wordt nergens geaccepteerd). Dan spaar ik liever in het vooruit wat, voor noodgevallen, dat heb ik ondertussen geleerd. voorheen ook nooit bij stilgestaan. 12½ jaar lang een gezonde kat gehad die nooit wat heeft gemankeerd. jaarlijkse enting en verder niks. maar goed, dat is een andere discussie, verschillen de meningen ook over. ben blij dat hij wordt geopeerd en jij het kunt late ndoen. veel succes vrijdag.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door pearlsofpassion »

Ja kan altijd zelf sparen. Dat is hier toch ook al ergens in dit topic vermeld.
Ik vind het vreemd dat je dat nog niet gedaan had als je steeds krap bij kas zit. Maar goed, uit fouten kan je leren.. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door BillyJean »

Toen ik vroeger heel krap bij kas zat, lukte het mij niet om te sparen, er waren altijd wel dingen die dan ook weer betaald moesten worden. Je moet er dus wel discipline voor hebben. ( ik had dat dus niet)
Flippie ziet er schattig uit en ik hoop zo dat alles goed komt!! Fijn dat er nu een oplossing is...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Anne »

Ik heb ook een spaarpot voor dit soort gevallen, geen verzekering, geen beginnen aan met 9 huisdieren
Wat ontzettend goed nieuws over Flippie!! Als hij al een beetje op zijn naamgenoot op het forum lijkt moet het allemaal goedkomen want dat is met recht een wonder :-P
Wat heerlijk dat je er weer vertrouwen in hebt en van fouten kan je leren!!
Een dikke knuffel voor de patient en veel sterkte alvast voor overmorgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Harribo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:50

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door Harribo »

Ik heb er wel van geleerd nu. Overkomt me niet weer.

Wordt wel wat moe van dat beest: nu gooit ie weer zijn spalk weg. Juist bij dat pootje met die dislocatie...zucht...
DA zei dat ik het maar even moest aankijken zo lang, vrijdagochtend gaat hij er weer heen.
Het probleem met dit beest is, dat hij soms zomaar bang wordt, als je hem heel snel vastgrijpt.
En aangezien hij nu met een spuitje in zijn bekkie een pijnstiller moet hebben elke dag, kan ik mijn
lol op :S

Ik snapte nu ook waarom die andere DA hem wou opereren voor zo weinig geld.
Vorig jaar ben ik bij hem geweest met mijn vorige kat die niet meer te redden was. Die moest ik laten inslapen en ondanks dat ik een man van 36 ben, kan ik dan niet meer stoppen met huilen.
Dat heeft hij ook ervaren. Hij kende mij ook nog want hij lachte steeds heel vriendelijk naar mij als ik hem in de gang tegenkwam. Vermoed dat ie dat nog niet vergeten was. Hij heeft ook wel door hoeveel pijn mij dit weer doet. Fijn dat dat soort mensen bestaan.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat valt van balkon, banden kapot

Bericht door jennli »

Het is inderdaad fijn dat er ook vriendelijke en begripvolle dierenartsen bestaan. "dat beest" klinkt niet heel vriendelijk, maar zo zul je het vast niet bedoelen. Je kat voelt zich onzeker door dingen om zijn pootjes en het is dan ook logisch dat je kat angstig is en de spalk er af wil halen. Een kap is niet fijn, maar daardoor kan hij de spalk er niet meer afbijten. Er bestaat ook een comficone, dat is een zachte kap, die geeft minder stress.

Het is voor de kat ook fijner als je hem niet heel snel vast grijpt, maar hem bijvoorbeeld eerst aait en tegen hem praat voordat je hem op pakt. Nog een tip voor het toedienen van het spuitje. Ga op je knieën zitten en zet de kat voorzichtig voor je met zijn billen tegen je benen. Een hand hou je voor zijn borst en onder zijn hoofdje en met de andere breng je voorzichtig het spuitje tot in zijn mondhoek. Als je het niet te snel naar binnen spuit geeft het minder stress. Rustig praten ondertussen stelt hem misschien gerust.

Niet nu al moe worden van Flippie, want die kan er tenslotte niks aan doen. Nu komt het er op aan dat je geduldig bent.

Veel succes!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie